AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #1 Skrevet 18. juli 2018 Hva er nav garanti? Vil det si at alle de skadene du har gjort på leiligheten er det nav som skal dekke, når man flytterut igjen? Eller må man betale for det selv? Har bodd i en leilighet et halvt år nå, skal snart flytte, men har klart å øelegge mange ting... får kun sosial stønad og hhar ikke råd til å betale for store skader..det tyter vann ut av røret liksom + at doen er blitt brun og jeg har skrapa opp gulvet noen steder... Anonymkode: 71822...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #3 Skrevet 18. juli 2018 Det er istedet for depositum, men det er ikke alt det dekker og kun opp til en viss sum, noen har også begrensninger på hvor lenge det er gyldig. Anonymkode: fbe34...02d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #4 Skrevet 18. juli 2018 Du må jo tilbakebetale dette til NAV uansett. Anonymkode: 1693b...4c7 16
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #5 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må jo tilbakebetale dette til NAV uansett. Anonymkode: 1693b...4c7 ts: hæ? hva mener du? jeg har øelagt et sluk og det koster jo masse gjør det ikke? er det utenfor hva de kan dekke av skader? Anonymkode: 71822...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #6 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ts: hæ? hva mener du? jeg har øelagt et sluk og det koster jo masse gjør det ikke? er det utenfor hva de kan dekke av skader? Anonymkode: 71822...2c4 Nei, men det sier seg jo selv at hvis du har ødelagt noe så må du betale for det. NAV dekker det sannsynligvis til utleier og så trekker de det av stønaden din. Du må jo erstatte ting når du ødelegger det uansett. Anonymkode: 1693b...4c7 40
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg #7 Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ts: hæ? hva mener du? jeg har øelagt et sluk og det koster jo masse gjør det ikke? er det utenfor hva de kan dekke av skader? Anonymkode: 71822...2c4 Du trodde helt ærlig at du bare kunne ødelegge bosted og så fikset NAV det opp uten at det fikk konsekvenser for deg? Sorry, slik er det ikke. NAV legger ut for skadene og så trekker de en sum fra deg hver måned til du har gjort opp for deg. Anonymkode: 25a78...f6d 55
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #8 Skrevet 18. juli 2018 Hvordan iallverden har du fått til å ødelegge dette på et halvt år? Vil tro at dette blir trukket ifra på depositumet som er betalt inn. Er derfor man tar depositum Anonymkode: 65e8b...bd9 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #10 Skrevet 18. juli 2018 Må bare legge til at NAV garanti/depositum er jo ikke til deg, men en sikkerhet for utleier. Du står jo selvsagt selv ansvarlig for leiligheten med tanke på renhold, vedlikehold og det å ikke ramponere plassen. Anonymkode: 1693b...4c7 13
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #11 Skrevet 18. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det sier seg jo selv at hvis du har ødelagt noe så må du betale for det. NAV dekker det sannsynligvis til utleier og så trekker de det av stønaden din. Du må jo erstatte ting når du ødelegger det uansett. Anonymkode: 1693b...4c7 jeg får sosial stø 2 minutter siden, PurpleRain skrev: Hva betyr «doen har blitt brun»? brunt nede i doen, aldri opplved det før, men doen ser sånn ut. Jeg husker ikke om den var sånn når jeg flytta inn eller ikke, så jeg vet ikke hvem sis feil det er, eller hvorfor det er sånn. Anonymkode: 71822...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #12 Skrevet 18. juli 2018 Har du gitt beskjed om lekkasjen slik at det ikke blir vannskader? Vannskader er veldig kostbart å reparere så vannet må stenges snarest mulig. Anonymkode: f4dd4...0d9 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #13 Skrevet 18. juli 2018 Det er jo bare det at NAV legger ut for depositumet hvis man som leietaker ikke kan betale dette selv, samt en garanti fra NAV for at huseieren skal slippe å måtte purre på en leietaker som ikke kan betale for seg. NAV betaler da huseieren det som er ødelagt slik at huseier får pengene og saken ut av verden. Beløpet blir da en sak mellom deg og NAV. Anonymkode: 0ce60...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #14 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg får sosial stø brunt nede i doen, aldri opplved det før, men doen ser sånn ut. Jeg husker ikke om den var sånn når jeg flytta inn eller ikke, så jeg vet ikke hvem sis feil det er, eller hvorfor det er sånn. Anonymkode: 71822...2c4 Går utifra at du har prøvd å skrubbe den ren? Anonymkode: 1693b...4c7 28
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #15 Skrevet 18. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan iallverden har du fått til å ødelegge dette på et halvt år? Vil tro at dette blir trukket ifra på depositumet som er betalt inn. Er derfor man tar depositum Anonymkode: 65e8b...bd9 Ts: jeg har nav garanti, jeg har ikke betalt inn depositum. Jeg ødela oppvaskgreia siden hadde ikke noe å tørke tallekener med så brukte dopapir, men ikke vanlig dopapir, sånn tykkere, det mista jeg ned ei kommen og det satt seg fast i sluket. Så plutselig begynte det å renne vann ut av røret nå istad. Putta bare en bøtte under siden det renner jo hele tiden. Anonymkode: 71822...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #16 Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg får sosial stø brunt nede i doen, aldri opplved det før, men doen ser sånn ut. Jeg husker ikke om den var sånn når jeg flytta inn eller ikke, så jeg vet ikke hvem sis feil det er, eller hvorfor det er sånn. Anonymkode: 71822...2c4 Er bare å vaske dassen det. Og hvis det er vanskelig å komme til så kan du prøve å la vaskemiddelet stå i dassen over natten. Anonymkode: 0ce60...b4a 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #17 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg får sosial stø brunt nede i doen, aldri opplved det før, men doen ser sånn ut. Jeg husker ikke om den var sånn når jeg flytta inn eller ikke, så jeg vet ikke hvem sis feil det er, eller hvorfor det er sånn. Anonymkode: 71822...2c4 Prøv å vaske med domestos og toalettbørste. Er vannet brunt kommer det av ødelagte rør et annet sted. Mest sannsynligvis utenfor. Har du noen som kan sjekke og skrive liste over hva du kan fikse selv først? Vasking er jo greit å gjøre selv. Anonymkode: f4dd4...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #18 Skrevet 18. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du gitt beskjed om lekkasjen slik at det ikke blir vannskader? Vannskader er veldig kostbart å reparere så vannet må stenges snarest mulig. Anonymkode: f4dd4...0d9 Ts: jeg har satt en bøtte under, ddet ar slutta nå. Anonymkode: 71822...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #19 Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv å vaske med domestos og toalettbørste. Er vannet brunt kommer det av ødelagte rør et annet sted. Mest sannsynligvis utenfor. Har du noen som kan sjekke og skrive liste over hva du kan fikse selv først? Vasking er jo greit å gjøre selv. Anonymkode: f4dd4...0d9 Ts: men hvem vet om det egentlig er min feil når dte kommer til det med røret? Det er jo mange andre som har bodd der før meg. Så det blir dårlig gjort om jeg mp betale for alt når jeg var så uhelig å være den som bruker noe som er gammel tog dårlig. Anonymkode: 71822...2c4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #20 Skrevet 18. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går utifra at du har prøvd å skrubbe den ren? Anonymkode: 1693b...4c7 Ts: Nei, det skal visst være veldig vanskelig. Anonymkode: 71822...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå