Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #1 Del Skrevet 16. august 2002 jeg trenger hjelp... etter å slitt med virus lenge, har jeg formatert hardisken og installert alt på nytt, men nå henger maskinene min leeenge... den bruker lang tid på å starte, den brummer og brummer.. det tar noen minutter til alle ikonene på skrivebordet er på plass.. Hva skal jeg gjøre, jeg fikk en feilmelding om at det var for lite viruelt minne,, så jeg endre størrelsen på paging filen nå bruker den enda lengre tid, og brummer enda mer... kan noen komme med tips til meg plz... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #2 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg TROR du setter i gang litt for mange programmer under oppstarten. Hva slags operativsystem har du? Er det en litt eldre maskin du har, med litt lite ram? Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 16. august 2002 #3 Del Skrevet 16. august 2002 Du kan kjøpe deg et ekstra ram-kort og sette inn i pcn. Jeg kjøpte et for to år siden hos psdata.no el. .com. Kostet ca. 600 + moms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #4 Del Skrevet 16. august 2002 takk for svarene jeg har pentium II, med 8 GB og 64 mb ram.. win 2000 og office xp, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr.ian Skrevet 16. august 2002 #5 Del Skrevet 16. august 2002 Hei! Du kan sikkert kjøpe mere ram, 64mb er litt tynt under 2000. Koster ikke mere enn... *sjekker hos komplett* ...ca. 600,- for en 256-brikke med sdram, som burde funke bra på pentium II. Anbefaler i tilfelle å kjøpe 2 slike, og skippe brikken som sitter i maskinen. Mye hassle med minnetyper som kræsjer er min erfaring, anyway. Ellers er det mange ting som gjør oppstarten tregere, men få ting er mer slitsomme enn fonter. Vet ikke hvordan du installerte Office xp, men har du lagt til mange fonter? Det kan være en grunn. Sjekk under windowsfonts. Jeg har ca. 340, noe som vel er litt i overkant. Oppgraderte du operativsystemet på pc'n da du installerte på nytt? Hvis du hadde 98 før, vel - win2000 er MYE tregere.. Jeg har både 2000 og xp (og98), og forskjellen er markant. Kanskje du burde prøve xp? Kan faktisk anbefales (for de som ikke er klar for Nullets noe tyngre linux-løsninger ), og er faktisk brukandes når man bare fjerner mikke-mus grensesnittet som er default. xp starter i alle fall raskt (men nå har jeg pros. på 1,6Ghz, så det kan jo være noe av grunnen.), men avslutter desto tregere. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #6 Del Skrevet 16. august 2002 Finnes mange kjekke programmer, til å holde oversikten over hva slags programmer du starter opp i w2000 og XP. Her er et: http://www.metaproducts.com/ Det heter StartupOrganizer. Vill ikke anbefale XP, da Bill logger mye av det du gjør på maskinen din. Dessuten så er XP aaaalltfor dyrt!!! Burde ikke kostet mer enn 200 kr (noe mer er det f**ken ikke verdt :-)), men det er nå min mening. :kgsmil: Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2002 #7 Del Skrevet 16. august 2002 Tror ikke XP vil ha noe med maskinen din å gjøre heller. Den er nok litt for gammel, i det store og hele. Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr.ian Skrevet 16. august 2002 #8 Del Skrevet 16. august 2002 Japp! En oppgradering av pc'n skader ikke Billig er det også blitt. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå