AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Hei, jeg skal studere nå fra høsten av, og håper noen kan svare på et spørsmål angående husleie, noe jeg har svært liten erfaring med:) Jeg har underskrevet en kontrakt, som sier at jeg tar over hybelen 1. august (i en studentby). Jeg skal da betale x antall kr i husleie. Jeg er midlertidig ikke garantert noen innflytting før 6. august, grunnet at utleierne må sjekke over leiligheten, at den er i orden osv (Noe som selvfølgelig er bra). Spørsmålet er egentlig om de da kan kreve full husleie for august, siden jeg ikke får flyttet inn før etter nesten en uke, og kontrakten min sier 01.08. Seks dager er ca 1/5 av husleien, noe man ikke kaster bort unødvendig. Aner ikke hvordan dette funker, så setter pris på svar:):) Anonymkode: 61b15...9c9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 Da du må forholde deg til huseier hadde jeg ikke krangler på noe, men tror du kanskje egentlig (burde) ha rett på å betale mindre husleie, for de dagene du ikke bor der. Men krangle på noen dager... (Men ikke sikker på hva loven sier) Anonymkode: 607c0...093
yabloko Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Du skal kun betale husleie fra og med den dagen du faktisk disponerer boligen. 2
Butterfly20 Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 Du skal ikke betale for tiden før du disponerer leiligheten uansett. Ville sendt melding om at du har regnet deg frem til at husleien blir xxxx kr for husleie fra 6.-31. august, og om han er enig i det beløpet
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 På 18.7.2018 den 0.47, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal studere nå fra høsten av, og håper noen kan svare på et spørsmål angående husleie, noe jeg har svært liten erfaring med:) Jeg har underskrevet en kontrakt, som sier at jeg tar over hybelen 1. august (i en studentby). Jeg skal da betale x antall kr i husleie. Jeg er midlertidig ikke garantert noen innflytting før 6. august, grunnet at utleierne må sjekke over leiligheten, at den er i orden osv (Noe som selvfølgelig er bra). Spørsmålet er egentlig om de da kan kreve full husleie for august, siden jeg ikke får flyttet inn før etter nesten en uke, og kontrakten min sier 01.08. Seks dager er ca 1/5 av husleien, noe man ikke kaster bort unødvendig. Aner ikke hvordan dette funker, så setter pris på svar:):) Anonymkode: 61b15...9c9 Hvorfor skrev du under på kontrakten hvis du ikke var enig i det som står der? Anonymkode: 370db...a82
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 På 18.7.2018 den 0.50, AnonymBruker skrev: Da du må forholde deg til huseier hadde jeg ikke krangler på noe, men tror du kanskje egentlig (burde) ha rett på å betale mindre husleie, for de dagene du ikke bor der. Men krangle på noen dager... (Men ikke sikker på hva loven sier) Anonymkode: 607c0...093 Dette er en skummel tankegang, og grunnen til at så mange utleier rævvkjører leietakerne sine. Skjerpings. Anonymkode: 98f19...f8e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 På 18.7.2018 den 0.47, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal studere nå fra høsten av, og håper noen kan svare på et spørsmål angående husleie, noe jeg har svært liten erfaring med:) Jeg har underskrevet en kontrakt, som sier at jeg tar over hybelen 1. august (i en studentby). Jeg skal da betale x antall kr i husleie. Jeg er midlertidig ikke garantert noen innflytting før 6. august, grunnet at utleierne må sjekke over leiligheten, at den er i orden osv (Noe som selvfølgelig er bra). Spørsmålet er egentlig om de da kan kreve full husleie for august, siden jeg ikke får flyttet inn før etter nesten en uke, og kontrakten min sier 01.08. Seks dager er ca 1/5 av husleien, noe man ikke kaster bort unødvendig. Aner ikke hvordan dette funker, så setter pris på svar:):) Anonymkode: 61b15...9c9 Det er bare å si at siden du ikke fikk anledning av huseier til å flytte inn før den 6. , så betaler du kun fra 6. til 31. Det har ingenting med å krangle å gjøre, det er bare sunn fornuft og helt logisk. Anonymkode: 98f19...f8e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 La oss si at husleien er på 6200kr, da blir det 6200/31=200kr dagen, siden du overtar 6.august disponerer du dermed leiligheten i 25dager i august, så da blir det 200x25=5000kr. Så husleien din for august er på 5000kr! Du skal ikke betale for dagene du ikke disponerer leiligheten! Anonymkode: 17570...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå