AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Hva gjør man egentlig da. Har bestilt mekling, men far er ikke til å rokke. barnet er ett år. Far vil ha 50/50. Jeg vil ha «vanlig samvær»mens barnet er så lite- dvs at han bor fast hos meg, men treffer far ofte/vil tilrettelegge så ofte far vil. Jeg har vært absolutt mest med barnet, men far er tilstedevørende og god far. Far sier han vil ta meg til retten om jeg ikke går m på 50/50☹️ Hvordan stiller jeg egentlig her? Anonymkode: a0618...472
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 Hvis det var en mulighet om at retten ville sette 50/50 på et så lite barn, hadde jeg ofret meg og gitt full omsorg til får hvor jeg da stilt opp flere dager i uken med henting å levering. Små barn skal ikke flyttes så mye. Må til megling uansett om han vil til retten. Tviler dog på 50/50 er noe som skjer før barnet er rundt 3 Anonymkode: c0a90...c40 6
stan Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 Barnes beste er hele tiden retningslinjen for familievernkontoret og retten. Hvis det er til barnets beste med 50/50 så vil de anbefale det. Men om det ikke er til barnets beste så vil de prøve å få dere med på en annen løsning. Uansett trenger ikke løsningen være permanent, et barn endrer jo behov fort. Så det som er helt feil nå kan være perfekt om to år. Ikke vær redd for at far tar dette til retten. For det første tar det lang tid. I beste fall et halvt år. Mer realistisk opptil to år. Han sier det for å skremme deg til noe du ikke vil. Retten kommer ikke til å ta hensyn til dere foreldre, men hvordan barnet best mulig kan sikres kontakt med begge foreldrene og en trygg oppvekst. 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #4 Skrevet 19. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man egentlig da. Har bestilt mekling, men far er ikke til å rokke. barnet er ett år. Far vil ha 50/50. Jeg vil ha «vanlig samvær»mens barnet er så lite- dvs at han bor fast hos meg, men treffer far ofte/vil tilrettelegge så ofte far vil. Jeg har vært absolutt mest med barnet, men far er tilstedevørende og god far. Far sier han vil ta meg til retten om jeg ikke går m på 50/50☹️ Hvordan stiller jeg egentlig her? Anonymkode: a0618...472 Hvorfor er du så voldsomt i mot 50/50, når du mener at han er en tilstedeværende og god far? Du får gi han hovedomsorgen da også kan du ha samvær annenhver helg. Hvis det er flyttingen frem og tilbake du mener ikke er bra. Anonymkode: 5770b...e37 23
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så voldsomt i mot 50/50, når du mener at han er en tilstedeværende og god far? Du får gi han hovedomsorgen da også kan du ha samvær annenhver helg. Hvis det er flyttingen frem og tilbake du mener ikke er bra. Anonymkode: 5770b...e37 Det at han er en tilstedeværende og god far betyr jo ikke at barnet er mindre knyttet til meg. Barnet er glad i far, men er klart mest knyttet til meg. Ikke så rart, når jeg har vært hjemme størstedelen av tiden+ammet frem til nå. Det er latterlig «å ofre meg»-i likestillingens navn?!!😬-på bekostning av barnet? Eller? Anonymkode: a0618...472 27
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 7 minutter siden, stan skrev: Barnes beste er hele tiden retningslinjen for familievernkontoret og retten. Hvis det er til barnets beste med 50/50 så vil de anbefale det. Men om det ikke er til barnets beste så vil de prøve å få dere med på en annen løsning. Uansett trenger ikke løsningen være permanent, et barn endrer jo behov fort. Så det som er helt feil nå kan være perfekt om to år. Ikke vær redd for at far tar dette til retten. For det første tar det lang tid. I beste fall et halvt år. Mer realistisk opptil to år. Han sier det for å skremme deg til noe du ikke vil. Retten kommer ikke til å ta hensyn til dere foreldre, men hvordan barnet best mulig kan sikres kontakt med begge foreldrene og en trygg oppvekst. tAkk for svar. Såpass lang tid å få det til retten, hva gjør man i mellomtiden da? Jeg har forstått det som at jeg ikkr kan flytte ut med barnet før samværsavtale er på plass?🤔 Anonymkode: a0618...472
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #7 Skrevet 19. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var en mulighet om at retten ville sette 50/50 på et så lite barn, hadde jeg ofret meg og gitt full omsorg til får hvor jeg da stilt opp flere dager i uken med henting å levering. Små barn skal ikke flyttes så mye. Må til megling uansett om han vil til retten. Tviler dog på 50/50 er noe som skjer før barnet er rundt 3 Anonymkode: c0a90...c40 Hadde barnet vært mest knyttet til far, så hadde jeg kunnet gjort det.. men det er ikke tilfelle. Jeg tar alt om kveld, det meste om dag. Barnet er trygg ig glad i far, men jeg er den som er der mest... Anonymkode: a0618...472 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #8 Skrevet 19. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde barnet vært mest knyttet til far, så hadde jeg kunnet gjort det.. men det er ikke tilfelle. Jeg tar alt om kveld, det meste om dag. Barnet er trygg ig glad i far, men jeg er den som er der mest... Anonymkode: a0618...472 Er far enig i det? Er hans versjon av dette det samme som din? Anonymkode: 92e9d...5c3 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #9 Skrevet 19. juli 2018 Hvorfor er "vanlig samvær" noe annet enn 50/50? Jeg syns altfor få familier har 50/50, og når barnet har en god og tilstedeværende far som VIL ha 50/50, så syns jeg rett og slett du er egoistisk som ikke vil gå med på det. Anonymkode: 60c36...161 21
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #10 Skrevet 19. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: tAkk for svar. Såpass lang tid å få det til retten, hva gjør man i mellomtiden da? Jeg har forstått det som at jeg ikkr kan flytte ut med barnet før samværsavtale er på plass?🤔 Anonymkode: a0618...472 Du kan flytte ut akkurat når du vil, har ingenting med samværsavtalen å gjøre. Er bare å si at frem til megling så får du komme til der dere bor og øve dere opp mot overnattinger mm. For far mener heller sikkert ikke at barnet skal rett inn i delt omsorg? Ingen vettuge tror det er best for et barn, må jobbes frem til. Hyppige beslk, så en overnatting osv. Anonymkode: c0a90...c40 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #11 Skrevet 19. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er "vanlig samvær" noe annet enn 50/50? Jeg syns altfor få familier har 50/50, og når barnet har en god og tilstedeværende far som VIL ha 50/50, så syns jeg rett og slett du er egoistisk som ikke vil gå med på det. Anonymkode: 60c36...161 Ikke for et barn på 1 år. Barnet først, foreldrene sist. Anonymkode: c0a90...c40 19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #12 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er far enig i det? Er hans versjon av dette det samme som din? Anonymkode: 92e9d...5c3 Mtp jobb/hans hobbyer og hvem som står opp på morgen og natt så kan han ikke akkurat være uenig i det. Anonymkode: a0618...472 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #13 Skrevet 19. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mtp jobb/hans hobbyer og hvem som står opp på morgen og natt så kan han ikke akkurat være uenig i det. Anonymkode: a0618...472 Du får spørre ham og ikke bare anta. Skal dere bli enige om noe så er det også viktig å være enig i at dere ser likt på situasjonen. Skittkasting frem og tilbake om hvem som gjør hva er nemlig en uting. Anonymkode: 92e9d...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #14 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan flytte ut akkurat når du vil, har ingenting med samværsavtalen å gjøre. Er bare å si at frem til megling så får du komme til der dere bor og øve dere opp mot overnattinger mm. For far mener heller sikkert ikke at barnet skal rett inn i delt omsorg? Ingen vettuge tror det er best for et barn, må jobbes frem til. Hyppige beslk, så en overnatting osv. Anonymkode: c0a90...c40 Far vil ikke diskutere noe, låst på 50/50. Han er nok sint på meg, som ikke får med på det. Jeg er egentlug litt redd for at han stikker av med barnet(😱) eller nekter meg flytte om jeg flytter nå med barnet. At det blir en ekkel situasjon liksom-« bare flytt, men barnet blir her».. det kunne han vært troende til. Anonymkode: a0618...472 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #15 Skrevet 19. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får spørre ham og ikke bare anta. Skal dere bli enige om noe så er det også viktig å være enig i at dere ser likt på situasjonen. Skittkasting frem og tilbake om hvem som gjør hva er nemlig en uting. Anonymkode: 92e9d...5c3 Han vil ikke konnunisere med meg. Men er enig i at skitslenging ikke er fruktbart. Men han er som sagt ikke til å prate med. Annet enn 50/50 eller ses i retten.. Anonymkode: a0618...472 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #16 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil ikke konnunisere med meg. Men er enig i at skitslenging ikke er fruktbart. Men han er som sagt ikke til å prate med. Annet enn 50/50 eller ses i retten.. Anonymkode: a0618...472 Skjønner. Jeg vil tro at det er du som har avsluttet forholdet? Da må du forstå at han sitter inne med adskillig bitterhet mot deg. Kjører du hardt mot hardt her så kommer han ikke til å gi seg. Selv om det er vanskelig så er kommunikasjon det som kan hjelpe her. Ta ham med på familievernkontoret for å få hjelp. Anonymkode: 92e9d...5c3
Peter007 Skrevet 19. juli 2018 #17 Skrevet 19. juli 2018 47 minutter siden, stan skrev: Barnes beste er hele tiden retningslinjen for familievernkontoret og retten. Hvis det er til barnets beste med 50/50 så vil de anbefale det. Men om det ikke er til barnets beste så vil de prøve å få dere med på en annen løsning. Uansett trenger ikke løsningen være permanent, et barn endrer jo behov fort. Så det som er helt feil nå kan være perfekt om to år. Ikke vær redd for at far tar dette til retten. For det første tar det lang tid. I beste fall et halvt år. Mer realistisk opptil to år. Han sier det for å skremme deg til noe du ikke vil. Retten kommer ikke til å ta hensyn til dere foreldre, men hvordan barnet best mulig kan sikres kontakt med begge foreldrene og en trygg oppvekst. Til TS. Det er I grunnen i prakis slik som "stan" skriver. Så kan en være både uenig og enig. Jeg kan vel tilføye at skal barnet flyttes fra I dag felles bosted med begge foreldrene skal flyttemelding godkjennes av begge foreldrene. Det er ikke lov uten nødverge å flytte barnet. Skulle du f.eks ta med barnet og flytte kan far bringe saken for retten og få en rask MIDLERTIDIG bostedsavgjørelse. Saken blir avgjort permanent senere. Har aldri hørt om noen straffereaksjoner om du tar med barnet og flytter ulovlig. Men det taler IKKE fordel en ansvarlig forelder å gjøre dette I en senere rettstvist. Genrelt synes du vel du TS.at det er naturlig far vil ha like mye med barnet å gjøre som deg? Det et vel ikke unaturlig når du tenker etter? 1
stan Skrevet 19. juli 2018 #18 Skrevet 19. juli 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: tAkk for svar. Såpass lang tid å få det til retten, hva gjør man i mellomtiden da? Jeg har forstått det som at jeg ikkr kan flytte ut med barnet før samværsavtale er på plass?🤔 Anonymkode: a0618...472 I mens er dere uenige. Dere får prøve å samarbeide så godt det går. Hvis det er han som er steil og urokkelig pass på å få dokumentert det. Uansett må dere til mekling før det kan tas til retten. Normalt vil det være flere slike samtaler. Kom gjerne med forslag til samværsordninger, skriftlig. Da finner dere enten fram til noe dere kan enes om, eller så framstår han som lite samarbeidsvillig. Jeg har vært igjennom det hele, med en eks som later som hun vil samarbeide, men som bryter alle avtaler. Håper dere får til å samarbeide bedre. Det er veldig fint for barnet om mor og far, begge, kan være med på juleavslutning, 17.mai og tusen andre ting som kommer. Slippe valget mellom dere hele tiden. Lykke til. 1
Peter007 Skrevet 19. juli 2018 #19 Skrevet 19. juli 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: tAkk for svar. Såpass lang tid å få det til retten, hva gjør man i mellomtiden da? Jeg har forstått det som at jeg ikkr kan flytte ut med barnet før samværsavtale er på plass?🤔 Anonymkode: a0618...472 Samværsavtalen er uavhengig. Det er flyttemelding som gjelder. Se det andre innlegget mitt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #20 Skrevet 19. juli 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at han er en tilstedeværende og god far betyr jo ikke at barnet er mindre knyttet til meg. Barnet er glad i far, men er klart mest knyttet til meg. Ikke så rart, når jeg har vært hjemme størstedelen av tiden+ammet frem til nå. Det er latterlig «å ofre meg»-i likestillingens navn?!!😬-på bekostning av barnet? Eller? Anonymkode: a0618...472 Slapp av. Man får ikke 50/50 på ett så lite barn fordi det er ikke det beste for barnet. La han trekke deg for retten. Du har ingenting å frykte. Jo du kan flytte ut med barnet uten at samvær er på plass. OG får er pliktig til å stille til mekling på fvk når det er barn i bildet. Så det kan haN ikke nekte. Bestill time time til dere og reis dit du uansett om han møter eller ikke. Om han ikke møter er det bare han selv det går utover. Anonymkode: ba5ac...0a7 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå