Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 Jeg fikk litt sjokk nå når jeg spiste Pariserpizza. Jeg spiser begge bitene, altså en hel pakke, men den inneholder ikke mere enn 630 kcal! :o Pakken inneholder 350 gr. og har et kcaloriinnhold på 180 kcal per 100 gr. Jeg skjønner ikke helt dette... for en hel Grandiosa med pepperoni (som er favoritten blandt frossenpizza) inneholder over 1.300 kcal. Vet at den veier mere også, men likevel? Blir jo på en måte like mett av en pakke Pariserpizza... Hm... genialt
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Husk at kaloriinnholdet ikke er alt, da....Pariserpizza er bakt på pariserloff (raske karbohydrater), og gir lite nyttig for kroppen...
Gjest Revenka Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Drit i karbohydrater Når man skal slanke seg så må man spise mindre energi enn det man forbruker. Slik er det bare! Jeg er også veldig begeistret for pariser pizzaen! Nam nam!!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Drit i karbohydrater Når man skal slanke seg så må man spise mindre energi enn det man forbruker. Slik er det bare! Jeg er også veldig begeistret for pariser pizzaen! Nam nam!!! Du har helt rett. Det spiller jo absolutt ingen rolle hvorvidt kroppen får næringen den trenger..Hvis du lever på en lavkaloridiett kan en sånn pakke pizza utgjøre halvparten av dagsinntaket i kalorier, men ekstremt lite næring. "Drit i karbohydrater"? Hvis dere skal slanke dere er karbohydratene ekstremt viktige, rett og slett fordi det blir utrolig mye enklere for dere å gå ned i vekt hvis dere velger riktig. Raske karbohydradet=mer sult, mer søtsug, ingen næring. Ikke akkurat det du trenger på en diett, vel?
Gjest Revenka Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 Poenget var at det var lite kcal i maten, og jeg står fortsatt for å redusere kcal inntaket er kjekt for slanking. Tror ikke kroppen har skade av å spise en pariserpizza altså. Så det så! Jeg spiser iallefall en pariserpizza uten å beskymre meg for karbohydrater opp i mente! hah! så det så!
Ephemera Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Jeg skal egentlig slanke meg... men jeg synes ikke jeg blir fortere sulten når jeg spiser karbohydrater enn proteiner... Mulig jeg er på bærtur her... Men det som er trist er at det meste som er godt inneholder karbohydrater... Poenget mitt med pariserpizza vs. annen pizza var bare at jeg synes kcaloriforskjellen er litt merkelig, på en positiv måte
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #8 Skrevet 9. mars 2005 ca 200-250 gram sjokolade vil også dekke kaloribehovet for en person på slanking
Ephemera Skrevet 9. mars 2005 #9 Skrevet 9. mars 2005 ca 200-250 gram sjokolade vil også dekke kaloribehovet for en person på slanking Jeg mente det ikke sånn... Jeg mente bare at jeg blir like mett av pariserpizza som av Grandiosa, men at den inneholder mindre kcalorier. Og at det er posivivt! For metthetsfølelsen min.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #10 Skrevet 9. mars 2005 Poenget var at det var lite kcal i maten' date=' og jeg står fortsatt for å redusere kcal inntaket er kjekt for slanking. Tror ikke kroppen har skade av å spise en pariserpizza altså. Så det så! Jeg spiser iallefall en pariserpizza uten å beskymre meg for karbohydrater opp i mente! hah! så det så! [/quote'] Innlegget over var forresten mitt, hadde glemt å logge meg inn. Selvsagt er det å redusere kaloriinntaket (eller øke forbruket) grunnleggende når det kommer til slanking. Men når du reduserer kaloriene i stor grad, kanskje t.o.m halverer inntaket, må du jo være ekstra påpasselig med inntak av næringsstoffer. F.eks er nok protein essensielt, både for metthetsfølelse og for at man ikke skal tape muskler. Riktig fett (fiskefett f.eks), vitaminer, mineraler osv.. ingenting av det jeg har nevnt over får du noe nevneverdig av i en slik pizza. Du får derimot raske karbohydrater, mettet fett og salt. Bon apetit! Reveenka, kroppen er faktisk en relativt avansert "maskin". Vi reagerer ulikt på div. typer mat. Man behøver ikke å være en "Fedonist" for å innse at typen karbohydrat spiller en rolle for kroppen, bl.a ved frigjøring av insulin.Du kan kanskje fortelle meg selv hva slags effekt overproduksjon av insulin har på kropp og helse? Kaloribalansen teller fortsatt. Men det skader ikke å ta til seg ny kunnskap om kroppen, istedet for å holde fast på steinalderske holdninger...
Gjest Revenka Skrevet 9. mars 2005 #11 Skrevet 9. mars 2005 Vel, syns ikke jeg har steinalderholdninger akkurat. Klart det er viktig å spise fornuftig, men om man spiser en pariserpizza så kommer man jo ikke til "Fedon helvete" eller noe slikt. Man kan da spise en pariser pizza uten å beskymre seg for karbohydrater. Det er nå min mening!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #12 Skrevet 9. mars 2005 Ok, da er jeg med. Men for mange utgjør pizza en del av hverdagsmaten. Og hvis en pizza "bare" inneholder 630 kcal kan noen tro at det er greit å spise den til middag hver dag.. Men for all del, en pizza en gang i blant, pariser eller vanlig, kan alle unne seg.
Gjest Revenka Skrevet 9. mars 2005 #13 Skrevet 9. mars 2005 Ja da er vi enige! Forresten, hørte om han som bare spiste nudler et helt studieår og ble kjempesyk. Litt OT
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #14 Skrevet 10. mars 2005 Ja da er vi enige! Forresten, hørte om han som bare spiste nudler et helt studieår og ble kjempesyk. Litt OT Hihi..det forundrer meg at vi ikke har flere studenter med alvorlige mangelsykdommer. Lurer på hva gjennomsnittsinntaket av nudler pr.student er pr.år.. (La boheme er også student, men holder seg unna nudler..)
Elze Skrevet 11. mars 2005 #16 Skrevet 11. mars 2005 Kaloriforskjellen (det du egentlig lurte på) er vel rett og slett fordi det er prosentvis lite fyll i forhold til "bunn" på en pariserpizza, mens en grandis med pepperoni har masse feit ost og pølse som inneholder mange kalorier. Pariserpizzaen er jo mest brød, og litt fyll oppå. Tenker jeg, da.
Ephemera Skrevet 11. mars 2005 #17 Skrevet 11. mars 2005 Kaloriforskjellen (det du egentlig lurte på) er vel rett og slett fordi det er prosentvis lite fyll i forhold til "bunn" på en pariserpizza' date=' mens en grandis med pepperoni har masse feit ost og pølse som inneholder mange kalorier. Pariserpizzaen er jo mest brød, og litt fyll oppå. Tenker jeg, da.[/quote'] Ja, det kan nok være en logisk forklaring
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå