Gå til innhold

Scrapbooking!! tips til nybegynner?

Gjest Emsi

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte

heihei!

jeg er lei av kjedelige album med bildene på rad og rekke, og kunne tenke meg å lage en scrapbook, har lest litt på nettet, men litt vanskelig å få tips og ideer via en-veis kommunikasjon... noen som driver med det og kanskje har noen tips? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

www.scrapping.no

Forum med BARE scrappere, der får du masse, masse tips der :)

Et tips før du går inn der: Det er lett å falle for fristelsen til å kjøpe alt mulig, for det finnes UENDELIG mye rart man kan kjøpe, men strengt tatt plarer man seg fint med ganske lite.

Syrefritt papir/kartong i litt varierte farger/mønster (ikke kjøp for mye mønsterark til å begynne med, vent til du ser hva du faktsik bruker...) og lim er jo litt vesentlig, og noe til å kutte papiret med, linjal og skalpell gjør nytten, men mange investerer i et skjærebrett ganske tidelig (Jeg er uansett avhengig av linjalen og slakpellen i tillegg da...)

Og deretter... så er det evig, evig mye mer å finne frem i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

hei du..

har sett en del på de sidene på nettet, er jo uendelig mange av dem også =) er det lurest å bestille fra scrappingsidene på internett, eller finner jeg brukbart materiale i vanlige papir/hobbyforhandlere? så på sånne kuttere på internett, og de jeg så kosta opp mot 44$, som kanskje var litt drøyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

hei du..

har sett en del på de sidene på nettet, er jo uendelig mange av dem også =) er det lurest å bestille fra scrappingsidene på internett, eller finner jeg brukbart materiale i vanlige papir/hobbyforhandlere? så på sånne kuttere på internett, og de jeg så kosta opp mot 44$, som kanskje var litt drøyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det spørs hvor du bor hva du finner i butikker. På en helt vanlig bokhandler/papirhandler finner du somregel lite, men enkelte fotobutikker/hobbybutikker har et lite eller større utvalg, avhengig av hvilken det er snakk om, men det finnes ikke mange scrappebutikker i Norge.

En papirkutter får du forøvrig for en hundrelapp eller to, på binders, men den er det ikke alle som liker (jeg synes min er grei nok)

Ja, det er mange nettsider der ute, men jeg liker scrapping.no veldig godt, der er mange scrappere, fra de helst nye som aldri har gjort noe, til de kjempeerfarne. Masse tips å få, og folket er alltid villig til å svare på alle de spørsmål en måtte ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

bor et par mil sør for oslo, så skal ikke være noe problem å finne en butikk ser jeg.. en på lørenskog og en i drammen ihvertfall... men album, har sett på de på internett, og der er det gjerne store skinnalbum som selges, ville gjerne dekorere min egen forside jeg, men... er det dumt? album med plastlommer som anbefales? isåfall finner man dem jo billig på nille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

De fleste bruker album med plastlommer ja, men ikke ringpermer, såkalte "postbound" Og 12*12-format (tommer, ca 30*30 cm) og det får du på ingen måte på Nille. Trodde ikke de hadde stort andre album enn dem som du stikke rinn bildene i jeg...

Og, det er mulig å gå album der du kan dekorere forsida ja, det finnes slike album også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefala og scrapping.no...

Et norsk forum- med masse kjekke scrappedamer- som svara på alt.

E veldig mykje aktivitet der- og en får svar på det meste på kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...