Gå til innhold

Saksbehabdler har filberegna konkurransepoeng- har noen erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler har glemt å tatt med det faget jeg tok opp i vinter så derfor står jeg med snittet fra ifjor og på venteliste, mens om det hadde vært riktig hadde jeg kommet inn. 

Dokumentasjon var sendt inn i goood tid. 

Noen som har opplevd det samme? De må jo ordne opp i det når det er de som har gjort en feil?

Anonymkode: b6c26...7b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, sorry for stavefeil, ble skrevet med en 2-åring på arma😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 😕

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken saksbehandler?

Anonymkode: 278dc...bdc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken saksbehandler?

På høyskolen jeg har søkt, vel ;) Igjennom Samordna Opptak.

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten ringe, er ingen garanti for at de merker feilen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også feil poengsum. Ringte saksbehandler og fikk beskjed om at de skulle rette opp i det. Hvis du skulle kommet inn så kommer du inn når poengsummen er endret.  Har enda ikke fått den nye poengsummen min lagt inn på samordna, er det noen som vet hvor lang tid det tar før den kommer inn? Glemte å spørre. 

Anonymkode: 010c9...d66

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også feil poengsum. Ringte saksbehandler og fikk beskjed om at de skulle rette opp i det. Hvis du skulle kommet inn så kommer du inn når poengsummen er endret.  Har enda ikke fått den nye poengsummen min lagt inn på samordna, er det noen som vet hvor lang tid det tar før den kommer inn? Glemte å spørre. 

Okei, så bra! Rakk ikke å ringe før de stengte idag, men skal gjøre det imorra. Har sendt mail da. Hvilken skole var dette?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten ringe, er ingen garanti for at de merker feilen

Rakk ikke ringe før de stengte, men sendt mail og ringer imorra :)

Skrevet

Kjenner flere som har opplevd slikt. De har fått plass likevel:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rosa Sitron skrev:

Kjenner flere som har opplevd slikt. De har fått plass likevel:)

Okei, puh! Så godt å høre :)  Merkelig at så mange opplever feil.

Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende. Da fikk jeg avslag på plass fordi jeg var såkalt ikke kvalifisert, pga de hadde glemt å ta med et fag tilleggsfag som det var krav om. 

Tok kontakt, og siden jeg var innenfor poenggrensen og skulle fått opptak, så fikk jeg skriftlig bekreftelse på at jeg kom til å få plass i suppleringsopptaket. Og det fikk jeg. Eneste problemet var at jeg kunne ikke søke om lån og stipend før jeg faktisk hadde opptak. Dermed havnet jeg sist i køen i Lånekassen og fikk ikke penger før i oktober... 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så bra! Rakk ikke å ringe før de stengte idag, men skal gjøre det imorra. Har sendt mail da. Hvilken skole var dette?

DMMH☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg har opplevd noe lignende. Da fikk jeg avslag på plass fordi jeg var såkalt ikke kvalifisert, pga de hadde glemt å ta med et fag tilleggsfag som det var krav om. 

Tok kontakt, og siden jeg var innenfor poenggrensen og skulle fått opptak, så fikk jeg skriftlig bekreftelse på at jeg kom til å få plass i suppleringsopptaket. Og det fikk jeg. Eneste problemet var at jeg kunne ikke søke om lån og stipend før jeg faktisk hadde opptak. Dermed havnet jeg sist i køen i Lånekassen og fikk ikke penger før i oktober... 

Æsj da så kjipt! Men godt du fikk plass. Jeg øyner håp :) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, puh! Så godt å høre :)  Merkelig at så mange opplever feil.

Er det så mange da? Kjenner mange som har studert, men bare en håndfull som har opplevd slikt :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Æsj da så kjipt! Men godt du fikk plass. Jeg øyner håp :) 

Hvis det er de som har gjort feil så får du plass. Men du må si ifra og sørge for skriftlig dokumentasjon. Ring dem og be dem sende en bekreftelse på epost. Så går det bra. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd med meg også... Saksbehandler har glemt å legge til to ekstra konkurransepoeng for høyere utdanning fullført i vår. Jeg lastet det opp innen fristen. Håper virkelig det ordner seg for oss begge

Anonymkode: 010d0...70a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rykket opp til første plass på venteliste og fikk studieplass i suppleringsopptaket. Så det ordner seg nok 😊

Anonymkode: 6ca65...17a

AnonymBruker
Skrevet

Det ordnet seg! Hurra!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ordnet seg! Hurra!

Så bra! Gratulerer med studieplass 🙂

Anonymkode: 850c8...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...