AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Hei. Jeg har nå blitt uvenn med to venninner som mener alt er min skyld. Det hele startet med at jeg for noen måneder siden beskyldte min veninne for noe hun ikke hadde gjort. Jeg har hatt trøbbel med en person som har trekassert og forfulgt meg i noen år. Også har denne personen gått rundt å sagt at h*n hadde fått vite ting om meg av min veninne og ei annen veninne.. jeg konfronterte begge to og forklarte alvoret av hva jeg gikk gjennom. Hun ene innrømte det og angret og jeg tilgav henne. Hu andre nektet og ble lei seg for at jeg beskyldte henne. Jeg ble lei meg og la meg flat. Denne Stalkern juger mye men sier også noe sannhet som gjør det vanskelig å skille mellom løgn. og sannhet. Derfor ble jeg mistenksom og ikke visste helt om jeg skulle tro på hun som sa hu ikke gav info videre om meg. Men jeg ba klekkelig om unnskyldning og la meg flat selv om ikke jeg kan vite 100% sikkert hva som er sant eller ikke. Etter det har hun trekt seg mer unna meg og det er ikke unaturlig. Jeg har all forståelse for det etter jeg dummet meg ut og angrep henne hvis hun faktisk ikke hadde gjort noe og jeg har innrømt at jeg var paranoid og skammer meg over det. Men så plutselig nå i helga fikk jeg en melding etter kl 23 der hun spurte om jeg var hjemme og ba meg ta med alkohol og komme dit hun var. Jeg var ikke hjemme. Etterpå så jeg at den de var hos la ut på statusen sin på Facebook spørsmål om noen hadde noe alkohol å selge fordi det var noen der som hadde gått tomme, og det var 9 min før jeg fikk meldingen. Så spurte jeg den de var hos om det var fler på den festen men det var bare de som sendte meg mld som var der. Hvem ellers var det da som trengte alkohol? Jeg sendte henne mld og sa rett ut at selv om jeg har gjort en stor feil og såret henne pga Stalkern som diktet opp ting og jeg beskyldte henne så synes jeg ikke det er riktig plutselig ta kontakt med meg bare når man trenger noe. Og at hvis hu ikke klarer å komme over fellen jeg gjorde er det bedre å la meg være helt enn å prøve å dra fordeler av meg. Da nekter hun og jeg får hu og ei til imot meg med fullt personangrep. Det var ikke derfor de tok kontakt men det var fordi de ville jeg skulle komme å feste med de. Hvorfor skulle jeg komme å feste med de om de var tomme for drikke? Og nå får jeg høre at jeg ikke ser mine egne feil og bare lager drama. Sitter her nå og er skikkelig deppa. Er det meg det er noe galt med. Jeg skulle vel latt være å si meningen min. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke de kan innrømme at det at de egentlig var ute etter mine drikkevarer og ikke at de savnet meg og ville se meg. Og nå er jeg slem og alt er min skyld fordi jeg skjønte det. Det virker jo da spesielt å invitere meg etter kl 23 og ikke før. Også da når de er tomme. Selv om jeg har vært dum og beskyldt for feil ting så trenger de vel ikke prøve å utnytte meg og nekte for det når jeg sier ifra for å få meg til å føle at alt jeg sier og gjør er feil. Og jeg får høre nå at jeg ikke eier selvinnsikt og at jeg er slem fordi jeg anklager hu for å utnytte meg. Jeg skjønner ikke en dritt jeg... Anonymkode: 7a74c...740
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 Lær deg å skriv! Anonymkode: ab952...e85 5
Ananas. Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Altså.. Folk får rare ideer når de er fulle, tankerekken kan for eksempel ha sett slik ut: «Vi trenger mer å drikke!» «Ja, hvem kan vi spørre?» «Jeg spør X, kanskje hun har lyst til å komme også, det hadde vært hyggelig!», altså et innfall, som ledet til at vedkommende endelig tok kontakt med deg og inviterte, motivert av behovet for å drikke, men likevel genuint. Kanskje var det lettere å prøve å ta opp igjen kontakten med litt alkohol i systemet. Du kan også ha helt rett, det kan være at å invitere deg + drikke var den enkleste måten å få tak i drikke på, og at det var derfor de gjorde det. Det kan ikke du vite, og det kan ikke vi vite. Det er i alle fall dumt å beskylde folk for ting og gå rett i konfrontasjon uten å spørre på en ikke-anklagende måte først. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Lær deg å skriv! Anonymkode: ab952...e85 Anonymkode: 89006...588
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #5 Skrevet 17. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lær deg å skriv! Anonymkode: ab952...e85 Du også! Anonymkode: 88163...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 9 timer siden, Ananas. skrev: Altså.. Folk får rare ideer når de er fulle, tankerekken kan for eksempel ha sett slik ut: «Vi trenger mer å drikke!» «Ja, hvem kan vi spørre?» «Jeg spør X, kanskje hun har lyst til å komme også, det hadde vært hyggelig!», altså et innfall, som ledet til at vedkommende endelig tok kontakt med deg og inviterte, motivert av behovet for å drikke, men likevel genuint. Kanskje var det lettere å prøve å ta opp igjen kontakten med litt alkohol i systemet. Du kan også ha helt rett, det kan være at å invitere deg + drikke var den enkleste måten å få tak i drikke på, og at det var derfor de gjorde det. Det kan ikke du vite, og det kan ikke vi vite. Det er i alle fall dumt å beskylde folk for ting og gå rett i konfrontasjon uten å spørre på en ikke-anklagende måte først. Ja det kan også være sånn du skriver på førsten her. Bare synd vedkommende ikke bare kan si det hvis det var tilfelle. Men heller velger å tvinge meg til å føle at jeg bare misforstår og alt var min skyld. Jeg hadde nå heller innrømt at det var noe av grunnen fremfor å nekte plent. Vanligvis hadde jeg ikke blitt sårbar av slikt heller. Men føler det ekstra lett sånn når ting har vært litt turbulent. Jaja så fort de trenger noe tenker de på meg liksom. Anonymkode: 7a74c...740
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 TS her. Skjønner jo så klart at folk reagerer når jeg beskylder for ting. Men samtidig er det ikke så lett når man er redd og utsatt for stalking og ondskap. Også sier den som forfølger rundt til folk at h.n har fått vite ting fra to av dine venner og den ene innrømmer og den andre sier nei. Jeg valgte å stole på min veninne og tenkte det måtte være løgn at hun hadde snakket med stalkeren om meg. Men samtidig mener jeg folk burde forstå at man kan bli paranoid og kan beskylde uten å mene det. Hvis man selv var i en slik situasjon og fikk høre at ens venner hadde gjort det ville de fleste blitt redde. Men jeg er selv enig i at det var feil. Samtidig mener jeg det er unødvendig å trekke seg unna meg en lang periode for så å plutselig ta kontakt når man trenger noe. Det føltes som utnytting. Så når jeg sier ifra om at jeg følte det slik og spurte om vedkommnde selv mente det var greit å gjøre så fikk jeg masse pepper. Og jeg sa flere ganger hvorfor jeg følte det sånn og jeg har jo tilogmed bevis, likevel er alt min skyld. Så jeg blir faktisk veldig usikker på hva jeg skal føle her. Har dårlig samvittighet samtidig som jeg føler jeg ikke burde ha det. Synes ikke det er rettferdig når ikke folk kan inrømme noe Anonymkode: 7a74c...740
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #8 Skrevet 17. juli 2018 Hun som nektet er ikke uskyldig. Det ser du vel? Klart de forsøker å utnytte deg ved å be deg ta med alkohol og den mld på facebook var avslørende. Er nok de to som har kokt i hop ting. Ta et råd, skaff deg bedre venner. Anonymkode: 387db...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #9 Skrevet 17. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun som nektet er ikke uskyldig. Det ser du vel? Klart de forsøker å utnytte deg ved å be deg ta med alkohol og den mld på facebook var avslørende. Er nok de to som har kokt i hop ting. Ta et råd, skaff deg bedre venner. Anonymkode: 387db...9e2 Takk ❤️ Anonymkode: 7a74c...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå