Gå til innhold

Leieboer vil ikke hente posten sin - Vi må gå ned med den til henne - Urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I nabokvartalet vårt er det et felles postkassestativ der alle har sin postkasse hengende. Fra huset vårt er det ca 100 meters avstand til dette stativet. Når jeg går for å hente posten bruker jeg  3-5 minutter frem og tilbake totalt. Mange i nabolaget som har postkassen sin her har mye lenger avstand. Stativet er plassert i retning av den veien en må kjøre for å komme seg ut av nabolaget og ut til sentrum. Det vil si at alle i kvartalet passerer dette stativet på vei hjem. Alle våre naboer stopper utenfor stativet på vei hjem for å hente posten og kjører deretter videre hjem. 

Jeg er student og bor vanligvis ikke hjemme. Nå er jeg hjemme fordi resten av familien har dratt til utlandet og jeg skal derfor passe litt på huset mens de er borte. Deriblant hente posten. Vi har en kjellerleilighet på huset der det bor en relativt ny leieboer. Vi har felles postkasse med henne. Dvs. leieboer + samboers navn står på postkassen, og blir levert der. Jeg møtte henne først i dag da hun ringte på døren ganske sur og lurte på hvor posten hennes hadde blitt av. Jeg ble veldig overrasket over dette ettersom hennes navn står på postkassen vår, og jeg hadde regnet med at hun hentet posten sin selv. Da jeg hentet posten så jeg at det lå brev der som var adressert til henne, men lot disse ligge. Jeg svarte videre at posten hennes jo ligger i postkassen, men hun fortalte meg at ''vi'' alltid skal gå ned med posten til henne. Svarte videre at jeg ikke visste dette. Hun snakker ganske dårlig norsk så vanskelig å kommunisere med henne. Hun bare ristet på hodet og gikk. 

Ringte senere faren min der han forklarer at leieboeren tidligere hadde klaget på at postkassen var så ''langt'' vekk fra huset.
Noe jeg mener er en idiotisk grunn. Hun er heller ikke i dårlig fysisk form slik at det blir ''tungvint'' for henne å gå bort.  Hun kjører og passerer postkassen på vei hjem fra jobb, slik alle andre i nabolaget vårt. Resultatet er at hun har kjøpt sin egen postkasse som hun har satt utenfor inngangen til kjellerleiligheten. Her skal vi hver gang vi henter posten og det er brev til henne tydeligvis gå ned og legge brevene hennes. Ikke at det er slitsomt å gå ti meter ned for å levere brev til henne, men synes dette er helt idiotisk og et veldig irritasjonsmoment. Nå bor ikke jeg hjemme fast, men kjenner det irriterer meg. Hun har navnet sitt på vår postkasse, og får dermed se til å hente posten selv. 

Faren min er en alt for hyggelig mann som er veldig konfliktsky, og han har tydeligvis akseptert dette med at vi skal gå ned med brev til henne. Kjenner det irriterer meg veldig og får lyst til å droppe å hente hennes post denne uken jeg er her slik at hun blir nødt til å sjekke postkassen selv. 

Er ikke dette veldig urimelig, eller hva tenker dere?

Anonymkode: f5ef1...d01

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes leieboeren er urimelig. I norske boligfelt er det jo ikke unormalt at postkassene samles på postkassestativer, dette er det vel Posten som forlanger såvidt jeg vet? Om leieboeren vil ha posten sin får hun ta seg sammen å hente den selv - om hun uansett passerer postkassestativet på vei til/fra huset skjønner jeg virkelig ikke problemet...

• Liker 30
Skrevet

Eh, seriøst? Hadde ikke tatt inn posten til en så utakknemlig kjerring 😄

• Liker 27
Skrevet

Hun burde ha hatt egen postkasse... Synes ikke det er rimelig at dere skal hente hennes post og levere denne til henne, det kan hun fint gjøre selv

• Liker 14
Skrevet

Så lenge det ikke står i kontrakten hennes at hun skal ha posten servert på den måten. Hadde jeg gitt f. I og gå med posten hennes.

