Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tatt master over 2 år, ved siden av 100% jobb? Noen som kan fortelle meg om det er mulig, eller å anbefale? Har mulighet til å velge om jeg vil ta den over 2 eller 4 år, og ønsker jo så klart å bli ferdig så fort som mulig. Har ikke barn.

Anonymkode: caaf5...fff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på hvilken master det er (om det er praktisk gjennomførbart), hvor strukturert du er og hvor stort pågangsmot du har. Hvis det er praktisk mulig, så kan du kanskje gjøre et forsøk og gjennomføre 1. semester?

Anonymkode: 00c4e...d11

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Er innenfor adøk. Jeg tenker også at jeg kan prøve, men hadde vært fint å høre noen som har litt erfaringer :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Er innenfor adøk. Jeg tenker også at jeg kan prøve, men hadde vært fint å høre noen som har litt erfaringer :)

Jeg har tatt noe tilsvarende ved siden av 100% jobb, men det var bare ett år. Det går hvis du virkelig vil og er villig til å ofre fritid. Spesielt siden du ikke har barn og derfor har bare deg selv tenke på. Du må lære deg å sette av tid til skolearbeid, men også til fri og ting som er gøy. To år er lenge hvis du er ustrukturert og alltid går rundt med følelsen av å ikke få gjort nok.

Men fire år er lenge det også, så jeg hadde nok prøvd på to år selv. Folk er så forskjellige! Ta ett semester om gangen og se hvordan det går. 😊

Anonymkode: 00c4e...d11

AnonymBruker
Skrevet

Ah, tusen takk for tilbakemelding, det skal jeg tenke over :) Jeg har selv tatt årsstudium ved siden av 100% jobb, og det gikk helt fint. Men kan vel kanskje ikke sammenligne det med master 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt 100% master, tror nok du kan greie det fint :)

Anonymkode: af67a...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med master i økonomi og ledelse, tar på 4 år. Det hadde ikke gått på 2 år på grunn av obligatorisk oppmøte på 50% av undervisningen. 

Anonymkode: 981f1...81a

AnonymBruker
Skrevet

Kan du prøve 100% og se om det går, og evt bytte hvis det blir for tøft? Jeg tenker det kommer an på mye... hvilken master det er, obligatorisk oppmøte, din studieteknikk, hvilke resultater du ønsker, dine evner... og hvilken jobb du har (hvor krevende den er). Holder det for deg hvis du får relativt dårlige karakterer pga dårlig tid, men du står? Vil du få jobb med et snitt på la oss si D, eller en E på masteroppgaven? Eller har karakterene noe å si for videre jobbmuligheter? Det varierer jo hvor viktige karakterer er (både med fagområde, type jobb og om man har mye jobberfaring fra før). Hvis du tenker en framtid innenfor akademia, for eksempel, er det selvsagt en dårlig idé med master over to år.

Anonymkode: b6e4c...51f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt flere fag på fulltid ved siden av full jobb, og det har ikke vært noe problem. Imidlertid tar jeg må master og det ville ikke vært mulig å ta master på fulltid med full jobb innen mitt felt. Jeg tar master på deltid og det er mer en krevende nok. Første året var det også mye obligatorisk undervisning, og forskningsdelen av masteren er mer krevende enn å skrive en oppgave slik man er vant til fra før. Jeg ville anbefalt å enten jobbe deltid og ta master på fullt, både master og jobb på deltid, eller jobbe fult og ta master på deltid. Begge deler fulltid sliter deg fort ut. 

Anonymkode: 6d9f0...469

AnonymBruker
Skrevet

Dere som tar deltid med full jobb:møter dere til forelesninger ? Er de obligatoriske?

Anonymkode: 18910...f1c

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har tatt master over 2 år, ved siden av 100% jobb? Noen som kan fortelle meg om det er mulig, eller å anbefale? Har mulighet til å velge om jeg vil ta den over 2 eller 4 år, og ønsker jo så klart å bli ferdig så fort som mulig. Har ikke barn.

Hadde gjort det om den var på deltid, aldri verden om masteren var på fulltid- 2 år

Anonymkode: b96b1...882

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som tar deltid med full jobb:møter dere til forelesninger ? Er de obligatoriske?

Anonymkode: 18910...f1c

På mitt studie er 50% obligatorisk. Jeg møter på ca 60%, vanskelig å ta fri fra jobb til mer. En del av mine studiekamerater møter stort sett opp på alle men de har en mye mer fleksibel jobb. 

Anonymkode: 981f1...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...