Gå til innhold

Hvor lang tid kan det ta før jeg får svar på anmeldelsen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På lørdag ble jeg utsatt for blind vold. På søndag anmeldte jeg denne til Politiet. De sa at de skulle se om videoovervåkning hadde fanget opp det som skjedde, og dersom de fant noe straffbart på denne så ville de ta saken videre. De skulle sjekke eventuelle kameraer fortløpende, siden slike opptak blir slettet etter 3 døgn. 

Hvor lang tid kan det ta før jeg får svar?
Jeg håper at de faktisk sjekker opp dette før eventuelle opptak har blitt slettet. Er dette noe jeg kan få svar på ved å ringe de og høre hvordan saken min ligger an? 

Anonymkode: 9f6d3...758

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noe svar på dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis tar det bare noen minutter å henlegge. Så hvorfor det har tatt så lang tid i ditt tilfellet er vanskelig å forklare.

Anonymkode: c171d...078

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanligvis tar det bare noen minutter å henlegge. Så hvorfor det har tatt så lang tid i ditt tilfellet er vanskelig å forklare.

Anonymkode: c171d...078

Du har ikke noe å gjøre i denne tråden når du ikke har tenkt å svare seriøst 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke noe å gjøre i denne tråden når du ikke har tenkt å svare seriøst 

Det er nok ikke så langt fra sannheten. Henleggelse er nesten garantert. Hvis du hadde vært død eller ligget i koma, så kanskje, men nope. 

Anonymkode: 3fd23...db3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke så langt fra sannheten. Henleggelse er nesten garantert. Hvis du hadde vært død eller ligget i koma, så kanskje, men nope. 

Det spiller vel for pokker ingen rolle når svaret i seg selv er useriøst. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henleggelse er nesten garantert, med mindre man vet hvem gjerningsmannen er. Det gjelder også for småtyveri. Hvis videokameraer ikke viser noe blir det henlagt. Saken kan bli tatt opp igjen hvis nye opplysninger kommer frem senere. 

Anonymkode: de830...bc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henleggelse er nesten garantert, med mindre man vet hvem gjerningsmannen er. Det gjelder også for småtyveri. Hvis videokameraer ikke viser noe blir det henlagt. Saken kan bli tatt opp igjen hvis nye opplysninger kommer frem senere. 

Men du kan altså ringe inn for å få en oppdatering i saken. Det er ikke noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt teit å påstå at det "nesten garantert blir henlagt" hvis ikke videokameraer har fanget det opp, når jeg skriver i HI at Politiet skulle sjekke opp om det var blitt fanget opp. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du kan altså ringe inn for å få en oppdatering i saken. Det er ikke noe problem. 

Det har jeg gjort og får ikke noe info. Hadde derfor vært greit om noen som visste noe kunne svare her. Og ikke bare dumme antagelser 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...