Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt ti forskjellige studier. På nr 1 har jeg fått : på venteliste. 

På nr 2 : ja (altså jeg kom inn , nå må jeg svare ja eller nei takk til tilbudet) 

resten 8 ønskene  mine står nå som : «bortfalt»- 

hva betyr dette ? 

Er det fordi jeg kom inn på nr 2 at resten liksom utgår ...? Jeg er ikke sikker på at jeg vil gå på mitt 2 valg. Hvis jeg sier nei - hva skjer m de resten 8 ønskene mine da ?? 

Takk for hjelp 

Anonymkode: 81f13...8cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja , riktig som du sier. Du må svare ja både studieplass og venteliste . Takker du nei det tilbud du har fått og takker ja plass til venteliste , kan du kanskje få plass nr 1 , men det er ikke sikkert at du får tilbud nr 1 og dermed sitter du uten studieplass.

Det beste er at du må takke ja plass tilbud og venteliste. Kommer du ikke ønske nr 1 , har du mulighet å søke ledige plasser 20. juli.

Lykke til .

Anonymkode: c73e3...0a8

• Liker 2
Gjest studentmammaen
Skrevet

Ja du har skjønt riktig. Dumt du ikke kom inn på første valget,men det er enda håp. Du kan stå på venteliste selv om du begynner på annet studie, mener jeg på.. 

Lykke til med studiestart! 😊🌞

AnonymBruker
Skrevet

Fristen for å endre rundt på ønsker er jo utløpt for lenge siden. Du burde ha satt de tingene du hadde mest lyst å studere på toppen, og da rangert etter hva du ønsket mest. Nå kan du takke ja eller nei til ditt andrevalg. Takker du nei til plassen, så må du satse på å komme inn der du står på venteliste, eller du må se på "restetorget" eller hva det kalles. Du er ikke på noen prioritert liste på studiene som du rangerte lavere enn det høyeste valget der du fikk plass. Noen andre har jo fått tildelt plassene der.

Anonymkode: aaeb1...26d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fristen for å endre rundt på ønsker er jo utløpt for lenge siden. Du burde ha satt de tingene du hadde mest lyst å studere på toppen, og da rangert etter hva du ønsket mest. Nå kan du takke ja eller nei til ditt andrevalg. Takker du nei til plassen, så må du satse på å komme inn der du står på venteliste, eller du må se på "restetorget" eller hva det kalles. Du er ikke på noen prioritert liste på studiene som du rangerte lavere enn det høyeste valget der du fikk plass. Noen andre har jo fått tildelt plassene der.

Anonymkode: aaeb1...26d

Ja det er mye man burde gjort annerledes i dette livet om man fikk velge på nytt !

men Takk. Jeg er litt i villrede ja. Vil ikke begynne på «feil» studie...! 2 valget/ ønsket Er «organisasjon og ledelse». (Bachelor)

Vet virkelig ikke om det er verdt 3 år av min tid og masse penger i studielån .. ? Noen som har gått dette studiet før og kan fortelle hva det leder til av jobb ? 

Anonymkode: 81f13...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...