Gå til innhold

Han kuttet meg ut fordi jeg har fått skoleplass.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et vennskap med en fyr i mange år før vi forleden fikk en flørtende tone. Etter jeg fikk svar fra samordna opptak bestemte jeg meg for at jeg ikke ønsker noe avstandsforhold og fortalte han at jeg dermed bare vil ha et vennskap. 

Vi har også pratet om dette tidligere hvor vi ble enige om at siden vennskapet har vart så lenge og vi har typ, kysset en gang, så er det verdt å holde vennskapet gående selv om dette ikke skulle funke. 

Nå har han slått på stortromma og både tatt tilbake ting han har gitt meg og holder igjen eiendelene mine. Jeg sier til han at det er greit nok at han ikke gir meg tingene mine, men det er dårlig gjort at han ikke svarer i det hele tatt.

Det er ikke veldig dyre ting.  Kanskje totalt en totusenlapp. Men noe av det er faktisk mitt.

Jeg er så frustrert. Hva ville dere gjort? Føles ut som jeg blir straffet fordi jeg skal studere. 

Anonymkode: a2454...9e1

Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Hvor finner dere disse merkelige folka? Kutte noen ut for at de vil studere....:sprettoy: Like greit du er kvitt ham.

AnonymBruker
Skrevet

Men herregud, skjønner du ikke at han er lei seg? Du dumper han tvert, når han endelig har trodd at dere skulle bli noe. Kanskje har han hatt følelser for deg i flere år uten å si noe, og nå når det endelig skjer så er det så enkelt for deg å bare hoppe tilbake til vennskap? Du har jo lekt med følelsene hans. Skjønner godt han er skuffet og sint, det hadde jeg vært også. 

Anonymkode: ed338...90e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Og du lyver i overskriften. Han har ikke kuttet ut deg fordi du fikk skoleplass. Du kuttet ut han fordi du fikk skoleplass. Han valgte bare å ikke ta til takke med restene (vennskapet), siden han egentlig ville noe mer. Helt fair. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men herregud, skjønner du ikke at han er lei seg? Du dumper han tvert, når han endelig har trodd at dere skulle bli noe. Kanskje har han hatt følelser for deg i flere år uten å si noe, og nå når det endelig skjer så er det så enkelt for deg å bare hoppe tilbake til vennskap? Du har jo lekt med følelsene hans. Skjønner godt han er skuffet og sint, det hadde jeg vært også. 

Jeg skjønner jo at han er lei seg, men jeg har på ingen måte lekt med følelsene hans. Hadde jeg ikke sagt noe så hadde jeg lekt med følelsene hans. Men her kommer jeg ut clean. Jeg vil bare ha tilbake tingene mine.  Men må vel anse dem som tapt siden han ikke svarer. Føler jeg bare kunne fått litt mer støtte siden han vet hvor mye det betyr for meg at jeg har fått studieplass. Mine følelser her er jo like viktige som hans. Men å påstå at jeg har lekt med følelsene hans er bare dumt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du lyver i overskriften. Han har ikke kuttet ut deg fordi du fikk skoleplass. Du kuttet ut han fordi du fikk skoleplass. Han valgte bare å ikke ta til takke med restene (vennskapet), siden han egentlig ville noe mer. Helt fair. 

Jeg kuttet ut det romantiske fordi jeg skal flytte til den andre siden av landet og studere. Er ikke det også fair? 

Han kuttet ut alt. Ja det er greit, men når han ikke svarer så får jeg ikke tilbake mine eiendeler. Skjønner ikke hvorfor han løy og sa at vi kunne være venner uansett da.

TS

• Liker 3
Skrevet

Har ikke SO-svarene akkurat kommet...? Du skal jo ikke reise til studiestedet i dag...? Gi han litt tid, la han få fred noen dager og så tar du forsiktig kontakt igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at han er sint og skuffet, men hvor gamle er dere? 15? Høres utrolig umodent ut å holde tilbake gjenstander. Kan du ikke bare dra dit han bor og få tilbake tingene dine?

Anonymkode: e24b6...4ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du blir straffet fordi han antagelig har vært interessert i deg hele tiden, endelig ble "sett" av deg der du dumper han rimelig iskaldt pga avstand/studieplass. Han er nok bare veldig lei seg og såret. Med det sagt: han oppfører seg veldig irrasjonelt og barnslig. Du får nok tingene dine igjen etterhvert om han bare får litt tid på seg.  

