Gå til innhold

Studenter, hvor mye tid setter dere av til trening og fritid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fritidsaktiviteter, hobbyer, turer og trening? Hvor mye tid setter du av i uka? Hvor høyt sikter du karaktermessig?

Anonymkode: 1d28a...797

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De to siste semesterne har jeg vært i snitt to timer på forelesning i uka, og har ikke brukt tid på skole utenom dette. Før eksamen leste jeg noen timer hver dag i en ukes tid. Har B på alle eksamener hittil.

Så svaret mitt er at jeg har all verdens tid til alt mulig jeg skulle ønske, og jeg sikter på B-er. Mininum C, siden c-snitt trengs for å komme inn på masterstudier. 

Jeg er nok ikke representativ, da, men vil vise at det ikke er alle som har det veldig travelt eller stressende som studenter.

Anonymkode: a8b3d...d2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full jobb ved siden av full studiebelastning og har likevel tid til trening og familie. God studieteknikk er avgjørende. Og husk at forelesningene gjerne bruker to timer (pluss reisetid) på stoff du selv kan lese deg til på en halvtime.

Anonymkode: e6cc6...e17

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil satse høyt karaktermessig, så jeg hadde sett for meg et tightere skjema enn det dere to har lagt opp til, men effektiv studieteknikk og et visst talent er nok avgjørende. 

Gjest Dikteren
Skrevet

Jeg leser 6-8 timer hver uke utenom forelesningene. Altså to timer per uke dag ca. Men det varierer hvor mye som skal leses hver dag og hvor mange/store emner jeg tar pr semester. Prøver å bruke 4 timer på 15 stp fag og 2 timer på 7,5 stp i uka. Hvis jeg da har ett emne som er 15 stp og to som er 7,5 stp - så bruker jeg f.eks mandag og tirsdag til 15 stp emne og onsdag til det ene 7.5 stp emne og torsdag til det andre 7.5 stp emne = 8 timer til sammen (om det ga mening?) 

I helger og ferier tar jeg meg helt fri fra studiene (unntak er hvis semesteroppgaver skal leveres inn, da kan jeg sitte i helgene). Leser nesten ingenting i eksamensperioden, med unntak av litt repetisjon i 1-3 dager pr emne (fordi jeg husker godt og leser jevnt hele semesteret).  Bruker da enten tankekart eller tidslinje for å repetere - avhenger av emne. Jeg er veldig strukturert av meg, liker og ha en tidsplan som skal gjennomføres. Hater skippertak, så tar det veldig rolig i eksamensperioden. Såååå jeg har veeeldig mye fritid (har ikke jobb på siden).

Har C i snitt, og satser høyt karaktermessig for å komme innpå master.

Skrevet

Som student hadde jeg mye tid utenom studiene, dagene er jo lange. Trening var alfa omega for meg, trente hver dag. Hadde jo ikke barn og kun deltidsjobb i helger, så det var null stress.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fritidsaktiviteter, hobbyer, turer og trening? Hvor mye tid setter du av i uka? Hvor høyt sikter du karaktermessig?

Jeg har B i snitt og har brukt mye tid på å skrive gode notater. God studieteknikk er viktig. De ulike fagene har variert i forhold til hva de har krevd av meg. Hadde et 10poengs fag jeg brukte ekstremt med tid på - hver eneste helg, og lange kvelder. Mens 2 15poengs fag har jeg knapt lest på (vært i forelesning + skrevet gode notater)

Anonymkode: fda7d...e90

Skrevet

Har forlesninger to dager i uka og bruker lite tid på studiet utover dette hvis vi ikke har gruppearbeid eller eksamen. Men bruker ikke mye tid på det da heller. Jeg jobber ca 3 dager i uka og har ellers mye fritid 😊 har vel C i snitt og er fornøyd med det!

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på B og C. Bruker ikke mye tid på lesing. Møter opp på forelesninger og skriver oppgaver/gjør gruppearbeid. Burde lese MYE mer. Målet er en times tid per dag. 

Anonymkode: adbbc...774

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at faget blir mer interessant jo dypere man setter seg inn i det også.

Skrevet

Skal begynne å studere nå til høsten og regner med å bruke en del mer tid enn jeg har gjort på videregående, og jobbe mot toppkarakterer slik jeg alltid har gjort. Har brukt i gjennomsnitt 6 timer om dagen gjennom vgs.

Skal gå et studie med mye obligatorisk, og regner med å være på universitetet 09-18/19 hver dag, så rundt 8 timers arbeid + pauser. Det er ikke ren lesing, men blanding av forelesning, lab, gruppearbeid, innleveringer og vanlig lesing. 

Trener på morgenen og slapper av på kvelden og i helgene :) Helgene skal brukes til gjøremål som handling, vasking og matlaging. Skal ikke jobbe ved siden av studiet i semesteret.

AnonymBruker
Skrevet

Går på sykepleie og skal begynne på andre året nå.

Jeg sikter alltid mot en stå karakter, men ironisk nok ender jeg opp med a- og b-. Jeg vier MYE tid til studiene og garantert mer enn gjennomsnittet. Dette er fordi jeg er opptatt av å forstå pensum og lære det sånn at jeg kan bli dyktig på gulvet...

Jeg pleier å droppe forelesninger fordi jeg ikke lærer av dem. Jeg begynner å lese kl. 9/10 og leser frem til kl. 3/4. Merk at jeg tar HYPPIG med små pauser siden jeg mister konsentrasjonen veldig lett... Går hjem, spiser mat osv. også fortsetter jeg å lese mer på kvelden i 2-3 timer. 

Det varierer veldig med når jeg står opp osv., men jeg antar at jeg bruker i hvertfall 7-8 timer om dagen til å lese og repetere, men jeg sprer det utover dagen fordi jeg klarer ikke å holde konsentrasjonen min i strekk og fordi repetisjon (og mentale pauser) er viktig for læringsprosessen min.  Jeg merker at jeg må endre litt på metoden min fordi selv om jeg ikke leser mer enn andre studenter per dag, så tar det opp hele dagen min og jeg vet ikke om jeg vil gjøre det sånn de neste to årene som kommer...

Men jeg leser, jeg tar notater, jeg lager tankekart, jeg snakker høyt for meg selv - også repeterer jeg atter en gang. Repetisjon er nøkkelen til god fagforståelse :fnise:

Fritid? 

Jeg setter kanskje av 4-5 timer i uken til fritidsaktiviter. Pleide å trene litt 2-3 ganger i uken og møte venner i ny og ne.

Men jeg liker veldig godt alene tid for å koble av så når jeg ikke leser så bruker jeg tiden min til å slappe av og gjøre de tingene jeg liker å gjøre 😛    

Anonymkode: 18a8c...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...