Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sommerjobb på en fiskebedrift. Fikk i dag kritikk fra sjefen fordi jeg går på do for ofte. Mener jeg senker effektiviteten på jobben, og om jeg fortsetter å gå på do så ofte så må han gi meg sparken. Har han lov til dette??

Anonymkode: e25cd...575

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sommerjobb på en fiskebedrift. Fikk i dag kritikk fra sjefen fordi jeg går på do for ofte. Mener jeg senker effektiviteten på jobben, og om jeg fortsetter å gå på do så ofte så må han gi meg sparken. Har han lov til dette??

Hva er ofte?

Anonymkode: a53a7...567

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan han sjefen nekte deg å bæsje? Nei. Selvsagt ikke. 

Kan det påpekes at du er ofte og lenge borte fra arbeidsstasjonen din? Ja.

Bæsjer du flere ganger for dagen på jobb?

Anonymkode: d162e...d21

• Liker 25
Gjest Stella Rose
Skrevet

Spør om det er bedre du bæsjer i buksa..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du driter 4 ganger ila vakta og bruker 20 min hver gang, ja da har du et problem med både helse og jobb

Anonymkode: f6c55...d1e

• Liker 23
Skrevet

Han kan ikke gi deg sparken med begrunnelsen at du er ofte på do. 

Det er en usaklig begrunnelse. Men han kan gi deg sparken for å ta for mange og lange pauser. 

Så kommer det an på hvor mange og hvor lange. Skjer dette alle dager, eller la sjefen tilfeldigvis merke til det en dag du hadde magetrøbbel? 

Jobber du ellers bra? Kommer du tidsnok, jobber ut tida og generelt er med på å dra lasset? Dette kommer også med i vurderingen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff.

Mange jeg jobber med elsker å gå på toalettet når de føler de trenger en liten pause. Oftest går de akkurat når det er mest travelt og de tar seg god tid når de er der. 15-20 minutter er ikke uvanlig. Det virker som om noen av dem liker å få unnagjort dritingen mens de får betalt for det, men når de går for tredje gangen i løpet av en abeidsdag merker jeg at jeg blir irritert.

Anonymkode: a5491...387

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på fem minutter i timen til sånne ting. Utover det skjønner jeg sjefen reagerer. 

Anonymkode: 91ca2...b6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett på fem minutter i timen til sånne ting. Utover det skjønner jeg sjefen reagerer. 

Hvis man har tarmproblemer bør det taes hensyn til, men da bør kanskje ts og andre som sliter gi beskjed slik at det ikke oppstår problemer slik som dette.

Anonymkode: 7dfd1...5a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bæsjer to til tre ganger på jobb. Det er vel ikke mye?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh , jo... vanlige er vel 1- 2 ganger om dagen totalt 🙄

Anonymkode: 88333...547

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kødder eller? Snakk om trolletråd.

Anonymkode: a53a7...567

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan nekte deg å gå på do når du må, men hvis du er på do 2-3 ganger i løpet av vakta og kanskje tilsvarende når du har fri, da ville jeg tatt en tur til legen. På jobben idag var jeg nok på do kanskje 10-15 ganger, men det er fordi jeg er skikkelig forkjøla og måtte snyte meg hele tiden. Ingen som sa noe på det, men det er jo bare forbigående 😊 

Anonymkode: fe465...d94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobben er fysisk krevende og jeg må spise mye. Derfor bæsjer jeg mye. Altså, jeg sitter ikke på do lenge. Kanskje 5-10 min hver gang. Nøyer meg å tørke bak få ganger så jeg ikke er der lenger enn nødvendig. 

Hvis jeg får sparken hvor kan jeg klage/henvende meg? Jeg har arbeidskontrakt. Men det står ikke noe om toalettbesøk der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen går for ofte på do akkurat når man jobber? Da må du endre rutinene dine på når du spiser mengder med mye mat. Husk hvis du f eks spiser middag klokka 16.00 så kommer dette ut av ræva di ca klokka 11 på morgen tror jeg. (hvis det kommer ut 15 timer etterpå)

Anonymkode: 018be...79b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

men mange utnytter doen for å sitte på mobil også.

Anonymkode: 018be...79b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Det finnes ikke noen lov som regulerer pauser foruten rett på en halvtime lunsj om arbeidsdagen overstiger et visst antall timer (tror det er 5,5). 

Anonymkode: 07d2e...6c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har tarmproblemer bør det taes hensyn til, men da bør kanskje ts og andre som sliter gi beskjed slik at det ikke oppstår problemer slik som dette.

Anonymkode: 7dfd1...5a7

Ja selvsagt. Er det sykdom inn i bildet stiller ting seg anderledes. Regnet med det ikke var det siden det ikke var spesifisert i hi. 

AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger om dagen, i 5-10 min hver gang, er ikke normalt i løpet av en arbeidsdag, uansett hvor mye du spiser. Maten går da ikke rett gjennom. Selv går jeg kun på do (og gjør nr.2) én gang om dagen, og da ikke på jobb. Du bør ta en tur til legen. 

Anonymkode: 0313b...acd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dump han!

Anonymkode: 461fb...1e0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...