Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har avsluttet et vikariat på over 1 år. Søkte dagpenger, snakket med min leder om at jeg trengte arbeidsbevis/sluttattest siden jeg ikke for innvilget dagpenger før jeg kan dokumentere at jeg ikke har sagt opp selv. Men nå har sjefen tatt seg ferie, og sa at en annen leder fra enhet skulle ordne det. Men nå sier hun andre at hun ikke kan dersom hun ikke vet alle detaljene. Greia nå er at sjefen ikke er tilbake før 6 august, og jeg har frist til søndag (22.07) til å ettersende disse papirene ellers blir søknaden avslått. Er det noen av dere som har peiling på hva jeg kan gjøre nå?  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe de, eller sende dem en melding, og be om utsettelse.

Anonymkode: b8d32...f52

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor må du ha arbeidsbevis?

Fikk du muntlig beskjed av arbeidsgiver om når vikariatet ditt ble avsluttet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står da vel på arbeidskontrakten når vikariatet gikk ut? 

Anonymkode: a0a11...90c

Skrevet

Beskjeden jeg fikk fra nav at det var noe jeg burde ha tenkt på tidligere, og at søknaden mest sannsynlig vil bli avslått. 

Det står når kontrakten gikk ut ja!

Altså jeg må ha bevis på at jeg ikke har sagt opp selv, heller ikke blitt tilbudt forlengelse av kontrakt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres jo veldig rart ut at de ber om bevis for noe som ikke har skjedd.

Du får søke på nytt hvis du får avslag. Det er ikke noe grense for hvor mange ganger du kan søke.

Skrevet (endret)

Send inn kopi av kontrakten til NAV foreløpig iallefall, så ser de at den er utløpt. Har du mailkorrespondanse med leder som nå er på ferie om at dette skulle ordnes, eller er det kun muntlig? Jeg tenker du kunne lagt ved en evt mail også. 

For en av mine kolleger som var i et vikariat som ikke kunne forlenges, forventet jeg at jeg som leder måtte fylle ut et slikt bekreftelsesskjema da hun søkte dagpenger, men det ble ikke nødvendig siden det fremgikk av arbeidskontrakten at hun var i et svangerskapsvikariat.

Hvis du ikke alt har sendt inn kopi av kontrakten, kjøper du deg iallefall litt tid til å framskaffe annen dokumentasjon. 

Endret av Eneri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...