Gå til innhold

Pris tannlege for "status"-rapport av svært dårlige tenner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg spør på vegne av en bekjent som har svært dårlige tenner, og elendig økonomi. Legen hans har sagt at han må gå til tannlegen for å få sjekket hvor ille det er, siden flere andre kroppslige plager mest sannsynlig skyldes tannhelsen. Det er kroniske betennelser i nese, bihule, samt infisert "slim" som også kommer ned i luftrør og lunger. Eller noe sånt. (Er ikke lege, men dette var slik jeg fikk det forklart). Tannkjøtt er betent, og har vært det lenge. 

Noen her som jobber som tannlege, tannlegeassistent eller lignende som vet sånn omtrent hva det koster for en første gangs konsultasjon? Kan vel tenke meg at det er en litt tidkrevende jobb for tannlegen siden det er såpass dårlig stilt med tannhelsen. 

Årsaken til at jeg spør: Dersom summen er forholdsvis grei, har jeg tilbudt meg å betale for denne timen. Han er en gammel venn, og jeg har litt penger til overs akkurat nå. Men dersom det koster mye, kan jeg bare bidra med en andel. 

Anonymkode: 6d2d0...e27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvakostertannlegen.no 

Skrevet

En vanlig undersøkelse koster det samme uansett hvor dårlige tennene er er. Alle må jo sjekkes uansett. Dersom tannlegen har behov for flere røntgenbilder enn de to vanlige bw-bildene så kan det bli litt ekstra. Prisene varierer ganske mye, 500-1000 er vanlig. 

Spør på forhånd, evt bruk nettsiden du har fått  tips om over. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😀 

Da ser det ut som om det koster rundt 1000,-. Da kan jeg betale for ham. 

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😀 

-ts

Så snill du er da☺ Det må være forferdelig å ha så mye vondt i tennene og evt. Stygge tenner. Vet mange skammer seg over det.

Anonymkode: 0d824...d14

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😀 

-ts

Så snill du er! Jeg betalte 1100kr for en slik undersøkelse, dette var hos en av de litt dyrere tannlegene.

Du kan gi vedkommende beskjed om å prøve å søke støtte av nav til tannbehandlinger. Gjerne få han til å spørre tannlegen om hvordan han skal gå fram.

Anonymkode: 3bff2...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Han har helt sikkert periodontitt, det koster flesk, men man får en del refusjon for det.

Anonymkode: 0d824...d14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...