Gå til innhold

Hjelp - gjelder flybillett! Kjønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt flybilletter nå. Problemet er at det står at den reisende (ikke meg) er en kvinne, men det er en mann. Har tydeligvis glemt å trykke av for mann. Har dette noe å si? Skal jeg ta kontakt med flyselskapet (Norwegian) og forklare? 

Anonymkode: 4dd71...e9c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt flybilletter nå. Problemet er at det står at den reisende (ikke meg) er en kvinne, men det er en mann. Har tydeligvis glemt å trykke av for mann. Har dette noe å si? Skal jeg ta kontakt med flyselskapet (Norwegian) og forklare? 

Det kan ha konsekvenser, da mange (alle?) flyselskaper praktiserer at to som reiser alene, aldri skal sitte ved siden av hverandre med mindre de er av samme kjønn. Dette gjaldt vel allerede før #MeToo-bevegelsen.

Anonymkode: 887c8...287

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ha konsekvenser, da mange (alle?) flyselskaper praktiserer at to som reiser alene, aldri skal sitte ved siden av hverandre med mindre de er av samme kjønn. Dette gjaldt vel allerede før #MeToo-bevegelsen.

Hæ? Aaaaldri hørt om. Jeg har sittet ved siden av menn mange ganger, der begge reiser alene..

Anonymkode: 25980...625

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Bullshit. Mvh bookingansvarlig 

Men TS, ring dem. De må endre det.

Anonymkode: d8099...971

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Aaaaldri hørt om. Jeg har sittet ved siden av menn mange ganger, der begge reiser alene..

Anonymkode: 25980...625

Det høres svært kritikkverdig ut, dersom flyselskapet aksepterer dette. Risikoen ved å tillate at menn sitter ved siden av kvinner de ikke kjenner, er alt for høy til at kvinner skal kunne tvinges til dette. Mannsgriser som forulemper kvinner med uønsket berøring er svært alminnelig. Jeg har i hvert fall lest at amerikanske flyselskaper har en regel om at menn ikke skal sitte ved siden av kvinner de ikke reiser sammen med, og dette burde være en selvfølge overalt.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres svært kritikkverdig ut, dersom flyselskapet aksepterer dette. Risikoen ved å tillate at menn sitter ved siden av kvinner de ikke kjenner, er alt for høy til at kvinner skal kunne tvinges til dette. Mannsgriser som forulemper kvinner med uønsket berøring er svært alminnelig. Jeg har i hvert fall lest at amerikanske flyselskaper har en regel om at menn ikke skal sitte ved siden av kvinner de ikke reiser sammen med, og dette burde være en selvfølge overalt.

Når man tror at Kvinneguiden ikke kan bli noe verre, så leser man søppel som dette...  

Anonymkode: 5e025...f00

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner burde nesten holde seg innendørs, for verden er så farlig der ute. Huff og huff. 

• Liker 5
Skrevet

Hva er du har røyka?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal reise utenlands så har det kanskje noe å si om kjønnet som står på billetten og kjønnet i passet ikke stemmer overens, ring og få det endret...

Anonymkode: 4a87a...b58

• Liker 3
Gjest Stella Rose
Skrevet

Hva er problemet? Jeg forstår ikke, er du redd for å bli trakassert ?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Stella Rose skrev:

Hva er problemet? Jeg forstår ikke, er du redd for å bli trakassert ?

Hva i alle dager snakker du om? Jeg er redd for at det skal medføre problemer i sikkerhetskontrollen, for da scannes jo flybilletten og navn og kjønn kommer opp.

Uansett, ringte Norwegian i morges og han jeg snakket med sa han skulle fikse det og at alt var i orden. Så da skal det være OK. :) Takk!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man tror at Kvinneguiden ikke kan bli noe verre, så leser man søppel som dette...  

Anonymkode: 5e025...f00

Det er jo åpenbar trolling, ikke noe å hisse seg opp over.

Anonymkode: 4c216...586

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske dette gjaldt når jeg var på flytur alene i fjor og han ved siden av meg var ekstremt slitsom, inkl at han brukte hoftene mine som armlene, og nei jeg er ikke feit.... 

Anonymkode: 0ef94...f48

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle ønske dette gjaldt når jeg var på flytur alene i fjor og han ved siden av meg var ekstremt slitsom, inkl at han brukte hoftene mine som armlene, og nei jeg er ikke feit.... 

Anonymkode: 0ef94...f48

Altså, for at han skal kunne bruke hoftene dine som armlen så må jo hoftene dine være større enn- og dekke over armlenene som allerede er der, så hva annet mener du at han skal gjøre med armen da? :sprettoy:

Anonymkode: cf83e...ebe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...