Gå til innhold

er det noe galt med sambo? :(

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg og sambo prøver å få barn...vi har bare prøve i 2-3mnd.

Jeg har et barn fra før av så ingenting er galt med meg.

Det jeg lurer på er om kanskje sambo ikke kan få barn?

Han hadde nemlig sex med sin ex i sine yngre dager (da var han rundt20) hele tiden UTEn prevensjon, og hun ble aldri gravid.

Kan det ære at han aldri kan bli pappa? :o :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Klart det KAN være, men ikke særlig sannsynlig. De aller fleste menn kan lage barn. Og jeg syns ikke du skal plage deg selv med slike tanker etter å ha vært prøver i tre måneder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at exen hans ikke ble gravid den gangen trenger ikke å ha noe å si i det hele tatt.

Jeg har en sønn på 8 år med en mann som jeg hadde ubeskyttet sex med i flere år - vi prøvde ikke å bli gravide heller, men plutselig var jeg det allikevel... så det kan ha vært timingen som var rett da jeg ble gravid den gangen.

Og 2-3 mnd er altfor kort tid å konkludere med noen feil noen sted... Det trenger ikke være noe galt med noen av dere, det er bare timingen som ikke har vært den rette for dere enda.

Jeg syns jeg ble ganske raskt gravid denne gangen, og det skjedde 3-4 mnd etter at jeg sluttet på prevensjon, og det var ganske kjapt syns jeg...

Når dere har prøvd noen mnd til kan dere begynne å stille spørsmål, men jeg tror ikke det trenger å være noe faresignal at du ikke er gravid etter 2-3 mnd.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium

For det første er jeg enig med de andre i at 2-3 måneder er ingenting ! Om et halvt års tid kan du kanskje begynne å bekymre deg.

Men jeg merker meg at du sier at siden du har et barn fra før, er det ingenting galt med deg. Det skal du ikke være sikker på. Fruktbarheten kan endres, både med alderen og ved f.eks. egglederbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For det første er jeg enig med de andre i at 2-3 måneder er ingenting ! Om et halvt års tid kan du kanskje begynne å bekymre deg.

Men jeg merker meg at du sier at siden du har et barn fra før, er det ingenting galt med deg. Det skal du ikke være sikker på. Fruktbarheten kan endres, både med alderen og ved f.eks. egglederbetennelse.

Takk for svar fra alle.

Jeg hadde aldri tenkt sånn pga prøving i 2-3 mnd.

Grunnen til at jeg bekymrer meg er fordi eksen hans som han hadde ubeskyttet sex med i flere år aldri ble gravid.

men jeg får prøve å tenke positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eksen hans ikke ble gravid behøver det ikke å si at han ikke kan få barn.Seff kan det hende at han ikke kan få barn men det gjelder jo alle det:)Lykke til med prøvinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt å ikke bli gravid de første månedene.

Men, de fleste blir gravide i løpet av et år. Dersom du ikke er gravid etter et år, så kan det være fornuftig å ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...