AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #1 Skrevet 18. juli 2018 Jeg er 27 år og skal nå ta de siste fagene for å få generell studiekompetanse. Så problemet. Jeg ønsker å ta en bachelor. Jeg har skader som gjør at jeg ikke kan ha jobber hvor jeg må stå/gå mye, kontorjobb av noe slag hadde nok passet ypperlig. Jeg aner seriøst ikke hva jeg ønsker å jobbe med lenger siden ALLE mine drømmer har blitt knust, ingen mulighet for å jobbe med det jeg elsker, slik som ambulanseyrket. Kan dere tipse meg om utdannelse jeg bør sjekke ut? Jeg har tidligere hatt delvis lederansvar i tidligere jobb, å det trivdes jeg med. Kan godt ta jobb med forutsigbarhet Og rutiner, må ikke skje noe hele tiden. Ellers andre jeg ikke hva jeg kanskje kunne hatt interesse av. Hjelp! Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #2 Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 år og skal nå ta de siste fagene for å få generell studiekompetanse. Så problemet. Jeg ønsker å ta en bachelor. Jeg har skader som gjør at jeg ikke kan ha jobber hvor jeg må stå/gå mye, kontorjobb av noe slag hadde nok passet ypperlig. Jeg aner seriøst ikke hva jeg ønsker å jobbe med lenger siden ALLE mine drømmer har blitt knust, ingen mulighet for å jobbe med det jeg elsker, slik som ambulanseyrket. Kan dere tipse meg om utdannelse jeg bør sjekke ut? Jeg har tidligere hatt delvis lederansvar i tidligere jobb, å det trivdes jeg med. Kan godt ta jobb med forutsigbarhet Og rutiner, må ikke skje noe hele tiden. Ellers andre jeg ikke hva jeg kanskje kunne hatt interesse av. Hjelp! Anonymkode: 6273d...c58 Siden du er på helses-sporet så kan sosialt arbeid/sosionom kanskje være noe? Du kan både jobbe på NAV, i institusjoner, barnevern, sykehus osv Anonymkode: cae97...560
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #3 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden du er på helses-sporet så kan sosialt arbeid/sosionom kanskje være noe? Du kan både jobbe på NAV, i institusjoner, barnevern, sykehus osv Anonymkode: cae97...560 Ja kanskje det 🤔 Bor på bygda så sykehus er utelukket, å de som jobber på legekontoret flyr beina av seg av og til så det går nok ikke. Men sosionom kunne kanskje vært noe å tenke på. Takk for tips! Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #4 Skrevet 18. juli 2018 hva med økonomi og ledelse? lønn og personalarbeid? regnskapsføring? digital markedsføring? barnevernspedagog? lærer? hehe ble litt spredt nå, men men Anonymkode: 5649d...448
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #5 Skrevet 18. juli 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva med økonomi og ledelse? lønn og personalarbeid? regnskapsføring? digital markedsføring? barnevernspedagog? lærer? hehe ble litt spredt nå, men men Anonymkode: 5649d...448 Økonomi og administrasjon, der er det vel ganske stor kamp om jobbene har jeg hørt. Lønn og personal, det er en mulighet. Er inne på sosionom tanken, da kan jeg jobbe i barnevernet 👌🏼 Lærer er ikke aktuelt 😛 Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #6 Skrevet 18. juli 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Økonomi og administrasjon, der er det vel ganske stor kamp om jobbene har jeg hørt. Lønn og personal, det er en mulighet. Er inne på sosionom tanken, da kan jeg jobbe i barnevernet 👌🏼 Lærer er ikke aktuelt 😛 Anonymkode: 6273d...c58 Og OM du velger den utdannelsen kommer du til å elske hvert sekund av den. Mye hard jobbing men så til de grader verdt det! Du er 27, da får du litt ekstrapoeng for å komme inn? (hilsen sosionomstudent Anonymkode: cae97...560
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #7 Skrevet 18. juli 2018 sosialt arbeid er en grei utd, som man kan ta videreutd etter å ha jobbet noen år. jeg vurderte det selv da jeg fikk innvilget omskolering pga helseproblem. men både lege og nav mente det ikke var bra for meg, og jeg visste det egentlig selv. nå tar jeg økonomi og ledelse, og ser at det er like greit. du må kjenne på dine begrensninger, kapasitet, ønske om å hjelpe og jobbe tett på mennesker. jeg er for følsom for inntrykk; hadde nok aldri klart å koble ut jobben Anonymkode: 5649d...448
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #8 Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og OM du velger den utdannelsen kommer du til å elske hvert sekund av den. Mye hard jobbing men så til de grader verdt det! Du er 27, da får du litt ekstrapoeng for å komme inn? (hilsen sosionomstudent Anonymkode: cae97...560 Ja jeg leser om den utdannelsen nå og jeg må si at den frister. I tilleg til at dette er en utdanning hvor jeg faktisk kan være i jobb selv med de begrensningene jeg har fysisk fordi man har så mange valg. Ja får vel alderspoeng kanskje, har ikke satt meg så grundig inn i det der enda 😛 hvor studerer du? Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #9 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sosialt arbeid er en grei utd, som man kan ta videreutd etter å ha jobbet noen år. jeg vurderte det selv da jeg fikk innvilget omskolering pga helseproblem. men både lege og nav mente det ikke var bra for meg, og jeg visste det egentlig selv. nå tar jeg økonomi og ledelse, og ser at det er like greit. du må kjenne på dine begrensninger, kapasitet, ønske om å hjelpe og jobbe tett på mennesker. jeg er for følsom for inntrykk; hadde nok aldri klart å koble ut jobben Anonymkode: 5649d...448 Det kommer vel litt an på hva man velger å jobbe med noen yrker er jo tøffere en andre. Anonymkode: 6273d...c58
Drakan Skrevet 18. juli 2018 #10 Skrevet 18. juli 2018 Kanskje en psykologisk utdanning ^_^ Mental helse er viktig også
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #11 Skrevet 18. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 år og skal nå ta de siste fagene for å få generell studiekompetanse. Så problemet. Jeg ønsker å ta en bachelor. Jeg har skader som gjør at jeg ikke kan ha jobber hvor jeg må stå/gå mye, kontorjobb av noe slag hadde nok passet ypperlig. Jeg aner seriøst ikke hva jeg ønsker å jobbe med lenger siden ALLE mine drømmer har blitt knust, ingen mulighet for å jobbe med det jeg elsker, slik som ambulanseyrket. Kan dere tipse meg om utdannelse jeg bør sjekke ut? Jeg har tidligere hatt delvis lederansvar i tidligere jobb, å det trivdes jeg med. Kan godt ta jobb med forutsigbarhet Og rutiner, må ikke skje noe hele tiden. Ellers andre jeg ikke hva jeg kanskje kunne hatt interesse av. Hjelp! Anonymkode: 6273d...c58 Hva med økonomi og ledelse? Er nok mye kontor der. Du kan ta karrieretester på utdanning.no etc... Anonymkode: df8fd...30d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #12 Skrevet 18. juli 2018 5 minutter siden, Drakan skrev: Kanskje en psykologisk utdanning ^_^ Mental helse er viktig også Føler ikke den helt store interessen for det feltet, men skader ikke å se på det 😛 Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #13 Skrevet 18. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg leser om den utdannelsen nå og jeg må si at den frister. I tilleg til at dette er en utdanning hvor jeg faktisk kan være i jobb selv med de begrensningene jeg har fysisk fordi man har så mange valg. Ja får vel alderspoeng kanskje, har ikke satt meg så grundig inn i det der enda 😛 hvor studerer du? Anonymkode: 6273d...c58 UIA. Anbefales absolutt. Helt riktig som du sier, det er et par i klassen med fysiske begrensninger men det er ikke til hinder i jobb (de har alt fått seg xtrajobb og slikt relevant til studie). Krysser fingrene for deg Anonymkode: cae97...560
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #14 Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: UIA. Anbefales absolutt. Helt riktig som du sier, det er et par i klassen med fysiske begrensninger men det er ikke til hinder i jobb (de har alt fått seg xtrajobb og slikt relevant til studie). Krysser fingrene for deg Anonymkode: cae97...560 Greit å endelig kjenne på litt motivasjon etter at man droppet ut av videregående! Skal lese mer om det, men kjenner på meg at dette kanskje er tingen! Anonymkode: 6273d...c58
Afernando Skrevet 18. juli 2018 #15 Skrevet 18. juli 2018 «What you think you can, And What you think you cant is true.» kanskje du kan gjør mer enn å bare sitte foran en PC skjerm?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #16 Skrevet 19. juli 2018 9 timer siden, Afernando skrev: «What you think you can, And What you think you cant is true.» kanskje du kan gjør mer enn å bare sitte foran en PC skjerm? Det er nettop det som er problemet. Når jeg ikke kan ha fysiske yrker så er det ikke mange valg igjen Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #17 Skrevet 19. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettop det som er problemet. Når jeg ikke kan ha fysiske yrker så er det ikke mange valg igjen Anonymkode: 6273d...c58 ja ikke sant. jeg liker best å jobbe fysisk; type lage mat, male, redesigne, rydde,vaske,snekre, innrede osv. men må velge et stillesittende yrke pga ødelagt rygg, kne,senebetennelser og div andre smertetilstander. men sliter med konsentrasjonsvansker og utmattelse fremfor pc skjerm/bøker. what to do-i’m i fucked?🤓 Anonymkode: 5649d...448
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #18 Skrevet 19. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja ikke sant. jeg liker best å jobbe fysisk; type lage mat, male, redesigne, rydde,vaske,snekre, innrede osv. men må velge et stillesittende yrke pga ødelagt rygg, kne,senebetennelser og div andre smertetilstander. men sliter med konsentrasjonsvansker og utmattelse fremfor pc skjerm/bøker. what to do-i’m i fucked?🤓 Anonymkode: 5649d...448 I fell you 🙄 jeg ELSKER fysiske yrker. Har jobbet som avløser, i butikk, kafé og bokhandel. Men alt dette er det helt slutt på. Så jeg prøver å finne interessen for andre mer stillesittende ting. Skal sjekke synet mitt, kanskje det er lesebriller som skal til for min del. Anonymkode: 6273d...c58
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #19 Skrevet 19. juli 2018 uff hva gjør man? jeg mestrer ikke så godt «skrivebordsarbeid»; ihverfall ikke 7,5 t hver dag. har grublet i det uendelige på hva som kan passe. har søkt på både psykologi og økonomi/markedsføring til høsten Anonymkode: 5649d...448
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #20 Skrevet 19. juli 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit å endelig kjenne på litt motivasjon etter at man droppet ut av videregående! Skal lese mer om det, men kjenner på meg at dette kanskje er tingen! Anonymkode: 6273d...c58 Sjekk også ut barnevernspedagog, siden du kanskje kan tenke deg noe innen barnevernet. Ser de har den utdannelsen også flere steder i landet. Anonymkode: cae97...560
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå