Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg søkte sykepleier utdanningen forskjellige steder i landet, og nå ser jeg at jeg har kommet inn på deltidsstudie i en annen by. Er ikke så veldig giret på å hverken flytte eller å studere i 4 år istedenfor 3 år... Vurderer å ta opp fag for å søke igjen i min hjemby neste år, hva synes dere? Burde jeg flytte å gå på studiet i 4 år, eller ta opp fag hjemme?

Anonymkode: 150e4...c05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo uansettikke være klar før om fire år. Deltidstudietrenger du jo ikke flytte forda det er samlinger mmog ikke nødvendig å være på skolen hver dag. Så hadde gptt for deltid i år og vært sikker på å vøre sykepleier om 4.

Anonymkode: a4a52...d52

AnonymBruker
Skrevet

Deltid var nydelig synes jeg 😊 Kunne jobbe nesten 100% gjennom store deler av studiet. Gikk ut med bachelor og en nydelig egenkapital i tillegg. Fikk både studentfølelsen og god inntekt samtidig!

Anonymkode: 3b2ac...69a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men så må jeg jo nevne at jeg er 19 år da.. hvor ofte er man på skolen? Trenger jeg ikke å flytte? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men så må jeg jo nevne at jeg er 19 år da.. hvor ofte er man på skolen? Trenger jeg ikke å flytte? 

Ring studiestedet. Tror det er et par samlinger hvert halvår, pluss oppgaver dere gjør sammen i en gruppe. Har jo også utplasseringer, men disse tror jeg dunlett kan ta i egen kommune. Så nei, trenger ikke flytte, og jobber du litt ved siden avnså vil du jo også da betale for reise og opphold de få gangene du må være på skolen.

Men en som svarte her har jo gått deltid og kan sikkert gi bedre svar😊

Anonymkode: a4a52...d52

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg søkte sykepleier utdanningen forskjellige steder i landet, og nå ser jeg at jeg har kommet inn på deltidsstudie i en annen by. Er ikke så veldig giret på å hverken flytte eller å studere i 4 år istedenfor 3 år... Vurderer å ta opp fag for å søke igjen i min hjemby neste år, hva synes dere? Burde jeg flytte å gå på studiet i 4 år, eller ta opp fag hjemme?

Jeg tror spl og helsefag generelt kommer til å stige fremover. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Med deltidsutd har du mulighet til å jobbe og få deg RELEVANT praksis ved siden av. Jeg hadde gladelig valgt deltid om jeg hadde hatt mulighet.

Anonymkode: e526b...575

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deltid var nydelig synes jeg 😊 Kunne jobbe nesten 100% gjennom store deler av studiet. Gikk ut med bachelor og en nydelig egenkapital i tillegg. Fikk både studentfølelsen og god inntekt samtidig!

Anonymkode: 3b2ac...69a

Hvor gikk du?

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min studerer på nett/samlingsbasert studie. Har vel 2-3 samlinger i året og ellers studerer han og leverer oppgaver hjemme. Han jobber 100% ved siden av. Så klart blir det noen kvelder hvor jeg sitter der å glor på TV alene men han har ganske mye fritid siden han er flink til å jobbe med fagene når han først setter seg ned. 

Anonymkode: 8a0c0...94e

Skrevet

Jeg studerer på deltid og vi har forelesninger to dager i uka. Studiet mitt har 75% studiebelastning. Jeg synes det er kjempedeilig å studere på deltid fordi studiet er lagt opp på en bedre måte (vi har for eksempel bare et emne om gangen) og man får mer fritid og større mulighet til å jobbe og tjene penger. Det er ikke så stor forskjell på 3 og 4 år. Jeg er ferdig med 3 år nå og det har gått kjempefort. Jeg er glad jeg fortsatt har et år igjen - trives som student :) 

Det er veldig forskjellig fra studie til studie hvor stor studiebelastningen er. Noen studier er samlingsbaserte, mens andre har flere forelesninger - men det er ikke sikkert det er så mye obligatorisk da. Så det er vanskelig å si noe om du må flytte, men vil tro at det ligger informasjon om dette på skolens nettsider?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig  har lyst til å bli sykepleier så spiller det vel ingen rolle hvor du studerer hen? Hvis du nøler så virker det som om det er greit å studere det men ikke har helt motivasjonen for det studiet?

AnonymBruker
Skrevet

Du har også muligheten til å fylle på med ekstra fag mens du tar deltidsutdanningen. F.eks 15 studiepoeng med noe helserelatert. 

Anonymkode: 9aa9e...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...