Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på hytten i helgen. Bestemte meg for å bli til mandagen og kjøre direkte til jobb da. Tar 1t. Kjørte 2t før sånn i tilfelle. Men så ble det kø pga ulykke. Så jeg rakk ikke jobb. Kom 1t før sent. Arbeidsgiver ble veldig irritert og sur for hvorfor jeg ble på hytten tik mandagen. 

Har han rett til det?

Anonymkode: 22b36...dc8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor forsinket ble du? 

Anonymkode: 92fb0...508

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor forsinket ble du? 

Glem det leste litt fort 😂

AnonymBruker
Skrevet

Han er vel ikke sur for at du var på hytta, han hadde ikke visst noe om det dersom du kom presis. Han er sur fordi du er forsinket, og synes det var dårlig planlegging å tenke at du kan reise direkte til jobb mandag morgen. Og det hadde han for så vidt rett i. 

Du kan ikke annet enn beklage at du var sen og si det ikke skal gjenta seg. 

Anonymkode: 03f90...d0e

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Men altså ble han bare sur? Det får du da tåle. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på hytten i helgen. Bestemte meg for å bli til mandagen og kjøre direkte til jobb da. Tar 1t. Kjørte 2t før sånn i tilfelle. Men så ble det kø pga ulykke. Så jeg rakk ikke jobb. Kom 1t før sent. Arbeidsgiver ble veldig irritert og sur for hvorfor jeg ble på hytten tik mandagen. 

Har han rett til det?

Nei, han kan ikke legge seg bort i hvor du våkner på mandags morgen. Men han kan selvfølgelig bli irritert hvis du kommer for sent, og du bør beregne god tid slik at du rekker jobben selv om trafikken går trått  (Hvis du aldri kommer for sent ellers synes jeg forresten det var litt smålig av ham å bli sur)

Anonymkode: 3c0f2...c14

• Liker 22
Gjest KALKHOFF
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han rett til det?

Han har rett til akkurat det han vil. Det er hans følelser, ikke dine eller noen andres. Når det er sagt så betyr ikke det at han har gode grunner for å være sur. En ulykke er utenfor noe som både du og arbeidsgiver ikke kan påvirke. Sånn er livet. La arbeidsgiver være en sur grinete unge, i stedet for en voksen person. Tenk egentlig hvor egoistisk det er, bli sur fordi en ansatt kommer for sent  på grunn av en ulykke, men ingen medfølelse for de som var involvert i ulykken. Arbeidsgiver kan være glad det ikke var deg som var involvert. Livet er skjørt, arbeidsgiver velger å være sur.

AnonymBruker
Skrevet

Ga du beskjed om at du ble forsinket da? Hvis ikke, så forstår jeg godt irritasjonen til arbeidsgiver.

Anonymkode: 64697...bcd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ga du beskjed om at du ble forsinket da? Hvis ikke, så forstår jeg godt irritasjonen til arbeidsgiver.

Anonymkode: 64697...bcd

Det er ikke slik at bare man gir beskjed, så er alt greit.

Anonymkode: 3f1c7...e80

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at bare man gir beskjed, så er alt greit.

Anonymkode: 3f1c7...e80

Det er ganske stor forskjell på å få en telefon om at en ansatt blir forsinket og det å ikke få en.

Ikke for at alt plutselig blir greit, men fint å vite om feks den forsinkede skal åpne en butikk til en viss tid. Så mye greiere med en beskjed ja. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synest det virker veldig smålig av din sjef å bli sur for dette. Det var en ulykke på veien og det kan skje hvor som helst. Blir oppgitt av sånne ledere.

Anonymkode: a2801...8cb

Så spørs det om dette er første gangen han er for sen til jobb, kanskje en leder har grunn til å bli oppgitt noen ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Ansvarsfulle mennesker planlegger å komme hjem fra ferie dagen før man skal begynne på jobb igjen. Nettopp fordi jobb er viktig, og der skal man ikke komme for sent. Både uhell og kø kan skje på veien hjem, noe du nå har begynt å erfare.

Hvis man er en god arbeidstaker, sørger man for å komme tidsnok til jobb.

Anonymkode: 58873...9ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han rett til det?

Det handler ikke om at du var på hytta men at du kom for sent på jobb. Grunnen er revende likegyldig, du kom for sent.

Anonymkode: a008d...e78

• Liker 3
Skrevet

Det spiller da ingen rolle hvor man er når man våkner og hvor man reiser fra. En ulykke kan skje hvor som helst. TS kunne like gjerne blitt forsinket hjemmefra. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Vær glad han bare ble sur. Der jeg jobber får vi personlig rapport og trekk i lønn uansett om det dreier seg om 3 min eller flere timer. Hjelper ikke om vi forsover oss 1 gang på 3 år engang og alltid tidlig ute ellers. De godtar ikke om som i ditt tilfelle skjer en ulykke på veien.

Anonymkode: 3a0e7...b3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad han bare ble sur. Der jeg jobber får vi personlig rapport og trekk i lønn uansett om det dreier seg om 3 min eller flere timer. Hjelper ikke om vi forsover oss 1 gang på 3 år engang og alltid tidlig ute ellers. De godtar ikke om som i ditt tilfelle skjer en ulykke på veien.

Ulovlig. 

Anonymkode: 7c785...e1a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulovlig. 

Anonymkode: 7c785...e1a

Vel, sånn har de operert i flere år.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ansvarsfulle mennesker planlegger å komme hjem fra ferie dagen før man skal begynne på jobb igjen. Nettopp fordi jobb er viktig, og der skal man ikke komme for sent. Både uhell og kø kan skje på veien hjem, noe du nå har begynt å erfare.

Hvis man er en god arbeidstaker, sørger man for å komme tidsnok til jobb.

Anonymkode: 58873...9ab

Herregud. Jeg blir så oppgitt av slike kommentarer. Man har over 250 arbeidsdager (husker ikke eksakt antall) i året og viss det da skjer noe i 3 av disse dagene som gjør at man blir forsinket så skal man altså dukke opp 2 timer før jobb de andre 247 dagene? 

Nei. Bare nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...