Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var lykkelig gravid og bestilte tidlig UL for å roe nervene. Ble i stedet knust over at frøet mest sannsynlig sluttet å vokse sist uke 6+1. Ustabile sykluser gjorde at jordmor ikke ville avskrive det helt i tilfelle jeg bare er kortere enn jeg tror. Følelsen av at hun sa det for å ikke gjøre meg heelt ute var sterk. Symptomene er også mindre enn de var første ukene selv om noe småmurringer og kvalmen har vært tilstede.

Skal nå få testet HCG ved to anledninger, før og etter helgen. Hva skjer så? Man får vel en siste UL for å være 100% så man ikke tar abortpiller eller utskrapning? Og hva er vanligst med 6 uker gammelt foster? 

Lege er selvsagt på ferie, samme med gynekologen jeg egentlig bruker. Vikaren til fastlegen var heller ikke der så jeg måtte snakke med en annen grusom lege på legesenteret. Nekter at hun skal ha ansvaret for meg i denne prosessen.. 

Anonymkode: de856...e6b

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Da jeg hadde en BO fikk jeg velge....utskraping eller abort piller hjemme. Valgte det siste siden jeg ble rådet til det av legen pga at jeg ønsker barn og utskraping KAN gjøre ting vanskelig for fremtidig graviditet. 

Trist å høre om MA 😥

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på UL i uke 13 og fikk da beskjed om at det ikke hadde vært utvikling på mange uker... Antagelig hadde det sluttet å vokse i uke 8, uten at jeg hadde merket noe. Dette var på en fredag, jeg skulle ringe igjen på mandag for å ordne time til utskrapning etc, men på søndagskvelden begynte jeg å blø store klumper og kroppen ordnet opp av seg selv.

Anonymkode: dac7c...73b

AnonymBruker
Skrevet

MA ble påvist på ultralyd da jeg var 11+1, fosteret hadde død rundt uke 9. Jeg hadde ikke blødd i det hele tatt, men kvalmen var borte. Trodde det var fordi jeg var kommet såpass langt på vei. Jordmor ringte rett til Ullevål og fikk booket time til neste morgen. Der fikk jeg valget mellom piller eller utskrapning og valgte det siste. Ble liggende på Ullevål til ettermiddagen. Blødde i litt over 2 uker. Fikk mensen igjen ca 4 uker etter utskrapningen. 

Anonymkode: 5e34a...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...