Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å prøve hypnoterapi. Har også vurdert healing...

Jeg sliter med uro og angst. Kommer meg ikke videre, og føler meg deprimert.

Bruker antidep.medisiner og beroligende ved behov. Har gått jevnlig til psykolog v DPS i 2 år. Prøvd mindfullness.

Jeg lever ikke noe liv med innhold, bare eksisterer.

Har noen av dere erfaringer å dele ang hypnoterapi og/eller healing?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier psykologen din da? 

Anonymkode: 2bd85...460

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier psykologen din da? 

Har ikke behandling hos psykolog akkurat nå, da hun er i fødselspermisjon... DPS mente jeg kunne «ta en pause» siden jeg hadde fått den hjelpen de hadde å tilby.. 

Så har ikke vært hos psykolog det siste året. Står på venteliste til en privatpraktiserende psykiater.

Går til fastlegen min hver mnd, men har ikke nevnt det for ham. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hurrahei said:

Har ikke behandling hos psykolog akkurat nå, da hun er i fødselspermisjon... DPS mente jeg kunne «ta en pause» siden jeg hadde fått den hjelpen de hadde å tilby.. 

Så har ikke vært hos psykolog det siste året. Står på venteliste til en privatpraktiserende psykiater.

Det er jo tydelig at du ikke har fått nok hjelp, når du føler det slik. Det er ikke behandlers fødselspermisjon som bestemmer om du er ferdig behandlet - vedkommende har vel en vikar?

Kanskje du skal fortelle fastlegen om hvordan du har det?

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Hurrahei skrev:

Kontakt psykiatrisk sykepleier i kommunen i mellomtiden, gratis ofte kommer man raskt til.google tlf nr et

Anonymkode: 543dd...0bc

Skrevet

Hva tenker du selv at du vil oppnå ved slik terapi da? Er tanken å "låse" det som du ikke får "tak på" for å på en måte filtrere bort problemet eller er det for å "åpne opp" slik at du skal kunne jobbe med det? Vanskelig å skrive ned men håper du skjønte hva jeg prøvde få frem.

Skrevet
3 timer siden, Carrot skrev:

Hva tenker du selv at du vil oppnå ved slik terapi da? Er tanken å "låse" det som du ikke får "tak på" for å på en måte filtrere bort problemet eller er det for å "åpne opp" slik at du skal kunne jobbe med det? Vanskelig å skrive ned men håper du skjønte hva jeg prøvde få frem.

Ønsker egentlig å bli overbevist om at jeg ikke trenger å være så redd hele tiden. Å bli kvitt dårlig samvittighet. 

Ønsker mest av alt å bare glemme... aldri tenke mer på det vonde. Kortslutte alt, og starte på nytt.. 

Skrevet
1 minutt siden, Hurrahei skrev:

Ønsker egentlig å bli overbevist om at jeg ikke trenger å være så redd hele tiden. Å bli kvitt dårlig samvittighet. 

Ønsker mest av alt å bare glemme... aldri tenke mer på det vonde. Kortslutte alt, og starte på nytt.. 

siden man må være lege / psykolog for å drive med lovlig hypnoterapi er det en fordel at du henvises via helsevesenet, men det er ikke noe i veien for å forsøke få en time selv men du må nok regne med ventelister. Siden du alt er i "systemet" om jeg får bruke det ordet så vil jeg råde deg til å starte der, si at du ønsker prøve dette og be om en henvisning. 

Lykke til! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...