Runnershigh Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Som overskriften sier, bruker dere klær tilpasset amming, eller er dette bare bortkastede penger? Ammebher skal jeg kjøpe inn, men tenker her på ammekjoler, bluser, t-skjorter osv... Til vanlige går jeg ofte i hverdagskjoler, og det blir jo litt tungvint og rart å løfte opp hele kjolen for å amme. Mange av hverdagskjolene mine er tettsittende og stramme, så blir vanskelig å bare dra ned halsen. Så kanskje det blir lettere å gå for bukser og topper i ammeperioden. Har jo en del bluser som kan kneppes opp, og topper som er løse i utringningen. Har tittet litt på ammeklær på nett, og det som er fint synes jeg også er relativt dyrt. Hva gjør dere andre som ammer? Bruker det vanlige klær, eller kjøper dere egen ammeklær? Hilsen førstegangs som håper på å få til ammingen 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 Nei. Bare tull 😊 Anonymkode: 1dcf4...c49 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Ammer nr to nå og lærte forrige gang at det ikke hadde så mye å si. Har en amme-topp, ellers går det i singleter, tunikaer og/eller topper som er vide eller elastiske. Har kun en kjole jeg ammer i, det er en elastisk omslagskjole. Anonymkode: 4183d...93c 1
isbjørnungen Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 Jeg kjøpte noen ammetopper, men trives egentlig best med å bruke vanlige t-skjorter osv som jeg drar opp. Så lenge de er litt løse fungerer det helt fint. Akkurat kjoler har jeg kjøpt ammeversjon og omslagskjole, litt kleint å måtte dra opp alt 🙈 den ene ammekjolen min hadde forresten for lite hull til å få ut puppen, det endte med tette melkeganger og vondt etter en hel dag med amming i kjole, så obs at ikke alle ammeklær er skikkelig egnet for amming. 1
Gjest Doggo Skrevet 17. juli 2018 #5 Skrevet 17. juli 2018 Jeg var så heldig å fikk en masse ammetopper/kjoler av venninner. Og jeg syntes det var veldig praktisk, så jeg endte opp med å kjøpe noen selv også litt senere. Syntes det var så enkelt og lettvindt. Prøvde å gå med vanlige topper noen dager, men likte mye bedre ammetoppene. Men man er veldig forskjellig på hva man liker. Hva med å kjøpe et par og se om du synes det er noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 12 minutter siden, isbjørnungen skrev: Jeg kjøpte noen ammetopper, men trives egentlig best med å bruke vanlige t-skjorter osv som jeg drar opp. Så lenge de er litt løse fungerer det helt fint. Akkurat kjoler har jeg kjøpt ammeversjon og omslagskjole, litt kleint å måtte dra opp alt 🙈 den ene ammekjolen min hadde forresten for lite hull til å få ut puppen, det endte med tette melkeganger og vondt etter en hel dag med amming i kjole, så obs at ikke alle ammeklær er skikkelig egnet for amming. Hvorfor fikk du tette melkeganger og vondt? Ble det for stramt? Anonymkode: e84b8...641
Nuith Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 Jeg har amme-BHer men bruker bare litt løse og utringede singleter under. Er det kaldt nok til det tar jeg på en skjorte eller jakke som kan knappes helt opp utenpå igjen.
Runnershigh Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2018 Akkurat nå, Nuith skrev: Jeg har amme-BHer men bruker bare litt løse og utringede singleter under. Er det kaldt nok til det tar jeg på en skjorte eller jakke som kan knappes helt opp utenpå igjen. Det var smart ja! Skal ha oktoberbaby, så komme nok til å bruke en del cardigans og innejakker de første månedenes 1
Runnershigh Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2018 9 minutter siden, Doggo skrev: Jeg var så heldig å fikk en masse ammetopper/kjoler av venninner. Og jeg syntes det var veldig praktisk, så jeg endte opp med å kjøpe noen selv også litt senere. Syntes det var så enkelt og lettvindt. Prøvde å gå med vanlige topper noen dager, men likte mye bedre ammetoppene. Men man er veldig forskjellig på hva man liker. Hva med å kjøpe et par og se om du synes det er noe for deg? Ja, kommer ikke til å kjøpe inn masse klær før jeg har prøvd i hvert fall. Blir nok å kjøpe ammebher, noen singletter, og kanskje en kjole i førsteomgang. Tenker jeg også må ta en gjennomgang i skapet mitt og få litt oversikt over hva jeg faktisk har av ammevennlige klær. Mulig jeg har mere brukbart enn jeg tenker.
Thinkerbelle Skrevet 17. juli 2018 #10 Skrevet 17. juli 2018 Har tre barn, har aldri brukt gravidklær eller ammeklær..
