Gå til innhold

Hvor lenge kan frosset mat vare før det blir dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal storhandle litt og lurer på hvor lenge f.eks skinke kan holde i frysen? Hvis den går ut på dato 2 uker fram i tid og jeg fryser det ned. Hvor lenge kan det da holde? Jeg vil ikke risikere å spise noe dårlig ... Kan man pakke det inn i fryseposer, eller må det pakkes i bokser?

Anonymkode: 6ebd2...8b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen år.

Anonymkode: 30ac5...bcb

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen år.

Anonymkode: 30ac5...bcb

Selv om at den går ut om 2 uker? Jeg vil gjrne fryse ned litt. vet mange gjør det, og det lønner seg økonomisk, men alle matvarer har jo så korte holdbarhetsdatoer. Da tenker jeg på kjøtt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal storhandle litt og lurer på hvor lenge f.eks skinke kan holde i frysen? Hvis den går ut på dato 2 uker fram i tid og jeg fryser det ned. Hvor lenge kan det da holde? Jeg vil ikke risikere å spise noe dårlig ... Kan man pakke det inn i fryseposer, eller må det pakkes i bokser?

Du kan fint pakke mat i fryseposer bare de er tette.  Maten vil holde seg lenge, alt fra 1/2 år til 1 år . Kommer an på hva det er.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om at den går ut om 2 uker? Jeg vil gjrne fryse ned litt. vet mange gjør det, og det lønner seg økonomisk, men alle matvarer har jo så korte holdbarhetsdatoer. Da tenker jeg på kjøtt.

De korte holdbarhetstidene på ferske(ufrosne) varer gjelder jo for når det bare ligger i kjøleskap.  Når de fryses er jo holdbarheten en helt annen. Det er derfor man fryser matvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...