Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 Jeg og min kjære har vært kjærester og samboere i 9 måneder. (Vi ble samboere med engang vi ble sammen faktisk ) Vi hadde 9 mnd dag her forleden. Han gadd ikke gjøre noe ut av det fordi vi for det første ser hverandre hver dag og for det andre fordi det ikke er noen årsdag/bryllupsdag o.l. Jeg er enig i dette. Hadde dere kommet til å feiret og hadde dere blitt fornærmet hvis samboeren deres ikke så betydningen av å feire en månedsdag?
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 Feirer ikke, og hadde heller ikke blitt fornærmet. Det er litt barnslig, i mine øyne, å feire månedsdager.
Maetzii Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Vel, det nærmeste vi på sju år har kommet feiring er at jeg fikk et klistremerke i gave da vi hadde kjent hverandre i 3 år.. Og ikke savner jeg noe feiring heller. Ser ikke poenget.
Grooo Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Vi har heller aldri feiret månedsdager, i alle fall ikke som jeg kan huske... Til sommeren blir det ni år, årsdager feirer vi
Gjest Pet Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Vet ikke nøyaktig når vi ble kjærester en gang, vi. Det utviklet seg m e g e t langsomt. Så vi har ingen dato å feire.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #6 Skrevet 7. mars 2005 Vi feirer ikkje måneds-dagar nei, prøver å hugse års-dagane... Men vi feirer kvardagane, det syns eg er det viktigaste, for det er dei det er flest av!
Arkana Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Feirer ikke, og hadde heller ikke blitt fornærmet. Det er litt barnslig, i mine øyne, å feire månedsdager. Enig med deg. Vi feirer årsdagene for når vi ble sammen, og når vi forlovet oss. Det holder.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #8 Skrevet 7. mars 2005 Barsnlig eller ei, i begynnelsen feiret vi månedsdager. Eller, feiret og feiret... Men var da obs på "vi har vært sammen i en måned" og jeg fikk to langstilkede røde roser den dagen det var 2 måender. Vi feiret ellers ikke så mye, men gratulerte hverandre med dagen, og laget gjerne noe godt til middag. Etterhvert så gjør vi ikke det helt store utav hver måned, men kan godt si "oi, det er den 21. i dag, gratulerer med dagen, vennen min" For et par måneder siden hadde vi vært sammen i 40 måneder, da laga jeg kort til ham. Men ellers holder vi oss til hele og halve år, de halve feires heller ikke, men kommenteres. Til sommeren er det 4 år, da får vi heller prøve å finne på noe. Synes ikke det er barnslig å kommentere en månedsdag og gi et ekstra kyss jeg, men noe feiring utover det har vi nok slutta med etter de første to-tre månedsdagene ja. Men måneder som samboere, nei det teller jeg ikke. For DET var en glidende overgang det.... (Som strengt tatt begynte en måned før vi ble sammen, omtrent...)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #9 Skrevet 7. mars 2005 Jeg og min kjære har vært kjærester og samboere i 9 måneder. (Vi ble samboere med engang vi ble sammen faktisk ) Vi hadde 9 mnd dag her forleden. Han gadd ikke gjøre noe ut av det fordi vi for det første ser hverandre hver dag og for det andre fordi det ikke er noen årsdag/bryllupsdag o.l. Jeg er enig i dette. Hadde dere kommet til å feiret og hadde dere blitt fornærmet hvis samboeren deres ikke så betydningen av å feire en månedsdag? hæ? ALVOR? det va vel slik vi telte i barneskolen. da ble det ofte telt timer eller dager. I en hektisk hverdag, så har en så vidt tid til bursdager her gitt....
Arkana Skrevet 7. mars 2005 #10 Skrevet 7. mars 2005 Enig med gjest over her. Skjønner ikke de som holder tellinga en gang. Jeg har ikke anelse hvor mange måneder vi har vært sammen, for meg virker det helt fjernt å skulle holde tellinga på antall måneder når et forhold har vart i flere år. Det første året kan jeg forstå, men etterpå blir det bare rart.
Amanja Skrevet 7. mars 2005 #11 Skrevet 7. mars 2005 Kommer an på hvor lenge man har vært sammen, er det f.eks en måned er det jo greit, men jeg syns ikke noe om overdreven feiring..
Gjest Embla s Skrevet 7. mars 2005 #12 Skrevet 7. mars 2005 Syns ikke det er så rart om man er obs på hvor mange måneder man har vært i lag det første året jeg! Man er jo som regel stupforelsket, så det blir vel spontant "ååå, i dag har vi vært sammen i fire måneder, sukk" Syns også det er hyggelig med en dag som kan feires litt senere og (bryllupsdag, forlovelsesdag, dagen man ble kjærester, etc), og syns også det er naturlig å markere litt ekstra etter f.eks 10 år; gjøre noe spesielt sammen, reise på weekend-tur, ol. Mulig det er dillete, men det er uansett harmløst og hyggelig dill
nallemaja Skrevet 7. mars 2005 #13 Skrevet 7. mars 2005 har ei venninne som feirer 3 år og 4 månder dag osv...utrolig teit. Nei, i dag feirer vi 3år og 5 månederdag så i dag kan jeg ikke... syns det blir liksom litt hysterisk over-romantisk tull... selv feirer jeg og mannen min årsdagen hvis vi husker det, og bryllupsdag hvis vi husker det, men somregel kommer vi på det kvelden den dagen det "skjer" så blir det bare en suss og gratulerer!, men vi har avtalt å feire mer ordentlig på 5 års bryllupsdagen vår når den tid kommer....hvis vi husker den....
CeeCee Skrevet 7. mars 2005 #14 Skrevet 7. mars 2005 Feirer ikke, og hadde heller ikke blitt fornærmet. Det er litt barnslig, i mine øyne, å feire månedsdager. Skriver under her! Men vi feirer årsdager...
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #15 Skrevet 7. mars 2005 Vi feirer ikke månedsdagene og heller ikke årsdagene, for de glemmer vi også Så ingen av oss hadde blitt fornærmet
Gjest Bellatrix Skrevet 7. mars 2005 #16 Skrevet 7. mars 2005 for meg virker det helt fjernt å skulle holde tellinga på antall måneder når et forhold har vart i flere år. Det første året kan jeg forstå' date=' men etterpå blir det bare rart.[/color'] Jeg er et veldig dato/tellemenneske og kunne sikkert husket på 670-dagers-dagen vår, men å markere noe annet enn årsdager blir rart (og litt fjortis).
Potetskrell Skrevet 8. mars 2005 #17 Skrevet 8. mars 2005 Vi feirer ikke månedsdagene og heller ikke årsdagene' date=' for de glemmer vi også Så ingen av oss hadde blitt fornærmet [/quote'] :enig_animasjon:
Gjest gjesta Skrevet 8. mars 2005 #18 Skrevet 8. mars 2005 Vi feirer kun års-dagene, altså etter det har gått et år,- to år. Men ikke noe voldsomt styr, bare en liten romantisk middag hjemme og kanskje et søtt kort.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #19 Skrevet 8. mars 2005 He he, godt lady76 forklarer oss hva årsdager er...... Hvis du på død og liv ønsker en romantisk markering av månedsdagene, må du fortelle han dette. Fyren er vel ikke tankeleser og som du sikkert skjønner nå er det ikke så utrolig utbredt å praktisere månedsfeiring. Enten får du si i fra i god tid før neste månedsfeiring at dette betyr utrolig mye for deg og at du hadde satt pris på en rosa teddybjørn, et hjertekort eller en rose eller så får du ta initiativ til markeringen selv og glede deg over at du overrasker og kanskje gleder han.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå