Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, etter vi ble enige om å starte prøvingen, har det tatt helt over alle tanker hos meg. Jeg har kjøpt el-tester, et lass med graviditetstester til den dagen jeg kan starte testingen (som jo helt sikkert blir mye tidligere enn ikm), jeg googler og leser alt jeg kommer over. Er fornøyd i ene øyeblikket, for jeg tror vi traff eggløsning bra, og veldig negativ i det neste, når jeg leser at el kan komme et døgn etter man har alle symptomer, og vi hadde sex en dag før jeg mener jeg hadde eggløsning, men jeg kan jo ha tatt feil.

Jeg bekymrer meg for om noe kan være galt med en eller begge av oss, stresser og styrer på.

Og vi er bare i første pp!🙈 jeg burde jo bare være glad for at mannen endelig føler han er klar, og vi begge to vil dette. I stedet blir jeg stressa og utålmodig, og vil bare at det skal klaffe med en eneste gang.

Det eneste jeg har hatt vett nok til å unngå er å dele alle disse tankene med mannen min, han hadde blitt vettskremt og revurdert planene, tror jeg... 

Er det noen her som klarer ta prøvingen litt med ro? Som ikke på død og liv må vite eksakt når eggløsning er, som selvsagt ønsker å bli gravide, men som ikke har blitt helt hysteriske i forsøket🙈😂

Etter å ha lest en del her inne, får man inntrykk av at skal man bli gravid, må alt times og tilrettelegges nøyaktig. 

Men før alle disse testene ble vanlige, fikk jo folk både en og mange barn, så det burde ikke være så vanskelig, med mindre noe er galt.

Tror jeg hadde hatt godt av å høre om andre som klarer å håndtere prøvingen på en litt mer behersket måte, for dette kan umulig være heldig for meg 😂

Anonymkode: b0204...f4f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett bare roe deg ned,sånn som du styrer på nå er ikke bra for verken deg,han eller forholdet deres. Heller ikke for kroppen din. Du kan ødelegge mye med å være så stressa

Anonymkode: 1bd1c...f1a

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er så lett. Det er veldig mange tanker som strømmer igjennom, for når man først har et ønske om å bli gravid så skulle det ha skjedd i går. Å bli gravid er jo en av de tingene man har null styring på, fordi man er prisgitt at begge har et reproduksjonssystem som fungerer og at det klaffer når man har sex. For meg funket det best å droppe eggløsningstester og til slutt vente med å teste til mensen skulle ha kommet. For oss klaffet det veldig fort (3 mnd) og jeg ble litt overveldet av redselen jeg faktisk følte da det gikk! Men hadde det ikke skjedd så raskt så hadde jeg nok stresset veldig. Det er en litt slitsom prosess, men veldig gledelig etter man har kommet forbi de første 12 ukene. Mitt eneste og beste tips er å nyte veien dit selv så grusomt urettferdig det kan føles at det ikke klaffer med en gang! Det er forresten dødsirriterende med folk som sier at du blir gravid bare du slutter å stresse. Da hadde ikke folk i u-land blitt gravide...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Sambo ble nesten litt oppgitt. Var på do, testa el, den var positiv. Hopper på sambo å sier vi nå må ha sex. Ende med 2 pp som var negative. Neste pp skjedde det mye, så vi la prøvingen på hylla litt. Starta ikke på prevensjon nei, men tok det som kom, og hadde sex når vi ville/hadde tid. Og vips var g-testen positiv og vips satt vi på føden 9 måneder etter med en nyfødt baby. Så du. Ta det med ro. Vet det er enkelt for meg å si. Men det var det som funka for meg. 

Anonymkode: 33d9b...e27

• Liker 1
Skrevet

Tror du vil klare å roe deg litt ned de neste PP, hvis det blir noen :) Første PP er veldig spennende og nervepirrende, men man blir sprø til slutt hvis man skal styre på like mye hver gang. Så lenge du har regelmessige sykluser og du og mannen ellers er friske og raske ville jeg prøvd å slappe av i noen mnd. Klaffer det ikke på 6 mnd ville jeg tatt fertilitetssjekk.

Kos dere med prøvingen og det faktum at dere har kommet så langt at dere ønsker å skape et nytt liv sammen ❤️ Det er veldig stort. Du kan gjerne ta EL-tester for å kartlegge syklus, men prøv å ikke henge deg så opp i prøvingen at den tar helt over. Da blir dagene frem til EL og etter EL veldig lange..

Til slutt vil jeg si: been there, så vet at det ikke er enkelt å tenke på noe annet. Lykke til!

Skrevet

Jeg klarte ikke å ta det med ro. Gikk nærmest konk på g-tester. Brukte 50 el-tester på en måned. Takk Gud den tiden er forbi. Jeg var jo ikke god i hodet :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt sånn i starten da vi prøvde på vårt først barn sammen i 2016, mest siden jeg var redd for å ikke klare bli gravid pga alderen min og sammen med ny mann.... Jeg ble gravid da jeg gav litt opp og kastet EL tester, men jeg har tempet istedenfor. Det er den eneste måten å vite om man faktisk har hatt eggløsning og iallefall meg får mer roen av å tempe siden jeg da vet når feks 1 dpo er istedenfor å lure.. Jeg er på dag 19 denne syklusen og har fortsatt ikke fått EL, mens jeg har følt på kroppen at jeg har hatt EL 2 ganger allerede. Så anbefaler heller kun tempe om jeg var deg. Ellers å lete/google symtomer er ikke noe lurt☺️ 

Anonymkode: 0b016...a72

Skrevet

Jeg var sånn med vår første i første pp. Også fikk jeg mensen og tenkte at: jaja, det kan jo ta sin tid. Så satt den på 2. Pp. 😂😂 Samme nå som vi prøver på nummer to. Ikke vært igjennom en syklus engang etter uttak av spiral. Og stresser veldig med når eggløsning er osv. Men håper jeg roer meg ned etter første syklus som jeg gjorde med første mann. 

Man trenger jo ikke å teste for el så lenge man har sex annenhver dag. 🤣 Men kommer nok til å ta noen graviditetstester når det nærmer seg mensen🤓

AnonymBruker
Skrevet

Godt å se at flere av dere som var like på tuppa som meg, roa dere etter hvert 😂 da er det sikkert håp for meg også. 

Jeg vet jo så godt at det er større sjanse for at vi må prøve noen måneder, enn at det klaffer på første forsøk.

Nå har vi egentlig ikke hatt sex så ofte til nå (har pleid å bli 1-3 ganger i uka, jeg har ofte litt høyere sexlyst enn han, da han må være opplagt og ikke for sliten for å ha lyst), og da kan man fort bomme på eggløsning. Men nå har det blitt betydelig mer enn det denne perioden, så det ser ut til at sexlivet vårt også får seg en boost av dette, noe som jo bare er vinn-vinn 😊 

Anonymkode: b0204...f4f

Skrevet

Jeg er i samme båt som deg TS og vi begynner vår første pp neste EL! :) Skulle egentlig begynt forrige, men EL kom når mannen var bortreist ifm jobb. Jeg har jo kjent litt på dette over lengre tid, og tok det for alvor opp med mannen i april/mai. Vi ble da enige om å vente over sommeren, og nå går det ikke en eneste dag uten at jeg tråler forumer og leser om prøving og graviditet 😂 Jeg har selvfølgelig også kjøpt inn et lite lager med EL/G-tester, og lærer meg å bli kjent med mine symptomer på EL, da det aldri er noe jeg har tenkt over før. Jeg vet ting kan ta tid og har ikke noe hastverk, og føler ikke jeg stresser over dette selv om jeg tenker veldig mye på det. Jeg synes bare det er så vanvittig spennende, og har lyst å lære alt om det! 😊 Jeg stålsetter meg på det store ansvaret man tar ved å prøve å få barn, da det er en ganske skremmende, forpliktende livsendring, men også spennende og den fineste kjærlighetserklæringen man kan gi til sin kjære :) Selv om vi ikke har lagt inn aksjer denne ganga, går dpo-dagene veldig seint, så jeg skjønner at tiden går tregt når man prøver 😂 Lykke til med prøvingen!! Godt vi kan blåse litt ut på forumer når vi ikke vil skremme mannfolka vekk 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stresser ikke mye med tester. Jeg har aldri testet positivt før mensen var forsinket uansett, og mensen er aldri forsinket hos meg. Men jeg går i kjelleren og blir deprimert alle de dagene jeg har mensen. Så er jeg glad og fornøyd etter mensen er ferdig og frem til ca eggløsning. Fra eggløsning til mens igjen er bare dritt. 

Jeg har et barn og to spontanaborter. Jeg har en mamma som ble gravid enkelt og jeg forventet at jeg skulle ha det likedan, men nei. Hos meg tar det tid. Jeg klarer ikke roe meg, for det å ha et barn til er så inderlig ønsket. Jeg liker så godt å ha barn. Det eneste som hadde roet meg var å slutte å prøve og begynne på prevensjon igjen, og da sier det seg jo selv at det ikke blir barn. Det å gå uten prevensjon er for meg også dritt, for jeg blir så veldig premenstruell. Så da blir det ikke barn på meg uansett hva jeg gjør. Så nå har jeg innsett mens jeg skriver dette, at jeg like så godt bare kan begynne på prevensjon. Det er ikke min skjebne å få fler.. Avgjørelse tatt.

Anonymkode: adfd3...ffc

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stresser ikke mye med tester. Jeg har aldri testet positivt før mensen var forsinket uansett, og mensen er aldri forsinket hos meg. Men jeg går i kjelleren og blir deprimert alle de dagene jeg har mensen. Så er jeg glad og fornøyd etter mensen er ferdig og frem til ca eggløsning. Fra eggløsning til mens igjen er bare dritt. 

Jeg har et barn og to spontanaborter. Jeg har en mamma som ble gravid enkelt og jeg forventet at jeg skulle ha det likedan, men nei. Hos meg tar det tid. Jeg klarer ikke roe meg, for det å ha et barn til er så inderlig ønsket. Jeg liker så godt å ha barn. Det eneste som hadde roet meg var å slutte å prøve og begynne på prevensjon igjen, og da sier det seg jo selv at det ikke blir barn. Det å gå uten prevensjon er for meg også dritt, for jeg blir så veldig premenstruell. Så da blir det ikke barn på meg uansett hva jeg gjør. Så nå har jeg innsett mens jeg skriver dette, at jeg like så godt bare kan begynne på prevensjon. Det er ikke min skjebne å få fler.. Avgjørelse tatt.

Så du mener det ikke blir flere barn på deg fordi du blir så veldig premenstruell? Hvor i landet gir det mening?

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det ikke blir flere barn på deg fordi du blir så veldig premenstruell? Hvor i landet gir det mening?

Nei. Jeg mener at den dagen jeg ikke stresser og blir skuffet er den dagen jeg har bestemt meg for å ikke bli gravid. Og så lenge jeg går uten prevensjon, vil jeg alltid ha et håp som blir drept hver gang mensen kommer. Og hvis jeg bestemmer meg for å ikke bli gravid må jeg begynne på prevensjon, fordi jeg blir så veldig premenstruell. 

Skrevet

Hei. Jeg er i akkurat samme båt! Tok ut p-staven for 3 uker siden. Har i forkant gruet meg en del og tenkt mye på at det er for tidlig og ikke følt meg klar. Men nå 3 uker etter er det å bli gravid alt jeg tenker på 😂 vi har 1 barn fra før og det gikk jo relativt fort å bli gravid med han så forhåpningene er store. Litt redd for å bli skuffet hvis det tar litt mer tid denne gangen 🙄 Utålmodig,ja!!

Så godt å høre at det er flere der ute som har det på samme vis ☺😁 

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok det helt "chill", levde som normalt, og lasta ned en app der jeg la inn siste mens, så regna den ut når jeg hadde eggløsning. Vi hoppa til sengs dagen før el, og anna hver dag etter det! Ble gravid på 3 forsøke, hadde da gått på p-piller i 7 år :)

Anonymkode: d03de...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde zero chill forrige gang, og tenkte ikke på annet enn å bli gravid. Denne gangen har jeg en aktiv 2 åring som opptar det meste av tiden, så nå er vi heldige om vi i det hele tatt får timet sex og el. Kommer vel til å ta tid denne gangen🤣

Anonymkode: 2d4e3...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bestemte oss for å lage baby. Jeg hadde regelmessig syklus på 28 dager. Vi hadde sex hver kveld sånn midt i en uke og det satt på første forsøk. Jeg var 38 år så det var litt overraskende at det skulle være så enkelt. Null eggløsningstester. 

Anonymkode: f412e...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også "gal" som deg. Leste, testa og tenkte på dette hele tiden. Tok 6 pp med første barn og 2 pp med andre. Men selv om det hørtes styrete ut for andre,  så syntes jeg det var gøy og spennende. Hvis du også syns det, ville jeg bare fortsatt. :)

Anonymkode: ccaea...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...