Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det gode penger å tjene som avisbud? Og hvordan er arbeidstiden?  Er det er slitsom jobb? Noen med erfaring som kan fortelle litt?

Anonymkode: 94b8d...c12

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er det gode penger å tjene som avisbud? Og hvordan er arbeidstiden?  Er det er slitsom jobb? Noen med erfaring som kan fortelle litt?

Jeg jobbet som avisbud en kort periode ved siden av studier. Arbeidstiden var fra ca kl 0400 til 0700. 

Jeg syns det var helt grusomt! Men liker du å stå opp før sola, så kan det sikkert være fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært avisbud i flere år, først fra jeg var 12 til jeg var 17 (ettermiddagsrute), og så en morgenrute da jeg var 18 (pappa tok seg en ekstrajobb som han ba meg gjøre fordi han ikke orket selv).

Arbeidstiden min på morgenruten startet ca kl 3, og jeg måtte være ferdig innen kl 6.
Jeg tenker det er en morgenavis du skal dele ut, og det er en slitsom jobb, spesielt hvis du har en stor rute med mange boligblokker. Du må være effektiv hvis du skal rekke å bli ferdig innenfor oppsatt tid.
Hvordan lønnen er i dag vet jeg ikke, men det er vanligvis en grei ekstrainntekt, men ikke en inntekt å leve av.

Er du et morgenmenneske som har behov for en biinntekt er avisbud en grei jobb, men ellers ville jeg anbefalt deg å finne noe annet.

Anonymkode: 8c106...487

Skrevet

Tusen takk for svar!

Så det er ikke mulig å leve av å være bare avisbud. Å ha det som tileggsjobb til noe annet må bli forferdelig slitsomt ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akuratt et fremtidsrettet yrke tenker jeg..

Anonymkode: 832ba...c56

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke akuratt et fremtidsrettet yrke tenker jeg..

Anonymkode: 832ba...c56

Du har vel rett i det. Flere og flere aviser blir lagt ut på nett. Papiravisene forsvinner sikkert helt en dag. 

Mon tro hvor mange år det vil ta? Lokalavisen her har redusert antall dager i uka den gis ut fra 6 til 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...