Gå til innhold

Hvordan kjøre Bergen sentrum til Åsane uten motorvei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så nettopp på google maps, og da står det man må kjøre til nesttun og via arna.. Går det ikke an å kjøre gjennom sandviken også en annen vei for å komme til åsane? Det kommer ikke opp på google maps.

Anonymkode: ad7c7...20a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så nettopp på google maps, og da står det man må kjøre til nesttun og via arna.. Går det ikke an å kjøre gjennom sandviken også en annen vei for å komme til åsane? Det kommer ikke opp på google maps.

Kjør gamleveien rundt Eidsvåneset, det var det som var hovedveien før tunnellene kom. 

Anonymkode: 2692f...5cb

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør gamleveien rundt Eidsvåneset, det var det som var hovedveien før tunnellene kom. 

den veien som begynner ved handelshøyskolen? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

den veien som begynner ved handelshøyskolen? 

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du unngå motorveien? Den er raskere nå på nattetid. Veien om Eidsvåg er smal og svingete pluss noen steder med mye skråninger på ene siden så du må bruke mye lengre tid fordi du må kjøre saktere, mer forsiktig og passe mye mer på om det kommer mennesker eller dyr gående. Mye bedre å ta motorveien gjennom tunellene direkte til Åsane.

Anonymkode: 8646a...2b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du unngå motorveien? Den er raskere nå på nattetid. Veien om Eidsvåg er smal og svingete pluss noen steder med mye skråninger på ene siden så du må bruke mye lengre tid fordi du må kjøre saktere, mer forsiktig og passe mye mer på om det kommer mennesker eller dyr gående. Mye bedre å ta motorveien gjennom tunellene direkte til Åsane.

Tråden hadde blitt lagd om Ts kunne kjørt motorveien. Noe sier meg at h*n vet at motorveien er raskest..? Ellers hadde h*n kjørt ➡️ motorveien..

Anonymkode: 3a272...0d0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tråden hadde blitt lagd om Ts kunne kjørt motorveien. Noe sier meg at h*n vet at motorveien er raskest..? Ellers hadde h*n kjørt ➡️ motorveien..

Sure. Og grunnen til at jeg tror ts ønsker å kjøre en annen vei er ruspåvirking, kriminalitet og lignende. Hvorfor skulle man ellers ønske å unngå motorveien midt på natten?

Nesten så jeg håper politiet har som hobby å sitte på kvinneguiden og plukke opp de kriminelle som vanker her inne. Hadde gjort seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet.

Kanskje ta kjører moped? 

Ha!

Anonymkode: 50690...080

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sure. Og grunnen til at jeg tror ts ønsker å kjøre en annen vei er ruspåvirking, kriminalitet og lignende. Hvorfor skulle man ellers ønske å unngå motorveien midt på natten?

Nesten så jeg håper politiet har som hobby å sitte på kvinneguiden og plukke opp de kriminelle som vanker her inne. Hadde gjort seg.

Trodde det var større "risiko" for å bli stoppet på småveier enn på motorveien på nattestid jeg, det er i alle fall min erfaring. Pendler til jobb fra Asker til Gardermoen på E18 og E6 og når jeg jobber tidlig kjører jeg hjemmefra i 3:30-tida på natta. Har blitt stoppet en gang i promillekontroll på tre år. Har blitt stoppet på "småveier" flere ganger nårjeg har vært sjåfør for venner og har kjørt dem hjem i stor-Oslo (mest Asker/Bærum).

Anonymkode: edaf1...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er stadig stengt på natten, og politiet står aldri og har rutinekontroll på motorveien. 

Anonymkode: 0d83d...c1d

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper hen blir tatt i så fall! Verste jeg vet 🤬

Gjest Made4u
Skrevet
2 minutter siden, Mass skrev:

Håper hen blir tatt i så fall! Verste jeg vet 🤬

sikkert moped eller mopedbil. Ikke lov å kjøre på motorvei de.

Skrevet
Akkurat nå, Snabeldyr skrev:

sikkert moped eller mopedbil. Ikke lov å kjøre på motorvei de.

Håper det er det som er tilfelle. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var større "risiko" for å bli stoppet på småveier enn på motorveien på nattestid jeg, det er i alle fall min erfaring. Pendler til jobb fra Asker til Gardermoen på E18 og E6 og når jeg jobber tidlig kjører jeg hjemmefra i 3:30-tida på natta. Har blitt stoppet en gang i promillekontroll på tre år. Har blitt stoppet på "småveier" flere ganger nårjeg har vært sjåfør for venner og har kjørt dem hjem i stor-Oslo (mest Asker/Bærum).

Motorveiene har kameraovervåking, noe ikke alle småveiene har. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Motorveiene har kameraovervåking, noe ikke alle småveiene har. 

Ah, det tenkte jeg ikke på. For meg har det ikke noe å si siden jeg ikke har noe å skjule. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke akkurat kalle det motorvei..

Anonymkode: 5076e...535

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo spørre om veien engang før KG tror det ALLER værste 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...