Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp til et enkelt spørsmål om prosentregning. 
Coop har 2% kjøpeutbytte ikke sant. Om jeg handler en vare for 800 kr, hvor mye penger får jeg tilbake da? Altså i form av kjøpeutbytte, denne 2 prosenten.

Anonymkode: b3051...2d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

800 kr / 100 * 2 = 16 kr i kjøpeutbytte. 

Dvs, det kommer litt an på om de 800 er med eller uten mva, og hvilken mva-sats det evt. er på varen. Jeg tror ikke det regnes kjøpeutbytte på mva.

Anonymkode: f8dc6...c02

AnonymBruker
Skrevet

Er vel 1 prosent kjøpsytbytte.

Anonymkode: 537d4...f65

AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke er særlig matematisk anlagt av seg, så pleier jeg å forklare det slik - prosent kan leses som "av hundre". Så 2 % betyr da - 2 kroner for hver hundrelapp :) er sånn jeg tenker i, og bare plusser sammen 2 + 2 osv til jeg har talt opp for alle hundrelappene

(som er akkurat samme som formelen litt opp her egentlig da - bare sagt på en litt mindre skummel måte :)

Anonymkode: 31213...1ba

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok stemme, husker ikke om det er 2 eller 1.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en ikke er særlig matematisk anlagt av seg, så pleier jeg å forklare det slik - prosent kan leses som "av hundre". Så 2 % betyr da - 2 kroner for hver hundrelapp :) er sånn jeg tenker i, og bare plusser sammen 2 + 2 osv til jeg har talt opp for alle hundrelappene

(som er akkurat samme som formelen litt opp her egentlig da - bare sagt på en litt mindre skummel måte :)

Anonymkode: 31213...1ba

takk for forklaringen. 

TS

Anonymkode: b3051...2d4

Skrevet

Hvor mange prosent kommer an på hvilken coopavdeling man tilhører.

På mine coopbutikker står det på kvitteringen hvor mye man tjener opp på hver handel. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer vel fra område til område? Forskjellige samvirkelag har forskjellige utbytter. 

Anonymkode: f8dc6...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...