AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #1 Skrevet 18. juli 2018 Jeg har tidligere vært hva man sikkert kan kalle vellykket; med en fin leilighet, høy utdanning og en godt betalt jobb, samt tid og mulighet til å reise masse. Jeg har aldri vært av typen som har hatt veldig mange venner, men har hatt noen få nære og ellers mange bekjente spredt rundt omkring. Nå har jeg imidlertid på kort tid blitt både arbeidsledig, singel og blitt sviktet av min nærmeste venninne (den eneste jeg har kunnet snakke med om alt), og jeg føler at hele verden raser sammen under meg og at jeg plutselig har havnet på bunnen av samfunnets rangstige. Stort sett kommer jeg meg greit gjennom dagene, men i de verste stundene er den psykiske smerten knapt til å holde ut, og jeg kan ligge i fosterstilling i sengen å bare gråte. Til tider føler jeg meg så utrolig ensom at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Jeg har ingen jeg føler jeg kan snakke med om dette, og har også begrenset med familie å støtte meg på. Noen tips til hvordan jeg kan komme meg på fote igjen? Andre som har vært der jeg er? Blir det bedre? Anonymkode: e19da...ba7
EvaLena Skrevet 18. juli 2018 #2 Skrevet 18. juli 2018 Ja, det blir bedre 😊 Kontakt fastlege og spør om hjelp
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #3 Skrevet 18. juli 2018 Ville gitt blaffen i både kjærestegreier og idiotiske venninner og bare fokusert på å finne en ny jobb. Det er en bra måte å få ballen til å rulle igjen. Jobb gir struktur på hverdagen, får deg ut av huset en del timer og leder gjerne med seg noen nye bekjentskaper på en eller annen måte som kan gi deg noe. Anonymkode: f53ad...77b 9
Gjest Mass Skrevet 18. juli 2018 #4 Skrevet 18. juli 2018 Det blir bedre, men du må først gå gjennom dette. Og det vil du klare, selv om det kan ta tid. Den opplevelsen av å få hele verden rast sammen er virkelig vond, men det er også en stor læreprosess. Du utvikler deg som person når du må håndtere noe du ikke har håndtert før, ikke ofte hvertfall. Først raser det, og så bygger du opp et sterkere fundament. Faktisk, og kanskje du vil merke det etterhvert, vil dette sette alle brikkene på plass.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #5 Skrevet 18. juli 2018 Det finnes folk som har det langt verre enn deg, at du får det til å høres ut som verdens undergang er en fornærmelse overfor andre som sliter mye mer enn deg! Du kan bare søke deg en annen jobb og leilighet har du da enda. Anonymkode: 090d9...367 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #6 Skrevet 18. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes folk som har det langt verre enn deg, at du får det til å høres ut som verdens undergang er en fornærmelse overfor andre som sliter mye mer enn deg! Du kan bare søke deg en annen jobb og leilighet har du da enda. Anonymkode: 090d9...367 Ca. 99% av Norge har det bedre enn en del barn i Afrika som må gå 4 timer frem og tilbake for å hente skittent vann, før de går på skolen. Da har ikke de 99% lov å klage, siden noen har det verre? At man har penger betyr ikke at man er lykkelig. Anonymkode: 4b3cf...c08 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #7 Skrevet 18. juli 2018 Uff ts, det er jævlig mens det står på, men det blir bedre. Vil som en over råde deg til å søke ny jobb så du kan få struktur i hverdagen, føle seg nyttig og få nye bekjentskaper. Hvis du trenger å tømme hodet kan det å koste på seg et par timer hos en psykolog være en god tanke, de har taushetsplikt og kan gi deg mestringsstrategier. Ellers er det fult lov å grine, spise is, drikke brus, tasse rundt i joggisen og syns synd på seg selv, men du må ikke bli den fasen for lenge. Anonymkode: 85272...d1f 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #8 Skrevet 18. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uff ts, det er jævlig mens det står på, men det blir bedre. Vil som en over råde deg til å søke ny jobb så du kan få struktur i hverdagen, føle seg nyttig og få nye bekjentskaper. Hvis du trenger å tømme hodet kan det å koste på seg et par timer hos en psykolog være en god tanke, de har taushetsplikt og kan gi deg mestringsstrategier. Ellers er det fult lov å grine, spise is, drikke brus, tasse rundt i joggisen og syns synd på seg selv, men du må ikke bli den fasen for lenge. Anonymkode: 85272...d1f Spise is og drikke brus?? Sett for mye hollywoodfilm? Anonymkode: a2869...77c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #9 Skrevet 18. juli 2018 Ts, enig med dem over som sier du må søke jobb først og fremst, men lite er vel utlyst nå i juli. Du kan likevel prøve å orientere deg mot det du vil eller kan gjøre, hvilke steder du kan tenke deg å jobbe etc. Oppdater cv-en din. Etter hvert bør du bygge opp nettverket ditt. Forsøk å finne gode vennskap, kanskje du kan videreutvikle noen av dem du har. Dette tar tid og krever investering, og du må ikke nedprioritere venner straks en ny mann kommer inn i bildet. Som du ser nå, er det dumt å satse alt på mannen og bare ta seg tid til å beholde EN venn. Livet har mye å by på når du er singel. I starten er det kjipt, men etterhvert vil du se noen fordeler også! Fri og frank til å følge egne impulser, gjøre det du vil når du vil, mer tid til alle rundt deg, slippe å rydde etter andre, finne din egen rytme. Det ordner seg! Anonymkode: a2869...77c
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. juli 2018 #10 Skrevet 18. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes folk som har det langt verre enn deg, at du får det til å høres ut som verdens undergang er en fornærmelse overfor andre som sliter mye mer enn deg! Du kan bare søke deg en annen jobb og leilighet har du da enda. Anonymkode: 090d9...367 Det var trøstende og gode ord som jeg virkelig tror hjelper TS og mange andre.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #11 Skrevet 18. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spise is og drikke brus?? Sett for mye hollywoodfilm? Anonymkode: a2869...77c Nei? Jeg drikker cola og spiser Mövenpick sjookoladeis, ser netflix og går i koseklær når livet butter i mot. Har venninner som gjør det samme, drikker aldri cola og spiser så dyr is ellers. Anonymkode: 85272...d1f 2
Trolltunge Skrevet 18. juli 2018 #12 Skrevet 18. juli 2018 Jeg leste nylig en fin artikkel om Linda Johansen, hvor hun fortalte om da alt gikk under for henne, og veien opp igjen. Hun miste alt, måtte flytte hjem igjen til mor og far, og var helt på bunnen. Mistet fullstendig troen på seg selv. Nå har hun det bedre enn noen gang. Det hender at livet går ned i en dyp bølgedal. Jeg har opplevd det selv, men ja det blir bedre! Så lenge man ikke gir fullstendig opp, i for lang tid. Jeg tror man må tillate seg å sørge litt når det skjer, men så må man ta seg selv i nakken og gå på igjen. Det er ingen som kan reise seg for deg. Å finne ny jobb må være din førsteprioritet, som andre nevner. Det andre vil falle på plass etterhvert. Klem 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #13 Skrevet 18. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei? Jeg drikker cola og spiser Mövenpick sjookoladeis, ser netflix og går i koseklær når livet butter i mot. Har venninner som gjør det samme, drikker aldri cola og spiser så dyr is ellers. Anonymkode: 85272...d1f Mm. Da jeg var ung, var det sånt vi så på film, f eks Da han møtte henne, og i tv-serier som Friends. Det var ikke noe vi gjorde selv. Poenget var jo at folka mistet kontrollen, ikke at de planla at "nå skal jeg gå og kjøpe den dyre isen!" 😂 Anonymkode: a2869...77c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #14 Skrevet 18. juli 2018 Det kan også være en fin mulighet til å starte på nytt med blanke ark et helt annet sted. For du har kanskje ikke så mye som binder deg der du bor? Gi deg selv en helt ny start. Ikke alle har den muligheten. Anonymkode: ccda4...05d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #15 Skrevet 18. juli 2018 Tusen takk for alle svar! Jeg føler meg litt bedre i dag (går litt opp og ned), og skal forsøke å fokusere på mulighetene fremfor begrensningene. Som noen skriver kan det være en fin anledning til å starte på nytt, så jeg krysser fingrene for at ting blir bedre etter hvert. Ts Anonymkode: e19da...ba7
Jadzia Skrevet 18. juli 2018 #16 Skrevet 18. juli 2018 Fordelen med å være på bunnen, er at det bare er en vei å gå... oppover! Så ja, det blir bedre. Men du må gi deg selv lov til å sørge over det du har mistet, da kan du ta tak, finne en ny jobb, finne en ny vei å gå og finne din vei å gå. Venner og kjærester som svikter har man ikke bruk for. Det finnes noe bedre der ute for deg. Du må bare bli klar for å finne det.
Nyttig Skrevet 18. juli 2018 #17 Skrevet 18. juli 2018 Har du mulighet, så legg ut på en reise alene i verden. Det setter livet i nytt lys. Kanskje du ikke levde slik du ønsket? Tredemøllelivet var ikke noe for deg?
saltvann Skrevet 18. juli 2018 #18 Skrevet 18. juli 2018 15 minutter siden, Jadzia skrev: Fordelen med å være på bunnen, er at det bare er en vei å gå... oppover! Så ja, det blir bedre. Men du må gi deg selv lov til å sørge over det du har mistet, da kan du ta tak, finne en ny jobb, finne en ny vei å gå og finne din vei å gå. Venner og kjærester som svikter har man ikke bruk for. Det finnes noe bedre der ute for deg. Du må bare bli klar for å finne det. Helt til man faller ned til bunnen igjen....
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #19 Skrevet 18. juli 2018 Det blir ikke bedre, så dør man. Anonymkode: 89da0...ad1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #20 Skrevet 20. juli 2018 Reis deg igjen for det blir bedre og det er alltid håp. Jeg har gått gjennom nye i livet og trodd at det aldri ble bedre. Jeg er så glad jeg ventet for å finne ut av det. Husk, man vet aldri når puppen blir til en sommerfugl. Det kan skje imorgen!lev i forventning om bedre dager. Anonymkode: d24c5...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå