AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Jeg sitter med ett hus ett sted hvor det er voldsom utvikling. Jeg har 1.6 i lån og kommer til å sitte med en EK på ca 3 mill ved salg. Vurderer leilighet til ca 4 mill ca 15 min fra der jeg bor nå. Da vil jeg redusere gjelda med 600k. Det jeg er redd for er om jeg ikke vil trives dit jeg flytter. Jeg stortrives her jeg bor nå, men jeg orker ikke ett helt hus med hage alene lenger. Selger jeg, så er løpet kjørt, jeg får ikke huset tilbake da. Jeg vet det høres dumt ut, men er fornøyd med naboer her. Er så redd for å få naboer som er bråkete eller andre ting som kan gjøre at jeg mistrives. Omerådet jeg vurdere å kjøpe kjenner jeg godt til, det er bare en så stor overgang for meg. Kjempevanskelig å ta avgjørelsen på egenhånd. Jeg er 45 år og barna har flyttet ut. Jeg har aldri følt meg så usikker på ett valg noensinne. Kan dere fortelle litt om hvordan det er å flytte fra noe man liker og til noe nytt? Jeg tenker på dette hver dag og har gjort det i flere mnd. Anonymkode: 2d98c...a9a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 Ingen som vil si noe? Anonymkode: 2d98c...a9a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Du må veie fordeler mot ulemper, og så kan du gjerne ta en samtale med de som bor i området du ønsker en mulig leilighet. Det er bare å spørre om alt du lurer på, mange vil nok si det om det er bråkenaboer og sånt der. Anonymkode: cd909...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 Jeg er litt eldre enn deg. Unger har flyttet hjemmefra. Jeg kjenner at ytre vedlikehold er tungt så her er planen å selge. Jeg ønsker å bruke tiden min på noe annet. Jeg leter bare etter rett leilighet i område jeg vil flytte til. I leilighet vet man aldri hvem og hvordan naboene er. Det er en risiko jeg er villig til å ta. I verste fall så får jeg bare flytte en gang til. Anonymkode: 24a79...164 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #5 Skrevet 17. juli 2018 Ts, du er gammel nok til å vite at man ikke kryper i noe. Man hopper. Eneste elegante måten å komme seg noe steds i livet. Hva er, tross alt, det verste som kan skje? At du hater naboene? Nabolaget? Mistrives med naboer vegg-i-vegg døgnet rundt? Ønsker deg hage? Svaret på alle desse er å flytte til en av de drøssevis med andre eiendommer konstant til salgs. Og det kommer du uansett til å gjøre noen ganger til før du havner på den endelige destinasjon, så et flytt fra eller til spiller ingen rolle. Prisen og din oppfatning av teoretisk stigning i ditt område skal du se bort fra. En bolig er aldri en investering. Et hjem er ikke 4 vegger med adresse «vesthomlmgata 7». Begge deler er der du er. Veggene og adressen er i bevegelse. Ikke legg så stor betydning i boligen, Ts. Den spiller ingen trille. Anonymkode: 39c11...7a8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts, du er gammel nok til å vite at man ikke kryper i noe. Man hopper. Eneste elegante måten å komme seg noe steds i livet. Hva er, tross alt, det verste som kan skje? At du hater naboene? Nabolaget? Mistrives med naboer vegg-i-vegg døgnet rundt? Ønsker deg hage? Svaret på alle desse er å flytte til en av de drøssevis med andre eiendommer konstant til salgs. Og det kommer du uansett til å gjøre noen ganger til før du havner på den endelige destinasjon, så et flytt fra eller til spiller ingen rolle. Prisen og din oppfatning av teoretisk stigning i ditt område skal du se bort fra. En bolig er aldri en investering. Et hjem er ikke 4 vegger med adresse «vesthomlmgata 7». Begge deler er der du er. Veggene og adressen er i bevegelse. Ikke legg så stor betydning i boligen, Ts. Den spiller ingen trille. Anonymkode: 39c11...7a8 Jeg pleier ikke å være så usikker som nå. Hadde jeg vært samboer så hadde vi vært 2 om avgjørelsen. Jeg får tenke litt til. Leiligheten er helt ny, ikke ferdig bygd ennå. Du kan tro det frister å bare hoppe på, men så skummelt. Har bodd her i 25 år og huset var nytt. Anonymkode: 2d98c...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå