Grave Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Hei! Trenger litt sårt hjelp/råd her. Er på 57.plass på venteliste for NTNU, var dessverre .9 karakterpoeng unna. 1) Er det håp? 2) Hvordan er det med realfagspoengene mine? for at jeg skal få .5 karakter for de, må de legge det til snittet? De har bare tatt med en realfagskarakter. 3) Har kommet inn på BI, skal jeg si ja til det (frist 25juli) og melde forfall om jeg kommer inn på NTNU? Mvh
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 1. Det er alltid håp, men jeg tenker at det er lite sannsynlig at 59 andre takker nei:/ 2. Realfagspoeng skal regnes med automatisk i søknaden, du burde sjekke det opp hvis de ikke er med. 3. Du kan takke ja, og samtidig ønske ventelisteplass på NTNU:) Hvis du tenker at du har kan trives med å gå på BI også, er det ingen grunn til å ikke takke ja:) Anonymkode: d92ef...248
skoleplass Skrevet 18. juli 2018 #3 Skrevet 18. juli 2018 Er også på venteliste til økonomi på NTNU... 0,4 poeng unna. Ligger på 27. Plass. Det står jo at studiet trolig ikke vil bli etterfylt noe jeg synes er skikkelig kjipt. I fjor lå jrg på 140. Plass og rykket ned til ca. 70. Plass, men da stod det ikke noe om at studiet vil bli etterfylt etc. Tenker å ringe skolen og høre om hva de tenker om muligheter for inntak og sånt i dag. Hvor har du søkt BI? Er det i Trondheim?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #4 Skrevet 18. juli 2018 Hvorfor økonomi og ikke indøk? Anonymkode: 46c77...18b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #5 Skrevet 18. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor økonomi og ikke indøk? Anonymkode: 46c77...18b Hvis man ikke har karakterer til å komme inn på økonomi kommer man i alle fall ikke inn på IND. Øk. Det er alltids håp, du kan jo prøve å ringe studiestedet etter skolestart og høre om det er mange som ikke møtte til immatrikulering. Det faller fra mange i løpet av det første året så det kan hende de er greie og slipper deg inn. Hvis ikke kan du undersøke om det er mulig å ta ett år på BI og deretter søke deg over til NTNU. Anonymkode: 9122e...20d
skoleplass Skrevet 18. juli 2018 #6 Skrevet 18. juli 2018 Ringte de i dag og fikk fortalt at flere kom inn var veldig lite sannsynlig dessverre. Er snart ferdig med førstegangstjenesten og vil egentlig ikke vente enda et år før jeg skal studere.. Vurderer derfor som du sier å ta ett år på BI Trondheim, for så å søke meg inn på NTNU 2. Året. Da kommer jeg i gang med studiet, samtidig som jeg blir kjent med folkene som er i Trondheim og skal fortsette der. Ulempen er at det koster 65 k:/
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #7 Skrevet 18. juli 2018 Jeg ville ikke ha brukt 65k på å studere et årsstudium på BI som et nødstilfelle, da ville jeg heller ha tatt et friår til og spart opp penger (evt sett etter resteplasser andre steder i landet - for å samle opp poeng). Neste år kan du også sette opp et årsstudium på NTNU i tilfelle du ikke kommer inn på økonomi. Anonymkode: f0c45...0e7 1
Grave Skrevet 18. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2018 Tror jeg tar BI og pengene i lengden er ikke så viktig eller mye. Skoleplass, ses vi på BI :P?
skoleplass Skrevet 18. juli 2018 #9 Skrevet 18. juli 2018 28 minutter siden, Grave skrev: Tror jeg tar BI og pengene i lengden er ikke så viktig eller mye. Skoleplass, ses vi på BI :P? Er det jeg tenker også. Samtidig så kan du tjene en del på et friår og komme inn neste år. Hehe, muligheten er der. Jeg har ikke søkt dit enda, så vet ikke om jeg evt får plass der. Er du rett ut fra VGs eller?
Gliffy Skrevet 19. juli 2018 #10 Skrevet 19. juli 2018 Har du mulighet til å ta enkeltemner på NTNU? I så fall kan du sikkert ta en god del av økonomifagene der, supplere med litt andre fag og så søke på nytt neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå