Gå til innhold

Hvor har du forsikret katten din?

Anbefalte innlegg

Gjest peachblossom
Skrevet

Tenker å ordne katteforsikring, men er usikker på hvem som er best, OG ok på pris. Synes over 200 kr begynner å bli dyrt. Hvor har du forsikret katten din, hva koster det, og er du fornøyd med forsikringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husk å ikke bare se på pris, men også hva selskapet dekker i forbindelse med skader og sykdom. Personlig har jeg god erfaring med både Gjensidige og Agria når det gjelder skader på dyr. Ikke de billigste nødvendigvis, men enkle og raske oppgjør ved skade. Agria har også avtale om direkteoppgjør (Slik at du slipper å legge ut selv ved akutte hendelser) hos mange veterinærer. 

Så: Sammenlign både vilkår og pris før du bestemmer deg! 

Har du mulighet til å en bufferkonto for kjæledyr så er det absolutt det rimeligste. Da dekkes det du selv bestemmer og hvis du, som meg, har flere kjæledyr over mange år, så vil det også være det mest lønnsomme. 

Endret av Leo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du finner ikke dyreforsikring til under 200 kr (med mindre du tenker pr måned).

Jeg har mine to katter forsikret i Agria og betaler nå nærmere 4000 i året for forsikring som dekker veterinær, medisiner og livsforsikring på rasekatta. Svindyrt (startet på under halve denne prisen for noen år siden), men har vært fornøyd med oppgjøret de gangene jeg har måttet bruke forsikringa.

Bufferkonto kan også være smart.

Anonymkode: 841d9...549

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ordne forsikring på katten vi skal hente i august. Fant det som passer oss best hos if, 107 kr/mnd 

Anonymkode: b0794...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Agria på begge kattene. De er dyre, men man må se på hva man får igjen mtp hva de dekker av skader og sykdommer. I tillegg har Agria direkteoppgjør, noe som er veldig fint ved dyre dyrlegebesøk.

Og de dekker LIVET UT! Noen forsikringer opphører ved fylte 10 år, vær obs på det. Det er nemlig ikke bare-bare å bytte forsikringsselskap senere.

Anonymkode: 41d37...66b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Gjensidige. De har direkteoppgjør hos mange dyrleger, og de har vært veldig raske og greie med utbetalinger. Jeg tror ikke man kan tegne ny forsikring på en gammel katt hos Gjensidige. Men når katten først er forsikret der, så er den dekket livet ut. De dekker ikke tannbehandling, og det er valgfritt om de skal dekke medisiner eller ikke. Jeg har valgt å ikke dekke medisiner. Noe jeg angret litt på da ene katten min ble syk og ble avhengig av medisiner til 700 kr måneden fram til den døde i fjor. Heldigvis dekket Gjensidige alt det andre. 

Anonymkode: d1a62...20d

Skrevet

Har Agria på både katt og hund, og de er helt super. Har hatt et par skademeldinger på katten, etter diverse slåsskamper, og det har gått veldig greit. Koster litt, men det er verdt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Agria med flere katter og er veldig fornøyd. Fått dekket mye. Synes ikke det er dyrt, tror jeg har fått mer enn jeg har betalt inn.

Anonymkode: 77a9c...b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...