Gå til innhold

Var du i tvil om å få barn - og angret etterpå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet dette kanskje provoserer noen. Jeg er av den typen som er usikker på om jeg ønsker barn. Mannen min er i samme gata. Men vi hører jo så mange si at man alltid blir sikker når barnet først har kommet og at det er det beste som har skjedd deg.

Er det noen som har opplevd å angre?

Eller at morsinstinktet ikke kom? 

Eller at man bare savnet den gamle friheten?

Anonymkode: a7714...cc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i tvil, aldri angrer, savner den gamle friheten min😅

Anonymkode: 16cd1...fa3

AnonymBruker
Skrevet

Han er åtte uker idag, og nå kan jeg si at dette var riktig. Det var noen grusomt tøffe uker i starten hvor jeg tenkte «why????» alt for mange ganger, men de siste par ukene har ting begynt å stabilisere seg, ammingen går bedre, han sover litt mer enn en time i slengen og livet er generelt litt bedre 🙂

Anonymkode: 04b81...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg angrer. 

Anonymkode: 0ab95...b60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer jo ikke på barnet mitt som nå er voksen og verdens fineste person. Men jeg angrer på situasjonen jeg satte meg i for nesten 20 år siden, livet mitt ble jo veldig annerledes enn jeg hadde tenkt. Men nå ble jeg gravid ung og uplanlagt. 

Anonymkode: dedd0...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Var sikker på at jeg ikke ønsket meg barn til jeg var over 30. Lot meg til slutt overtale og jeg må si det er den beste avgjørelsen jeg noen sinne har tatt. :) Vi endte opp med to tette siden vi var såpass oppi åra før vi fikk ut fingeren, og dagene går jo i barn, barn, barn, men jeg stortrives med å ha det slik. Her har jeg null egentid, og har ikke hatt det på flere år (litt av eget valg siden barna jo har en far som fint kan ta seg av de alene, men jeg ønsker rett og slett å ikke gå glipp av mer enn jeg må av de alt for korte barneårene :)) Så for min del trives jeg overraskende godt med småbarnslivet og alt det medfører :) 

Men det er jo selvsagt ikke sikkert det blir det samme for deg. Hvis dere bestemmer dere for å få barn så kan dere jo ha en avtale på forhånd om at dere begge får egentid, samt at dere sørger for å ha et nettverk tilgjengelig slik at dere får tid alene sammen også. 

Anonymkode: fc405...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...