AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 De har sluttet å selge en brunfarge som jeg bruker, 3,0, alltid brukt denne. Hvis jeg nå ønsker æ bytte hårfarge til feks en mørk lilla, må jeg da ha under 3 for at det ikke skal sette seg best i etterveksten å se merkelig ut? Tror ikke håret mitt tåler avfarging særlig godt akkurat nå.. noen mindre skadelig måte å få en lysere farge? 😁 Anonymkode: 873d4...930
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Hva slags farge har du naturlig da? Jeg har lys brun som naturlig farge, men har farget det siden jeg var 14.. Jeg har prøvd alle slags farger, men faller alltid tilbake på denne http://www.schwarzkopf.co.uk/en/brands/haircolour/live-color/intense-colour/mystic-violet.html Denne har blitt jevn uansett om jeg har hatt ettervekst, om jeg har bleket håret først, og uavhengig av tidligere farge. Anonymkode: f892b...3b9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags farge har du naturlig da? Jeg har lys brun som naturlig farge, men har farget det siden jeg var 14.. Jeg har prøvd alle slags farger, men faller alltid tilbake på denne http://www.schwarzkopf.co.uk/en/brands/haircolour/live-color/intense-colour/mystic-violet.html Denne har blitt jevn uansett om jeg har hatt ettervekst, om jeg har bleket håret først, og uavhengig av tidligere farge. Anonymkode: f892b...3b9 Er ikke frisør btw. Anonymkode: f892b...3b9
agnesbjercke Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 Ja i teorien må du det. Evt kun legge fargen i bunn. Eller først for så å dra ut i lengder. Derimot tviler jeg på at det vil synes noe lilla i en tonehøyde mørkere enn 3. 1 er jo svart. Men en 3.0 finnes jo i utallige varianter. Det er jo bare hvilken tonehøyde. Da det ikke er noe tall bak komma. Tall bak komma indikerer fargeretnig (varm, kald, rød, lilla, grønn osv)... Disse tallene betyr forskjellig fra produsent til produsent. Så en 3,3 i Loreal er varm 3.... 3,3 i feks wella trenger ikke være det samme. En rens er å anbefale. Det vil jeg kun råde deg til å gjøre hos frisør. De sjekker kvalitet osv og avgjør hva ditt hår vil tåle. Det er ikke sikkert du trenger å lysnes så veldig mye for å havne der du ønsker. På mine mørkelilla kunder elsker jeg en farge som heter 4.20. Dette er loreal sin (salong utgaven)..... Den er fantastisk fin. Den må da settes på 4 eller lysere (opptil en tonehøyde 7 max). Vita har noe som her colour B4. Dette er en mild rens..... det brenner i munnen av å anbefale denne, men heller det enn bleking. ALDRI BLEK SELV..... 😄 Da kan du kanske bli litt lysere for så å legge over en mørkere lilla. Du må da passe på å ikke få dette i bunnen din på etterveksten,da den vil lyse opp som ett juletre på betakaroten, og lengdene ennå vil være mettet med farge. Håper dette hjalp... men vær så snill... gå til frisør om du kan! Det blir ofte like dyrt (og mer skadelig) når man kjøper selv og driver selv....
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 På 17.7.2018 den 21.00, AnonymBruker skrev: Hva slags farge har du naturlig da? Jeg har lys brun som naturlig farge, men har farget det siden jeg var 14.. Jeg har prøvd alle slags farger, men faller alltid tilbake på denne http://www.schwarzkopf.co.uk/en/brands/haircolour/live-color/intense-colour/mystic-violet.html Denne har blitt jevn uansett om jeg har hatt ettervekst, om jeg har bleket håret først, og uavhengig av tidligere farge. Anonymkode: f892b...3b9 Naturlig har jeg nok en vanlig "kommunegrå", blond ish Anonymkode: 873d4...930
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #7 Skrevet 21. juli 2018 På 19.7.2018 den 23.25, agnesbjercke skrev: Ja i teorien må du det. Evt kun legge fargen i bunn. Eller først for så å dra ut i lengder. Derimot tviler jeg på at det vil synes noe lilla i en tonehøyde mørkere enn 3. 1 er jo svart. Men en 3.0 finnes jo i utallige varianter. Det er jo bare hvilken tonehøyde. Da det ikke er noe tall bak komma. Tall bak komma indikerer fargeretnig (varm, kald, rød, lilla, grønn osv)... Disse tallene betyr forskjellig fra produsent til produsent. Så en 3,3 i Loreal er varm 3.... 3,3 i feks wella trenger ikke være det samme. En rens er å anbefale. Det vil jeg kun råde deg til å gjøre hos frisør. De sjekker kvalitet osv og avgjør hva ditt hår vil tåle. Det er ikke sikkert du trenger å lysnes så veldig mye for å havne der du ønsker. På mine mørkelilla kunder elsker jeg en farge som heter 4.20. Dette er loreal sin (salong utgaven)..... Den er fantastisk fin. Den må da settes på 4 eller lysere (opptil en tonehøyde 7 max). Vita har noe som her colour B4. Dette er en mild rens..... det brenner i munnen av å anbefale denne, men heller det enn bleking. ALDRI BLEK SELV..... 😄 Da kan du kanske bli litt lysere for så å legge over en mørkere lilla. Du må da passe på å ikke få dette i bunnen din på etterveksten,da den vil lyse opp som ett juletre på betakaroten, og lengdene ennå vil være mettet med farge. Håper dette hjalp... men vær så snill... gå til frisør om du kan! Det blir ofte like dyrt (og mer skadelig) når man kjøper selv og driver selv.... Tusen takk for svar!! Anonymkode: 873d4...930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå