AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Må begynne med at jeg kan ikke noe om katter, så det er mulig jeg reagerer på en helt ok situasjon. Jeg passer min mors bolig nå i sommer. I den andre delen (tomannsbolig), er det en nyinnflyttet dame. Hun har tre katter. Torsdag-søndager ser det ut som hun er bortreist, og kattene ligger på platting fremfor inngangsdøren store deler av dagen. For alt jeg vet kan det være en katteluke i bakdøren, eller noen som er innom for å se til kattene. Men på tre helger på rad har jeg ikke sett noen. Jeg reagerer på at de er så mye alene. Katter trenger vel også tilsyn? Anonymkode: 7fe7c...a2f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 Katter SKAL ha tilsyn minst en gang om dagen. Det er ikke lov å reise fra katter uten at de har forsvarlig tilsyn minst en gang om dagen. Katter klarer seg ikke selv, selv om mange tror det. De skal ha mat og vann og mulighet for å komme inn. På vinteren er det viktig at de får komme inn pga kulde og på sommeren pga den ekstreme varmen. De skal også ha tilsyn for å sjekke at de ikke er skadet ol. feks påkjørt av bil eller skadet etter slosskamp. Mange katter liker å ligge ute å "sole" seg nå som det er så fint vær, men jeg hadde sjekket opp dette litt mer. Jeg passet en katt i 3 uker og det jeg gjorde da var å slippe den inn på morningen og ut på kvelden. Gi den litt kos, tømme kassa, gi mat og friskt vann. Det tok ca en halvtime hver dag og var ikke mye jobb. Anonymkode: 56682...0cf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 Det er ikke lov å forlate dyr på den måten. De SKAL ha tilsyn minst en gang om dagen. Om en ligger skadet fra torsdag til søndag så kan det være for sent å redde den nåe eier først kommer hjem. Anonymkode: 5c15b...25e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #4 Skrevet 19. juli 2018 Kontakt matilsynnet. Anonymkode: e84b7...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 Takk for svar. Jeg spurte grunnet egen uvitenhet rundt katter. Det er dyr jeg aldri har hatt noen interesse av. Men jeg vil jo at de skal ha det bra. Anonymkode: 7fe7c...a2f
Ritter Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt matilsynnet. Anonymkode: e84b7...ea5 Det går jo an å snakke med eieren, eller folk i nabolaget, før man går til det skritt å kontakte Mattilsynet. For alt ts vet, kan eieren ha avtale med noen om tilsyn, og katter klarer seg helt fint noen dager utendørs på sommeren, så lenge de har tilgang til mat og drikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå