Gå til innhold

Hotelledelse på Høyskolen Kristiania eller Universitetet i Stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal studere hotelledelse og har fått plass på både Høyskolen Kristiania i Oslo (tidligere Markedshøyskolen) og på Universitetet i Stavanger.

Noen som har erfaring med dette studiet, eller kan komme med noen innspill? Vet ikke hvem jeg kan spørre om råd... Er så lite informasjon om dette studiet.

Høyskolen er privat og koster 33 000 kr i semesteret, i tillegg til at bolig er dyrere i Oslo. Jeg har allerede bolig, relevant jobb og et liv i Oslo.

UiS er gratis, bolig er også billigere i Stavanger. Der har jeg verken jobb, bolig eller noen venner.

Er det mulig å f.eks bytte over etter et år? Pendling mellom Oslo og Stavanger blir kanskje litt voldsomt? 🙄

Eller finnes det en annen skole, i utlandet eventuelt, som jeg heller burde velge?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt Stavanger pga ryktet til Høyskolen Kristiania men vet dessverre ikke noe om selve studiene og hvordan de blir ansett i hotellverdenen. Ville prøvd å sjekke det hvis jeg var deg. 

Anonymkode: d0765...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Ville lett valgt UiS.

Anonymkode: 7a2f0...a99

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri betalt for å gå på Kristiania.

Anonymkode: b77c6...521

AnonymBruker
Skrevet

UiS, uten tvil. Kristiania er dyrt og har dårlig rykte.

Anonymkode: 1de3b...a97

Skrevet

Ville valgt universitetet fremfor høyskole hvilken dag som helst.

Skrevet

jeg har tatt faget personalledelse som jeg tror går under hotelledelse på uis. Veldig spennende fag, hun som underviste var også dyktig og kjekke studenter :) Har studert ingeniør på uis og bodd i student boligene der. Kost meg masse. I fadderuken vil du bli godt kjent med folk så ikke stress med det :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Hvis jeg skal gå på UiS blir jeg nok nødt til å pendle første året pga. jobb og boligkontrakt i Oslo. Eller så må jeg gå ett år på HK også bytte over til UiS om det lar seg gjøre. Burde kanskje spørre noen innad i bransjen om de to studiestedene, men vet ikke hvem jeg skulle kontaktet. Forslag?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, butterfly458 skrev:

Takk for svar! Hvis jeg skal gå på UiS blir jeg nok nødt til å pendle første året pga. jobb og boligkontrakt i Oslo. Eller så må jeg gå ett år på HK også bytte over til UiS om det lar seg gjøre. Burde kanskje spørre noen innad i bransjen om de to studiestedene, men vet ikke hvem jeg skulle kontaktet. Forslag?

Du er ikke litt lite løsningsorientert nå?

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, ElineRB skrev:

Ring uis og spørr de hvor mange fag på HK de godtar om du flytter over til uis :)https://www.uis.no/studietilbud/hotell-og-reiseliv/hotelledelse/ ring en av de på høyre side av nettsiden og spørr :)

Lurt, det skal jeg gjøre :)

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke litt lite løsningsorientert nå?

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, butterfly458 skrev:

Hva mener du?

Siden du sier du ikke kan si opp jobb og bolig. Nå vet ikke jeg hva som er din situasjon og bakgrunnen for at du sier det, men det er sjelden tilfelle. Det kan lønne seg for deg å prøve å se løsninger i stedet for å konkludere med at det ikke vil være mulig. I hvert fall til jul.

• Liker 2
Gjest Sisti
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden du sier du ikke kan si opp jobb og bolig. Nå vet ikke jeg hva som er din situasjon og bakgrunnen for at du sier det, men det er sjelden tilfelle. Det kan lønne seg for deg å prøve å se løsninger i stedet for å konkludere med at det ikke vil være mulig. I hvert fall til jul.

Det er jo ikke nødvendigvis så lurt å si opp en relevant jobb da... Relevant jobb er jo strengt tatt viktigere enn studiested. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Det er jo ikke nødvendigvis så lurt å si opp en relevant jobb da... Relevant jobb er jo strengt tatt viktigere enn studiested. 

Er jobben relevant til studiet så ville jeg heller hatt jobben mens jeg studerte i Oslo, det er jobben som gjør at du får jobb senere. I ditt tilfelle er utdanning bonus siden reiselivsbransjen går mest på kontakter og arbeidserfaring. 

Anonymkode: 1154a...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...