Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her kan vi kose oss med å dele tips og erfaringer om aksjer og aksjefond som vi investerer i. Håper at tråden kan bli god og lang :) 

Anonymkode: 4bcc9...a09

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo begynne med deg selv. Hva har du investert i og hvor mye?

Anonymkode: ed286...46f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Gjerne det, men det blir for mye å ramse opp. Jeg har hovedsaklig indeksfond (både i ASK og IPS). Noen av DNB sine og noen av KLP sine.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og 250 i DNB Teknologi, til å begynne med. Hva med deg?

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som blir med å kose? :popcorn: Jeg har kastet inn noen flere kronasjer i DNB Teknologi den siste uken :biggrin: Hva med dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er minst en til DNB Teknologi-elsker her på forumen :biggrin: Halla :vinke:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også oppdaget noen kupp av noen fond, som jeg skal fortelle om senere :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Sover dere alle sammen? :lete:

Skrevet

Equinor aka Statoil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også investert i julegaver :nissevink:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Atrix skrev:

Equinor aka Statoil

Takk for at du deler :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aksjer: Lerøy seafood, hunter group, Europris og Biotec pharmacon.

Fond: klp aksjeverden Indeks, KLP aksje Norge indeks II, DNB teknologi og Nordnet Superfond norge.

Anonymkode: fce34...db4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aksjer: Lerøy seafood, hunter group, Europris og Biotec pharmacon.

Fond: klp aksjeverden Indeks, KLP aksje Norge indeks II, DNB teknologi og Nordnet Superfond norge.

Anonymkode: fce34...db4

Takk for at du deler :) Jeg har også investert litt i de 2 som jeg uthevet. I tillegg også i Nordnet Superrahasto Suomi.

Takk til alle som deltar i tråden fremover :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja... det er vel stort sett du som bumper din egen tråd etter 15 dager og svarer flere ganger etter hverandre.

Jeg ser virkelig ikke poenget med at du skal investere i flest mulig fond: dette viser igjen hvor umoden du er.

Fond er en samling enkeltaksjer. Det betyr at det er lite vits å investere i flere forskjellige teknologifond, da de fleste teknologifondene nettopp fokuserer på Facebook, Apple, Google og Amazon osv. forskjellen er mer hvordan de fordeler %-fordelingen mellom de, og hvor ofte de fordeler.

Folk har sagt det til deg før: 1 fond for bransjespesifikt, 1 fond globalt, 1 fond nasjonalt, osv.

Regelen er vel stort sett maks 5 fond: velger du de 5 riktige fordelt på forskjellige bransjer/temaer; så vil du ha en delt portefølje.

Prøv selv: gå inn på random fond og se hva de investerer i: ble du overrasket nå over at de investerte i stort sett det samme?

Anonymkode: 03d4c...57b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har norsk , nordisk , global indeks og i tillegg et bransjespesifikt. Jeg er bare en liten fisk/småsparer. Lurer på om det er like smart å bare ha ett globalt indeks ....jeg blir uansett ikke rik med de beløp jeg kan avse pr idag . Ønsker ikke å bli rik heller, men vil ha en avkastning som gir trygghet. Jeg er ikke interessert i eiendom som spareobjekt, har en nøktern bolig som er nedbetalt. 

Så mulig jeg setter alle egg i en pott (har i tillegg en liten bank buffer for krisetilfeller )

Anonymkode: cb991...c8b

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

^^

Skrevet

Jeg skulle ønske at jeg forstod aksjer og fond 🙈

Anonymkode: 74e64...44a

• Liker 3
  • 4 uker senere...
Skrevet
På 6.8.2018 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har norsk , nordisk , global indeks og i tillegg et bransjespesifikt. Jeg er bare en liten fisk/småsparer. Lurer på om det er like smart å bare ha ett globalt indeks ....jeg blir uansett ikke rik med de beløp jeg kan avse pr idag . Ønsker ikke å bli rik heller, men vil ha en avkastning som gir trygghet. Jeg er ikke interessert i eiendom som spareobjekt, har en nøktern bolig som er nedbetalt. 

Så mulig jeg setter alle egg i en pott (har i tillegg en liten bank buffer for krisetilfeller )

Anonymkode: cb991...c8b

Hei. Mange velger faktisk å ha kun ett aksjefond, og de velger da som du nevner, et globalt aksjefond (enten DNB Global Indeks eller et av KLP sine). Det er mange gode råd i Den store fondstråden, og der kan man diskutere og spørre og få svar og råd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786144&page=167

Hva har dere kjøpt i dag? Jeg har kjøpt litt i DNB Norge Indeks og litt  i DNB Global Indeks.

Skrevet

Det er faktisk, av en eller annen merkelig grunn, svært lite diskusjon om aksjefond og aksjer her på KG. Hvorfor er det slik?

Den Store Fondstråden på Diskusjon.no er flittig  brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...