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke henta/tatt med posten for henne! Den kan hun virkelig gjøre selv!

Anonymkode: 0d774...b95

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, LittDiva skrev:

Så lenge det ikke står i kontrakten hennes at hun skal ha posten servert på den måten. Hadde jeg gitt f. I og gå med posten hennes.

Er ikke avtalt det nei. Var i følge faren min noe hun begynte å klage over etter at hun hadde flyttet inn. 

Skrevet (endret)

Er det plass til flere kasser på stativet? For i såfall hadde jeg glatt betalt et par hundre kroner for å kjøpe inn en kasse og hengt den opp i hennes navn.

Utakknemlige mennesker klarer jeg ikke, så det hadde vært helt uaktuelt å hente posten for henne.

Endret av Ulven
  • Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke avtalt det nei. Var i følge faren min noe hun begynte å klage over etter at hun hadde flyttet inn. 

Ja, la hu klage. Kommer ikke noe mer post ved og sutre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, brokkolikarusell skrev:

Hun burde ha hatt egen postkasse... Synes ikke det er rimelig at dere skal hente hennes post og levere denne til henne, det kan hun fint gjøre selv

Helt enig. Hun har jo nå sin egen postkasse, den hun har satt opp utenfor hybelinngangen. Jeg tipper det er fullt på postkassestativet. Samtidig gidder hun vel ikke henge opp postkassen der fordi det er for ''langt'' for henne. Kunne forstått det dersom hun ikke ville at vi skulle ''sett'' hvem som var avsender av brevene. Men dette gir jo ingen mening når vi uansett henter brevene hennes. 

Skrevet

Jeg henger meg på de andre her. Denne leieboeren har ansvaret for å se etter selv i postkassen om det er noe til henne. Jeg har også felles postkasse med utleier, men det har aldri falt meg inn at jeg ikke skulle hente eventuell post til meg selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulven skrev:

Er det plass til flere kasser på stativet? For i såfall hadde jeg glatt betalt et par hundre kroner for å kjøpe inn en kasse og hengt den opp i hennes navn.

Utakknemlige mennesker klarer jeg ikke, så det hadde vært helt uaktuelt å hente posten for henne.

Vil tippe det ikke er plass til flere kasser på stativet. Vet ikke om det er lov å henge opp postkassen på et annet stativ. Men samtidig vil jo dette bli enda lengre vekk fra huset vårt. 

Gjest Stella Rose
Skrevet

Hvorfor har hun ikke egen postkasse?

Men uansett må hun hente posten selv.

Gjest Skogrose
Skrevet

Jeg hadde syntes det var merkelig, men hadde (kanskje merkelig nok) ikke hatt noe imot å putte post i hennes kasse, 10 meter ekstra liksom. Jeg henter jo egen post hver dag, et brev eller to ekstra er null stress. Men så er jeg sjukt jovial da.

Skrevet

Hadde aldri gått og levert posten til henne når hun oppfører seg så ufordragelig og ikke har en god grunn for hvorfor hun ikke kan gå til postkassen selv.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

At det er for langt for henne å gå, høres jo ganske latterlig ut, men jeg skjønner jo at hun blir irritert når det er den ordningen hun har blitt vant til og posten hennes plutselig uteblir.

Da jeg var leieboer og delte postkasse med utleier noen måneder tok de inn all post og la mine brev på dørstokken - det var jo deres postkasse, det føltes helt feil for meg å gå i den, selv om det var min egen post jeg var ute etter.

Anonymkode: c1f7c...6b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du gjøre faren din en tjeneste og sette ned foten, for hun bruker han jo som dørmatte. Neste gang du kommer hjem kan det hende du må ned og snyte henne eller tørke henne i rumpa fordi hun ikke gidder å gjøre det selv.

Anonymkode: fc012...4a6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hun får værsågod hente posten sin selv. Gjør det helt klart for henne at hun ikke får utnytte din far på dette viset.

Aller helst få henne ut og få inn en ny leieboer.

Anonymkode: dbe5d...96e

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I nabokvartalet vårt er det et felles postkassestativ der alle har sin postkasse hengende. Fra huset vårt er det ca 100 meters avstand til dette stativet. Når jeg går for å hente posten bruker jeg  3-5 minutter frem og tilbake totalt. Mange i nabolaget som har postkassen sin her har mye lenger avstand. Stativet er plassert i retning av den veien en må kjøre for å komme seg ut av nabolaget og ut til sentrum. Det vil si at alle i kvartalet passerer dette stativet på vei hjem. Alle våre naboer stopper utenfor stativet på vei hjem for å hente posten og kjører deretter videre hjem. 

Jeg er student og bor vanligvis ikke hjemme. Nå er jeg hjemme fordi resten av familien har dratt til utlandet og jeg skal derfor passe litt på huset mens de er borte. Deriblant hente posten. Vi har en kjellerleilighet på huset der det bor en relativt ny leieboer. Vi har felles postkasse med henne. Dvs. leieboer + samboers navn står på postkassen, og blir levert der. Jeg møtte henne først i dag da hun ringte på døren ganske sur og lurte på hvor posten hennes hadde blitt av. Jeg ble veldig overrasket over dette ettersom hennes navn står på postkassen vår, og jeg hadde regnet med at hun hentet posten sin selv. Da jeg hentet posten så jeg at det lå brev der som var adressert til henne, men lot disse ligge. Jeg svarte videre at posten hennes jo ligger i postkassen, men hun fortalte meg at ''vi'' alltid skal gå ned med posten til henne. Svarte videre at jeg ikke visste dette. Hun snakker ganske dårlig norsk så vanskelig å kommunisere med henne. Hun bare ristet på hodet og gikk. 

Ringte senere faren min der han forklarer at leieboeren tidligere hadde klaget på at postkassen var så ''langt'' vekk fra huset.
Noe jeg mener er en idiotisk grunn. Hun er heller ikke i dårlig fysisk form slik at det blir ''tungvint'' for henne å gå bort.  Hun kjører og passerer postkassen på vei hjem fra jobb, slik alle andre i nabolaget vårt. Resultatet er at hun har kjøpt sin egen postkasse som hun har satt utenfor inngangen til kjellerleiligheten. Her skal vi hver gang vi henter posten og det er brev til henne tydeligvis gå ned og legge brevene hennes. Ikke at det er slitsomt å gå ti meter ned for å levere brev til henne, men synes dette er helt idiotisk og et veldig irritasjonsmoment. Nå bor ikke jeg hjemme fast, men kjenner det irriterer meg. Hun har navnet sitt på vår postkasse, og får dermed se til å hente posten selv. 

Faren min er en alt for hyggelig mann som er veldig konfliktsky, og han har tydeligvis akseptert dette med at vi skal gå ned med brev til henne. Kjenner det irriterer meg veldig og får lyst til å droppe å hente hennes post denne uken jeg er her slik at hun blir nødt til å sjekke postkassen selv. 

Er ikke dette veldig urimelig, eller hva tenker dere?

Skjønner ikke problemet. Jeg hadde bare latt den bli liggende i postkassen på stativet. Hun kan la være å hente den men det går bare utover henne. Kreditorene godtar neppe en unnskyldning som «naboen gadd ikke hente posten til meg».

Skulle hun bli vrang hadde jeg sagt at jeg eventuelt kunne gjøre det for 1000 kr pr mnd. Forhåndsbetalt. 

Skrevet

Det ikke ditt ansvar å lever hennes post. Den kan hun hente selv. Jeg hadde sagt det til henne. «Du vet hvor postkassen din er, da må du hente dine brev.» 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...