Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurte på hvordan utbetalinger skjer når man tar nettstudium på fulltid 100%?. Jeg søkte på stipend og lån til nettstudium forigårs, og i går så fikk jeg svar om at de venter på bekreftelse fra lærestedet. Vil det si at skolen bekrefter fra og med den dagen du begynner å studere, som er rundt 27 august, eller er det fra og med den dagen du signerer kontrakten og betaler avgiften? Hvor langt tid tar det før man får penger fra lånekassen da? 

Jeg har signert avtalen og venter på faktura for å betale avgiften, men greia er at man begynner ikke å studere før august, siden i juli så er det ingen "lærere" på nettstudium som underviser. Litt kjipt om jeg må vente helt til 27 august før jeg får pengene, men allerede har signert kontrakt osv. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du opprette angående studier og Lånekassen? Er så sykt irriterende når folk spør om noe, som står på nettet - hvis man bare gidder å google seg fram... Det tok meg to min med research før jeg nøyaktig fant svaret på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: 2351e...6f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her står svaret ditt:

Nettstudenter og lånekassen

Du må signere kontrakt, og logge inn på e-læringsplattformen Qybele før vi kan bekrefte til Lånekassen at du er en aktiv student. Søk i god tid, gjerne før du søker hos oss. Da ligger søknaden din klar så vi kan sende inn informasjon til Lånekassen med en gang du starter med selve studiene. Du vil motta støtten kort tid etter at du har startet opp med studiene dine.

https://bjorkneshoyskole.no/studiestart/slik-soker-du-om-studiestotte/

Det vil da si at du får ikke støtte, før du har startet opp med selve studiene. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står svaret ditt:

Nettstudenter og lånekassen

Du må signere kontrakt, og logge inn på e-læringsplattformen Qybele før vi kan bekrefte til Lånekassen at du er en aktiv student. Søk i god tid, gjerne før du søker hos oss. Da ligger søknaden din klar så vi kan sende inn informasjon til Lånekassen med en gang du starter med selve studiene. Du vil motta støtten kort tid etter at du har startet opp med studiene dine.

https://bjorkneshoyskole.no/studiestart/slik-soker-du-om-studiestotte/

Det vil da si at du får ikke støtte, før du har startet opp med selve studiene. 

Tusen takk! Det var akkurat det jeg faktisk var ute etter, men fant ikke fram :( ! Takk for svar!

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder skal du opprette angående studier og Lånekassen? Er så sykt irriterende når folk spør om noe, som står på nettet - hvis man bare gidder å google seg fram... Det tok meg to min med research før jeg nøyaktig fant svaret på spørsmålet ditt. 

Ok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...