Gå til innhold

Menn: Hadde dere vært like negative til innvandring om det i hovedsak var unge kvinner som kom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker jeg er litt ekstra kritisk siden det allerede er et tungt datingmarked, og det blir jo ikke bedre når det kommer massevis av kjekke menn i sin beste alder hit. Føles som en dårlig deal. Innvandringsproblematikken er selvsagt mye mer komplisert enn dette, men ville likevel høre tankene deres om temaet.

Anonymkode: 9e1ee...15e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Merker jeg er litt ekstra bitter siden det allerede er et tungt datingmarked, [...]

Jeg rettet en skrivefeil for deg, siden dette tross alt er KG. 😉

Anonymkode: e62e3...96c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg rettet en skrivefeil for deg, siden dette tross alt er KG. 😉

Er klar over at jeg kan høres bitter ut. Men det er egentlig mest ment som et lite tankeeksperiment. Jeg hadde nemlig ikke brydd meg like mye om det kun var unge kvinner som kom. Lurer på om dette bare er meg, eller om andre også tenker sånn. Samtidig er det jo interessant å høre om norske kvinner hadde vært like positive til innvandring om det i hovedsak var unge kvinner som kom, siden dette hadde ført til at deres markedsverdi på datingmarkedet hadde sunket.

Det er kanskje enkelt å avfeie dette som uviktig, men det er ikke bra om man har mye mer menn enn kvinner. Forskning viser at det leder til mye mer kriminalitet, da det øker aggresjonsnivået til menn.

AnonymBruker
Skrevet

Er nok inne på noe ja. Mye av positiviteten til innvandring blant kvinner skyldes nok at det markedsmessig lønner seg for dem. Det kommer flere lavtlønnede innvandrere, som øker konkurransen om kvinner blant lavtlønnede. Dette gjør at en stor andel av kvinnene kan gå etter menn som er sosioøkonomisk på et høyere trinn enn dem. En stor andel lavtlønnede menn (både innvandrere og norske), får seg ikke kjæreste. Er bare å se på hvordan kvinner steiler når menn får seg kjæreste fra utlandet. De hadde ikke likt det om det var omvendt. Priser meg lykkelig for at jeg befinner meg i øvre sjikt når det gjelder status og økonomi.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært mindre kritisk hvis det ikke kom sosialklienter vi må fø på. Uansett kjønn. 

Anonymkode: 7a9f3...160

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært mindre kritisk hvis det ikke kom sosialklienter vi må fø på. Uansett kjønn. 

Anonymkode: 7a9f3...160

Endelig et seriøst svar.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde vært langt mer åpen for asylinnvandring om den bestod av en annen gruppe mennesker. Ikke først og fremst på grunn av kjønnsmarkedet, men fordi kvinner i krigsområder stort sett trenger beskyttelse mer enn menn. Kvinner begår også forsvinnende lite kriminalitet i landene de kommer til. Og så og si ingen voldskriminalitet og voldteker.

Men for at kvinnene skal kunne integreres i landene de kommer til er det viktig at mennene holdes ute. Ingen mannlige innvandrere, heller ikke på familiegjenforening. Det er mennene som hindrer kvinnene å integrere seg.

Et godt eksempel er den afghanske jenta som kom til et lite sted i Norge med ingen innvandrere fra Afghanistan. Hun levde et liv som en hvilken som helst norsk jente og var integrert. Helt til bygda fikk en flokk enslig mindreårige som gutter som begynte på samme skole. Det tok ikke lang tid før denne jenta så seg nødt til å begynne med hijab, slutte med gym og var aldri lenger å se ute i bygda etter skoletid. Tilfeldig?

Anonymkode: a600f...f82

• Liker 16
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Merker jeg er litt ekstra kritisk siden det allerede er et tungt datingmarked, og det blir jo ikke bedre når det kommer massevis av kjekke menn i sin beste alder hit. Føles som en dårlig deal. Innvandringsproblematikken er selvsagt mye mer komplisert enn dette, men ville likevel høre tankene deres om temaet.

Vi er nokså vandt med kvinner som dumper oss til fordel for de glade innvandrerene her til lands. Egentlig helt greit..men vi har ikke så mye å velge iblant nei. Det blir liksom enten ei Norsk kjerring som av middelmådig standard eller være alene. Alternativt dra utenlands å importere noe selv. Men ja få valg alternativer for menn da det er OVERFLOD at menn iforhold til kvinnfolk i dette landet sånn i utgangspunktet.  Ikke bare fødes det 106 gutter pr 100 jenter ..men titusenvis av mannlige innvandrere kommer jo også inn. Rart i grunnen at de forlater kone\barn i "krigssonen" å reiser til Norge på velferd men er vel ikke alt man skal forstå :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en fjasete tråd.

Anonymkode: 08a3c...df2

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror innvandringskritiske menn føler seg truet ja :)

Anonymkode: 73419...c2d

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Xcase33 skrev:

Vi er nokså vandt med kvinner som dumper oss til fordel for de glade innvandrerene her til lands. Egentlig helt greit..men vi har ikke så mye å velge iblant nei. Det blir liksom enten ei Norsk kjerring som av middelmådig standard eller være alene. Alternativt dra utenlands å importere noe selv. Men ja få valg alternativer for menn da det er OVERFLOD at menn iforhold til kvinnfolk i dette landet sånn i utgangspunktet.  Ikke bare fødes det 106 gutter pr 100 jenter ..men titusenvis av mannlige innvandrere kommer jo også inn. Rart i grunnen at de forlater kone\barn i "krigssonen" å reiser til Norge på velferd men er vel ikke alt man skal forstå :P

Er du virkelig vandt med at norske kvinner dumper deg til fordel for asylsøkere fra Afghanistan og Eritrea etc?

Anonymkode: b06cf...4fc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for å ta mot flyktninger som trenger det, og at dem selvfølgelig skal reise hjem igjen når konflikten er over. Dette burde være logikk 101, men tydeligvis ikke i dag.

Anonymkode: 07e15...5c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du virkelig vandt med at norske kvinner dumper deg til fordel for asylsøkere fra Afghanistan og Eritrea etc? 

Anonymkode: b06cf...4fc

Utrolig rasistisk kommentar. Er disse menneskene mindre verdt for deg?

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Xcase33 said:

Enig med deg her. Men har hørt at det skal være lettere i Oslo? Jeg skal flytte dit, så håper det blir lettere å finne kvalitet der.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og grunnen til det er at unge, sinte menn er farligere. Tenker virkelig ikke på datingmarkedet, i det hele tatt.

Jeg ville foretrukket å ta inn barnefamilier som er mer sannsynlig at vil tilpasse seg det norske samfunnet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår argumentet, men føler ikke at jeg sliter med skarp konkurranse fra sjarmerende afghanere og pakistanere. De finnes, men det fremstår ikke som et reelt problem i min verden.

Når det er sagt synes jeg Norge burde styre hvem vi skal hjelpe. Det vil i praksis si like omtrent mange kvinner som menn. Kriteriet for å få hjelp i dag er at man padler over Middelhavet i gummibåt, med enorm risiko for å drukne. Jeg synes det er på tide å revurdere det systemet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

....?

Wow. 

Wow. 

Dette er noe jeg kunne tenkt på som 10-åring. Men bare kanskje. Om det hadde vært interessant. 

Det er jo ikke interessant. Ingenting uten sammenheng er interessant. Det er sammenheng, men den er så tynn at.. jeg blir trist. 

Anonymkode: 16e4b...9ba

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: b23b3...acc

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Isambard said:

Jeg forstår argumentet, men føler ikke at jeg sliter med skarp konkurranse fra sjarmerende afghanere og pakistanere. De finnes, men det fremstår ikke som et reelt problem i min verden.

Når det er sagt synes jeg Norge burde styre hvem vi skal hjelpe. Det vil i praksis si like omtrent mange kvinner som menn. Kriteriet for å få hjelp i dag er at man padler over Middelhavet i gummibåt, med enorm risiko for å drukne. Jeg synes det er på tide å revurdere det systemet.

Ganske perverst egentlig. Du får komme hit hvis du er villig til å risikere livet ditt.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja jeg hadde vært langt mer åpen for asylinnvandring om den bestod av en annen gruppe mennesker. Ikke først og fremst på grunn av kjønnsmarkedet, men fordi kvinner i krigsområder stort sett trenger beskyttelse mer enn menn. Kvinner begår også forsvinnende lite kriminalitet i landene de kommer til. Og så og si ingen voldskriminalitet og voldteker.

Men for at kvinnene skal kunne integreres i landene de kommer til er det viktig at mennene holdes ute. Ingen mannlige innvandrere, heller ikke på familiegjenforening. Det er mennene som hindrer kvinnene å integrere seg.

Et godt eksempel er den afghanske jenta som kom til et lite sted i Norge med ingen innvandrere fra Afghanistan. Hun levde et liv som en hvilken som helst norsk jente og var integrert. Helt til bygda fikk en flokk enslig mindreårige som gutter som begynte på samme skole. Det tok ikke lang tid før denne jenta så seg nødt til å begynne med hijab, slutte med gym og var aldri lenger å se ute i bygda etter skoletid. Tilfeldig?

Anonymkode: a600f...f82

Du er jo ikke noe bedre enn de mennene du fordømmer med den kommentaren. Kjønnsapharteid til fordel for kvinner. Er du feminist?

Anonymkode: a2d4a...1ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...