AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Jeg fikk skoleplass på andrevalget mitt, og står på venteliste på førstevalget. Det ser ut som jeg må krysse av for ja/nei på begge for å kunne sende inn svaret. Men dersom jeg sier ja eller nei til andrevalget, faller jeg bort fra venteliste i førstevalget da? På forhånd takk. Anonymkode: 4e3d5...54a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 Du kan svare ja til både andrevalget og til å stå på venteliste til førstevalget. 😊 Anonymkode: e0013...466
Gjest Honeyblossom Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 Du kan svare ja på begge, men dersom du blir tilbudt noe annet i suppleringsopptaket mister du automatisk plassen du allerede har.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #4 Skrevet 19. juli 2018 45 minutter siden, Honeyblossom skrev: Du kan svare ja på begge, men dersom du blir tilbudt noe annet i suppleringsopptaket mister du automatisk plassen du allerede har. Hva er suppleringsopptak? Anonymkode: 4e3d5...54a
Gjest Honeyblossom Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er suppleringsopptak? Anonymkode: 4e3d5...54a Det er det andre opptaket som er 29 juli. Dersom noen takker nei til en studieplass gir det oss på venteliste en ny sjanse og det får man info om i suppleringsopptaket.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 14 minutter siden, Honeyblossom skrev: Det er det andre opptaket som er 29 juli. Dersom noen takker nei til en studieplass gir det oss på venteliste en ny sjanse og det får man info om i suppleringsopptaket. Så dersom noen takker nei og jeg får plass likevel på førstevalget, så vil andrevalget automatisk falle bort på tross av at jeg har svart ja? Så det beste er altså at jeg svarer ja på begge? TS Anonymkode: 4e3d5...54a
Gjest Honeyblossom Skrevet 19. juli 2018 #7 Skrevet 19. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dersom noen takker nei og jeg får plass likevel på førstevalget, så vil andrevalget automatisk falle bort på tross av at jeg har svart ja? Så det beste er altså at jeg svarer ja på begge? TS Anonymkode: 4e3d5...54a Ja. Det er derfor det er viktig at prioriteringen er gjort riktig
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #8 Skrevet 19. juli 2018 3 timer siden, Honeyblossom skrev: Ja. Det er derfor det er viktig at prioriteringen er gjort riktig Hva om man søker restplass men fortsatt står på venteliste? Anonymkode: 432a6...953
Gjest Honeyblossom Skrevet 19. juli 2018 #9 Skrevet 19. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om man søker restplass men fortsatt står på venteliste? Anonymkode: 432a6...953 Fra SO sine nettsider: Sitat Du mistar ikkje tilbodet frå hovudopptaket sjølv om du søkjer ledige studieplassar, men det er viktig at du passar på to ting viss du søkjer ledige studieplassar: Viss du svarar ja på eit nytt studietilbod, mistar du tilbodet du allereie har fått. Får du eit nytt tilbod etter suppleringsopptaket eller seinare, må du aktivt takke ja til ein eventuell ventelisteplass på nytt. Dette må du gjere sjølv om du ikkje ønskjer å takke ja til tilbodet du har fått om ledige studieplassar. Får du eit tilbod om ein ledig studieplass kan du framleis behalde ventelisteplassen din, men da må du aktivt takke ja til ventelisteplass på nytt. Dette må du gjere sjølv om du ikkje ønskjer å takke ja til tilbodet du har fått om ledig studieplass.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #10 Skrevet 19. juli 2018 5 minutter siden, Honeyblossom skrev: Fra SO sine nettsider: Tusen takk! Anonymkode: 432a6...953
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #11 Skrevet 19. juli 2018 2 timer siden, Gjest Honeyblossom skrev: Fra SO sine nettsider: Hva om man krysser av for venteliste på nr1 og studieplass på nr2, samtidig som man setter seg på venteliste på en restplass. Hvem kommer man inn på da? forutsatt at man egentlig kommer inn på alle... Eller kommer det et nytt skriv der man så må takke ja eller nei til restplassen eller nr1? Anonymkode: 5d84a...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå