Gå til innhold

Glass og metall i sameier og borettslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gjør man av glass og metall, øl, vin og spritflasker? Setter det ved siden av restavfall og papp? Det er så langt å gå til returpunktet.

Anonymkode: e5f97...367

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke retur for glass og metall der så må du til returpunktet. 

Anonymkode: 15518...4ae

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er du morsom nå? Du leverer det på returpunktet, selvsagt. At det «er langt å gå» burde du tenkt på før du kjøpte øl, vin og sprit på flaske/boks. 

Neste gang får du kjøpe pappvin eller bygge ølet ditt sjøl og gjenbruke flaskene. Eller transportere søppelet til returpunktet. Ditt valg. 

Anonymkode: 19fc3...393

• Liker 10
Skrevet

Returpunkt. Du gir ikke problemet til noen andre ved å sette de ute et sted de ikke skal være. Det er til fare for barn og dyr i området. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Skogkløver skrev:

Returpunkt. Du gir ikke problemet til noen andre ved å sette de ute et sted de ikke skal være. Det er til fare for barn og dyr i området. 

Det er innendørs så tror ikke det er noe problem egentlig. Det har stått hauer med flasker og glass der før og det er blitt fjerna. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er innendørs så tror ikke det er noe problem egentlig. Det har stått hauer med flasker og glass der før og det er blitt fjerna. 

Latskap 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kriminelle blir også fjerna og satt i fengsel. Betyr ikke at det er greit det de holder på med. 

#skylapperpå

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mippi skrev:

Kriminelle blir også fjerna og satt i fengsel. Betyr ikke at det er greit det de holder på med. 

#skylapperpå

Jeg er ikke kriminell, jeg vil bare ikke gå til returpunkt med flasker om det kan stå der. Noen rydder det hvertfall bort og ingen har sagt at det ikke er lov å sette glass der selv om det ikke står en conteiner der.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke kriminell, jeg vil bare ikke gå til returpunkt med flasker om det kan stå der. Noen rydder det hvertfall bort og ingen har sagt at det ikke er lov å sette glass der selv om det ikke står en conteiner der.

Du ser på kommunens hjemmesider hvor returpunktene er. Det er stadig noen som setter fra seg ting og det er da andre naboer som må ta seg av det fordi vi ikke orker å se på søpla. Hva tror du skjer om alle gjør som deg? Det er ikke de som henter containerene som henter flaskene dine; det er naboer. Utrolig kjedelig å rydde opp etter andre hele tiden.

De morsomste er jo de jævlene som setter fra seg møbler og sånt. Fint å bli kvitt fra sin egen leilighet, men tror de virkelig at det er en god fe som er og fjerner det? Det koster jo faen meg penger å få kjørt det bort og det skjer jo på dugnader.

Om det er så vanskelig for deg får du heller legge det ut som en småjobb på Finn da. At noen kommer èn gang i mnd og tar det for deg for en slant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns altså det er helt greit at andre må rydde opp rotet ditt fordi du er lat? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Du ser på kommunens hjemmesider hvor returpunktene er. Det er stadig noen som setter fra seg ting og det er da andre naboer som må ta seg av det fordi vi ikke orker å se på søpla. Hva tror du skjer om alle gjør som deg? Det er ikke de som henter containerene som henter flaskene dine; det er naboer. Utrolig kjedelig å rydde opp etter andre hele tiden.

De morsomste er jo de jævlene som setter fra seg møbler og sånt. Fint å bli kvitt fra sin egen leilighet, men tror de virkelig at det er en god fe som er og fjerner det? Det koster jo faen meg penger å få kjørt det bort og det skjer jo på dugnader.

Om det er så vanskelig for deg får du heller legge det ut som en småjobb på Finn da. At noen kommer èn gang i mnd og tar det for deg for en slant.

Jeg kan ikke lagre det i leiligheten en hel måned det vil jo ta plass og stinke! Har ikke penger å betale andre heller.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du syns altså det er helt greit at andre må rydde opp rotet ditt fordi du er lat? 

Hvorfor angriper du meg!? Det er ingen skilting eller noe i ordensreglene som sier at vi ikke kan sette glass og hermetikk der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på at det er de late og udugelige naboene våre som fjerner det. De tenker bare på høystatus yrker og sladring. De blander seg opp i alt vi gjør. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke lagre det i leiligheten en hel måned det vil jo ta plass og stinke! Har ikke penger å betale andre heller.

Du må jo vaske det. Da lukter det ikke. Èn ting er om det var første gang du bodde borte og ikke skjønte rutinene, men du vet jo at det finnes et returpunkt. Vask det, putt det i en ryggsekk og gå deg en liten tur. Man kan ikke ha skiltoppslag for alt som ikke er greit. Når du setter det i søppelrom så kommer jo ikke renovasjonsfolka fram etterhvert og nekter å tømme containerene, så jeg vil si du er en sånn nabo man blir utrolig irritert på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gjør man av glass og metall, øl, vin og spritflasker? Setter det ved siden av restavfall og papp? Det er så langt å gå til returpunktet.

Alle sameier og brl har bestemmelser for orden i søppelrommet/ved søppelkassene, har du lest dem? 

Av hygieneårsaker skal alt søppel i søppelkontainere/søppelnedkastet/el. Og ingenting settes utenfor eller plasseres slik at lokket ikke kan stenges skikkelig. Ellers kommer rotter m.m. 

Så det burder være opplagt også for dem som  kommer rett fra "hotell mamma og pappa" og flytter for seg selv at søpla ikke bare kan plasseres der de finner det greit å sette søpla fra seg, grunnet langt å gå til returpunktet - les latskap, eller provosering, muligens mest det siste? 

Anonymkode: b10c8...bcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor angriper du meg!? Det er ingen skilting eller noe i ordensreglene som sier at vi ikke kan sette glass og hermetikk der.

Det handler om å bruke vanlig vett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tror du de er som har fjernet dette? Det er ikke søppeltømmerne i alle fall, dvs enten styret eller andre naboer som har måttet rydde opp. Jeg fatter ikke at det går an å tenke så lite på fellesskapet at man bevisst går inn for å lage ekstraarbeid og irritasjon for andre på denne måten. 

Anonymkode: bcdb1...dc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tror du de er som har fjernet dette? Det er ikke søppeltømmerne i alle fall, dvs enten styret eller andre naboer som har måttet rydde opp. Jeg fatter ikke at det går an å tenke så lite på fellesskapet at man bevisst går inn for å lage ekstraarbeid og irritasjon for andre på denne måten. 

Hør jeg er bare leieboer så det er ikke mitt ansvar.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ansvar for å opprettholde gode forhold med naboer selv om du ikke eier.

Jeg blir helt matt av slik egoisme og lite omtanke for fellesskapet. Og dette illustrerer på en svært god måte hvorfor vi som bor i borettslag eller sameier ikke er spesielt fornøyde med naboer som leier og ikke eier. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ansvar for å holde orden på fellesområder jo. 

• Liker 5
Skrevet

Synes du at det er greit at de ande beboerne må betale mer fordi at du ikke orker å gå til returpunktet med søpla di? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...