Anonymkode: ab1d9...57d

AnonymBruker
Skrevet

En "totusenlapp" 🙄... 

Du har jo akkurat avsluttet forholdet mellom dere....klart han er såret?!

Anonymkode: 07786...ee6

• Liker 3
Skrevet

Sorry, Ts, men her er det du som har kutta han ut.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo nettopp dumpet han og du later ikke til å forstå at dette virker inn på han. Det er bare degdegdeg. Jeg forstår ikke hvorfor du tror at han kuttet deg ut fordi du har fått skoleplass. Det er jo du som kuttet ut han fordi du fikk skoleplass. Det er to dager siden. Barnslig at han ikke gir deg tingene dine, men igjen er det to dager siden og du krever at han behandle deg som førsteprioriteten hans. 

Du virker ærlig talt litt høy på deg selv fordi du skal studere når du kobler alt til studieplassen din. 

Anonymkode: 45ad9...831

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett ikke greit å stjele. 

Anonymkode: 642ee...752

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
7 hours ago, AnonymBruker said:

Har hatt et vennskap med en fyr i mange år før vi forleden fikk en flørtende tone. Etter jeg fikk svar fra samordna opptak bestemte jeg meg for at jeg ikke ønsker noe avstandsforhold og fortalte han at jeg dermed bare vil ha et vennskap. 

Han har nok hatt følelser for deg ts, mens han bare var en "sommerflørt" for deg.

Vi har også pratet om dette tidligere hvor vi ble enige om at siden vennskapet har vart så lenge og vi har typ, kysset en gang, så er det verdt å holde vennskapet gående selv om dette ikke skulle funke. 

Det er litt artig for i din verden har dere bare kysset typ en gang, mens han sikkert har vært forelsket i deg veldig lenge. En annen ting du burde ha tenkt over når dere hadde praten om at dere kunne gå tilbake til venner, var at han for sin egen del tjener mer på å si at dere selvfølgelig kan gå tilbake til å være venner. Hvis dere hadde endt opp med å bli sammen, hadde han aldri trengt å si at ville kuttet deg ut om det ikke hadde blitt dere to. Dersom han hadde sagt at han ville brutt kontakten om det ikke hadde blitt dere to, hadde han risikert å miste deg der og da. Med å være ærlig ville han risikert muligheten til å vinne deg over. Han hadde også risikert at du ikke hadde vært være ærlig med dine intensjoner senere dersom du hadde funnet ut at det ikke ville bli dere to. Siden du ikke vil miste han som venn hadde du kunnet holde igjen info. Det har jeg opplevd 1-2 ganger når jeg har vært ærlig på akkurat det her.

Samtidig kan det godt hende at han faktisk ønsket å bevare vennskapet når dere hadde den praten, men at han bare hadde mye sterkere følelser for deg enn han var klar over. Når du da gjorde det klart at det ikke ville bli dere to fikk han en sterk reaksjon, ble vanskelig og irrasjonell. It happens. 

Nå har han slått på stortromma og både tatt tilbake ting han har gitt meg og holder igjen eiendelene mine. Jeg sier til han at det er greit nok at han ikke gir meg tingene mine, men det er dårlig gjort at han ikke svarer i det hele tatt.

Det er ikke veldig dyre ting.  Kanskje totalt en totusenlapp. Men noe av det er faktisk mitt.

Jeg er så frustrert. Hva ville dere gjort? Føles ut som jeg blir straffet fordi jeg skal studere. 

Jeg ville ikke hatt en flørt med en venn dersom jeg ikke viste hvor jeg kom til å ende opp etter sommeren. Ville ikke hatt en flørt med en venn som betydde mye i det hele tatt. Tror det beste du kan gjøre nå er å la han roe seg ned. Hvis du vil ha vennskapet tilbake, og tingene dine burde du ikke si ting som: "Vi kysset jo bare en gang, vi har bare flørtet litt osv". Prøv heller: "Jeg forstår at dette gjør vondt for deg". 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Han er deg ikke verdig. Så drøyt!

Anonymkode: 739d4...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...