Gå til innhold

Fantoft hybel i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, har fått tildelt en hybel på Fantoft i Bergen, med egen kjøkken og bad. Er utrolig glad for å ha fått tilbudet, men også mistenkelig ettersom hybelen er under 3000kr. Det koster like mye som hybel med dublett bad og felles kjøkken.b🧐

Er det noen som kan forklare med hva grunnen er? Hva er det avgjørende faktoren for prisen? 

Anonymkode: 3492e...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

http://bymag.no/2016/10/bor-du-pa-fantoft-ja-dessverre

vet ikke noe om det selv annet enn at en kompis av kjæresten min bodde på Fantoft før og synes det var lite og lit shabby men ellers OK

Anonymkode: c5eb2...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ligger jo utenfor selve sentrum. Tidligere var det litt shabby, men jeg vet ikke om de har pusset opp selve hyblene nå. (Er 14 år siden jeg studerte og var på besøk der)

Området Fantoft er i hvert fall blitt veldig bra, med Bybanen som går rett utenfor, og dermed lett å komme seg til og fra sentrum. Treningssenter og butikker rett utenfor også. Du kan jo bare ta i mot tilbudet og evt. finne deg noe annet etter hvert dersom du ikke trives?

Anonymkode: e7b9b...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Området det ligger i er bra, det er treningssenter på stedet, bybanen er lett tilgjengelig og Meny er 200 meter unna. På den andre siden er det utenfor sentrum og du må sannsynligivis ha månedskort på kollektiv, det er de eldste studentboligene (selv om noe pusses opp nå), det er kjent for å være mye uro med bl.a brannalarm som går an i ett sett, slitt, dårlig innredning, nesten alle utenlandsstudentene bor der som noen syns er positivt og andre ikke. At leien er lav og du har eget bad og kjøkken bør jo være ett pluss. 

Anonymkode: a4993...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har fått tildelt en hybel på Fantoft i Bergen, med egen kjøkken og bad. Er utrolig glad for å ha fått tilbudet, men også mistenkelig ettersom hybelen er under 3000kr. Det koster like mye som hybel med dublett bad og felles kjøkken.b🧐

Er det noen som kan forklare med hva grunnen er? Hva er det avgjørende faktoren for prisen? 

Anonymkode: 3492e...6cb

Fantoft studentby har mange ulike hybler og familieboliger. Uten å vite hva du har fått så er det umulig å svare på spørsmålet ditt. Primært er Fantoft prioriterte boliger for utenlandske studenter og studenter med spesielle behov. Så å få hybel der, har vært vanskelig for alle andre. 

Nå er høyblokken ferdig oppusset så shabby er det ikke lengre, innvendig. Men mye problemer med faske brannalarmer, brann og andre problemer har det vært. https://www.sammen.no/no/bergen/bolig/nyheter-fra-sammen-bolig/oppussing-av-hoyblokken-pa-fantoft  området har også blitt betegnet som et belastet miljø, om oppussing har fjernet uønskede elementer gjenstår å se. 

Anonymkode: 7a49d...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde der rundt 2003-2006. Shabby var bare fornavnet... Gamle bygninger, konstante brannalarmer, mye støy fra naboer, tyverier av alt fra ost til sykler, kakerlakker, interiør fra 70-tallet (sofaen var mer som en kirkebenk enn en sofa). Som andre sier er det 90% utenlandsstudenter og de tar med seg diverse skikker fra hjemlandet, f.eks ved å okkupere felleskjøkken i timevis og lage mat med sterk lukt. 

Men du har jo alltids noe å starte med, mens du leter etter noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Knirke said:

Jeg bodde der rundt 2003-2006. Shabby var bare fornavnet... Gamle bygninger, konstante brannalarmer, mye støy fra naboer, tyverier av alt fra ost til sykler, kakerlakker, interiør fra 70-tallet (sofaen var mer som en kirkebenk enn en sofa). Som andre sier er det 90% utenlandsstudenter og de tar med seg diverse skikker fra hjemlandet, f.eks ved å okkupere felleskjøkken i timevis og lage mat med sterk lukt.  

Men du har jo alltids noe å starte med, mens du leter etter noe annet.

Skjer ukentlig der jeg bor. De er egentlig ganske hyggelige, men blir problematisk når de inviterer masse folk og okkuperer kjøkkenet. I tillegg snakker de veldig høyt.

Anonymkode: 9c450...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blokkene der er litt shabby, hovedsaklig fordi de er gamle og fordi en del av utenlandsstudentene gir totalt faen i å oppføre seg normalt og renslig i et annet land. Slenger bossposene ut i trappeoppgangen osv.

Hele Fantoft skal totalrenoveres. De startet på det i fjor sommer,  men jeg vet dessverre ikke hvor langt de er kommet..

Anonymkode: a0173...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Stakkars deg, TS! Det er desidert den verste plassen å bo som student. Jeg bodde 5 min derfra og kjenner mange som har bodd der. Veggedyr, kakkerlaker, bråk, narkotika, kriminalitet, stinkende rom og boss som flytter overalt, er noen av tingene du kommer til å treffe i din hverdag. Ber deg om å finne en alternativ løsning for det marerittstedet vil ikke du bo på. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Stakkars deg, TS! Det er desidert den verste plassen å bo som student. Jeg bodde 5 min derfra og kjenner mange som har bodd der. Veggedyr, kakkerlaker, bråk, narkotika, kriminalitet, stinkende rom og boss som flytter overalt, er noen av tingene du kommer til å treffe i din hverdag. Ber deg om å finne en alternativ løsning for det marerittstedet vil ikke du bo på. Lykke til! 

Ærlig talt, TS overlever nok helt sikkert. 

Anonymkode: 50eee...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.7.2018 den 17.18, AnonGangerTo skrev:

:sukk:    Tenk om du hadde oppdatert deg på situasjonen i dag, før du skremmer vettet av ts m.fl.!

Fantoft er renovert fra innerst til ytterst og fremstår i dag som nytt, invendig. Nå til høsten flytter alle inn i nye hybler ingen har bodd på siden før renoveringen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, AnonymBruker said:

:sukk:    Tenk om du hadde oppdatert deg på situasjonen i dag, før du skremmer vettet av ts m.fl.!

Fantoft er renovert fra innerst til ytterst og fremstår i dag som nytt, invendig. Nå til høsten flytter alle inn i nye hybler ingen har bodd på siden før renoveringen. 

Ja, tenk om! :klaske: 

Om 6 måneder er veggedyrene og kakerlakkene tilbake, kriminelle bryr seg ikke om oppussing, bossproblematikken fortsetter og bråket er ikke fjernet, men du har rett at det er blitt estetisk fint. Bortsett fra det, skrekk og gru! Tror TS har skjønt det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har inntrykk av at Fantoft er et shabby sted. Virker som en Ghetto der, at det er på Fantoft innvandrerne bor... 

Anonymkode: 886f1...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på Fantoft TRE, så er de flett nye. Men i så fall deler du muligens soverom med en annen person (en del av de nye hyblene er slik, det pleier å være bare en person der om våren, men sannsynligvis to om høsten). 

Er det på resten av Fantoft, har de fleste som har svart over her et poeng. De er i ferd med å renovere, men det er mye gammelt 70-talls sovjetpreg. Men du har i alle fall fått studentbolig, så kan du heller se etter noe annet hvis du overhodet ikke trives der :) Om du liker et internasjonalt miljø vil det være et pluss, siden de plasserer nesten alle utvekslingsstudentene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...