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #11 Skrevet 17. juli 2018 Jeg bruker bare ammebher.. brukte ammeklær i starten, men fant egentlig ut at det bare var tull. Brukte det når jeg skulle fly da, så slapp jeg å «brette» ut helle puppen.. Anonymkode: 71de2...6a0
Biloba Skrevet 17. juli 2018 #12 Skrevet 17. juli 2018 Jeg brukte singlet som kunne dras ned under vanlige overdeler (ikke stramme). Da er det lett å amme diskret uten at bryst eller mage vises. Hadde også et skjerf i tillegg hvis ikke overdel passet helt og på f.eks restauranter. Jeg savnet aldri ammeklær.
Pearl2.0 Skrevet 17. juli 2018 #13 Skrevet 17. juli 2018 Bare bher her også☺️ brukte sånne undertøyssingleter med stroppjustering under Tskjorter og gensere så kunne jeg bare trekke genseren opp og singleten ned.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #14 Skrevet 17. juli 2018 Jeg bruker ammesingleter og har en amme t-skjorte. Har ikke så veldig ammevennligr klær fra før. Og trives ikke helt med å dra opp hele t skjorta osv. Da sklir den ned i ansiktet på babyen, den andre puppen (bh) blir synlig osv. Det som er kjipt er at en del ammeklær er også gravidklær, så de er så store og pløsete på magen. Så det er vanskelig å finne noe. Anonymkode: 522af...2a3 1
Sinsiew Skrevet 17. juli 2018 #15 Skrevet 17. juli 2018 Jeg elsker ammeklærne mine! Har to tskjorter, en genser, to kjoler og to singletter. Så behagelig og lettvindt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #16 Skrevet 17. juli 2018 Bh-er. Hadde noen topper og kjoler som jeg brukte i starten, før ammingen ble dagligdags, men nå bruker jeg bare amme-bh og ellers helt vanlige klær som jeg enten drar opp, knepper opp eller drar ned utringningen på. Det er kun når jeg tar på meg kjoler at jeg tenker over at jeg kanskje må amme. Trivdes ikke i amme-klær, syns de fleste ser ganske kjedelige ut. Kommer ikke til å kjøpe annet enn bh-er og kanskje et par singletter neste gang. Anonymkode: 3c2ef...ce9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #17 Skrevet 17. juli 2018 Har kjøpt endel vanlige kjoler med knapper foran, eller med utringing som kan tas til side (har da liten topp under). Ellers har jeg på meg skjørt og genser/topp, men med ammesinglet under slik at jeg slipper å flashe mage når jeg ammer. Sø for det meste helt vanlige antrekk, men ja, mer bukse enn vanlig. Men ammesingleten under alle antrekk har gjort at jeg kan ha på meg hva jeg vil omtrent. Anonymkode: 400de...1e0 1
Gjest Sisti Skrevet 18. juli 2018 #18 Skrevet 18. juli 2018 Jeg hadde noen få ammeplagg, og ELSKET de. Blir det flere barn skal jeg unne meg flere sånne klær. Ammet i nesten to år, så ville ikke vært bortkastet for min del. Men ikke kjøp slikt på forhånd, se det an. Det er ikke nødvendig, men jeg syns altså det var praktisk.
DominantHr Skrevet 18. juli 2018 #19 Skrevet 18. juli 2018 7 timer siden, Runnershigh skrev: Som overskriften sier, bruker dere klær tilpasset amming, eller er dette bare bortkastede penger? Ammebher skal jeg kjøpe inn, men tenker her på ammekjoler, bluser, t-skjorter osv... Til vanlige går jeg ofte i hverdagskjoler, og det blir jo litt tungvint og rart å løfte opp hele kjolen for å amme. Mange av hverdagskjolene mine er tettsittende og stramme, så blir vanskelig å bare dra ned halsen. Så kanskje det blir lettere å gå for bukser og topper i ammeperioden. Har jo en del bluser som kan kneppes opp, og topper som er løse i utringningen. Har tittet litt på ammeklær på nett, og det som er fint synes jeg også er relativt dyrt. Hva gjør dere andre som ammer? Bruker det vanlige klær, eller kjøper dere egen ammeklær? Hilsen førstegangs som håper på å få til ammingen 🙂 Jeg bruker ikke ammeklær.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #20 Skrevet 18. juli 2018 Jeg bruker masse ammeklær. Mine vanlige klær er ikke ammevennlige og kjøpte derfor inn så jeg kan føle meg vel. Har også så store bryster at jeg følte at jeg blottet meg mye om jeg ammeti vanlig tøy. Anonymkode: ada98...118 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå