AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Ila 2011-2013 mottok jeg tilsammen ca 300000 fra min onkel i pengegave. Jeg var ung / naiv / travel, tenkte ikke på at det skulle føres opp i selvangivelsen. Hva gjør jeg nå? Jeg har en bror som i senere tid også har fått tilsvarende pengegaver fra onkel, men broren min sier at avgift for gave er fjernet og at man ikke trenger å opplyse om det til skatteetaten lengre. Onkel har i tillegg en sønn som han ikke har kontakt med. Denne sønnen blir vel egentlig snytt for arv når onkel gir gaver til meg og broren min ? Jeg har aldri møtt onkel sin sønn, han er mye eldre enn meg, og barnløs men lever med en kvinne som har voksne særkullsbarn. Både jeg og min bror har barn, og onkel vil gjerne at verdier han har skapt skal bli i slekta. Så jeg lurer på: Må jeg kontakte skatteetaten og melde fra om de pengegaver jeg har fått? Og risikerer jeg og broren min at onkels sønn kan kreve disse pengegavene tilbake når onkel en gang dør og det blir arveoppgjør ? Anonymkode: 45cc1...226
Gjest Solsmil Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 Jeg kan ikke svare deg angående skatten, men onkelen din kan gi bort hva han vil så lenge han er i live, ved sine fulle fem og ikle sitter i uskiftet bo. Det er ingen arv før han dør, og sønnen til onkelen din blir ikke snytt for noen verdens ting.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 Sønnen kan ikke kreve ei krone. Da måtte onkel gitt pengene til dere på dødsleiet feks. (Det er ikke lov) Anonymkode: 227ae...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå