Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 Nå begynner jeg å komme til hektene etter helgen, og vil skrive noen ord om vår flotte dag. Uken før var preget av stress på jobb og litt for mye småtteri som ikke var fikset i forhold til sanghetfter, kirkeprogram og sånne ting. Så det ble lange dager, netter og da ble selvfølgelig jeg syk :-( . Våknet med feber på fredag, men klarte å komme oss av gårde slik at vi fikk installert oss på hotellet og rakk møte med presten i kirken. Presten vi opprinnelig skulle ha, ble forhindret så vi fikk en annen prest. Dette skulle vel vært nok for å sette ut enhver brud, men heldigvis fant vi tonen fort med den nye presten. Vi øvde på det vi skulle gjøre i kirken, og sommerfuglene begynnte å komme . Etter vi var ferdig i kirken dro vi tilbake på hotellet og de første gjestene hadde allerede kommet. Utover kvelden kom det fler, vi spiste pizza sammen og koste oss. Var veldig hyggelig å treffe folk dagen før. Jeg måtte ta tidlig kvelden pga feber. Sov som en stein på natten, utrolig hva ibux, rødvin og morfin-hostesaft kan utrette . Min tilkommende mann sov på et annet rom i frykt for å bli smittet, dattern vår var nemlig og blitt febervarm. Formen min var bedre på lørdag, sto tidlig opp og spiste frokost sammen alle tre. Deretter kom mamma for å ordne håret mitt, en venninne sminket meg og forloveren min gikk litt frem og tilbake. Tiden gikk kjempefort og plutselig sto jeg i kjolen. Pappa kom med brudebuketten som var enda vakrere enn jeg hadde bestillt den . Begynte nesten å grine. Veien til kirken var lengre enn lang, men vi kom frem 15 minutter før tiden, så det var ingen grunn til stress . Jeg satt og ventet litt i bilen, mens forloveren min ordnet med kurvene til brudepikene. Så gikk jeg og inn i kirken, kirketjeneren syns det så ut som jeg frøs så han begynnte å ringe med klokkene litt for tiden . Så begynte musikken og jeg og pappa nesten snublet inn i kirken, gikk altfor fort men fikk summet oss midtveis, kirken er ikke mer enn 20 meter . Brudepikene var kjempeflinke, og mannen min var så kjekk der han sto. Pappa leverte meg til mannen min og vi satt oss ved siden av hver vår forlover. Det var solosang og tårene satt løst hos alle unntatt meg for jeg kom plutselig på at jeg hadde glemt pengene til de som skulle synge . Egentlig hadde jeg nok ikke landet ennå, så hele vielsen gikk kjempefort og jeg skulle gjerne få gjort det en gang til. Men alle gjestene sa at det var en flott sermoni, romantisk. Det er fint å høre for vi har jobbet litt med at det skulle være noe folk skulle huske. Etter vielsen var det bilder, og de tror jeg blir fine, vi fikk 10 cm med nysnø dagen før og solen spratt frem når vi kom på kirketrappen etter vielsen, kunne jo ikke bli mer perfekt Resten av kvelden fikk jeg heldigvis mer ut av enn vielsen, vi rakk så vidt velkomstdrinken før det var middag. Tror folk koste seg. Pappa holdt en fantastisk tale, tårene trillet. Kronet talen med en gave til oss tre, bryllupsreise nr 2 til Mummiverden til sommeren . (vi to voksne drar til alpene til lørdag). Så var det mannen min sin tur, skjønner ikke hva han har gruet seg for, perfekt var den talen. Resten av talene var også fine. Toastmasteren var så flink, han var helt topp under festen også. Det ble en skikkelig bra fest, akkurat hva vi ønsket oss. Jeg var gikk på en gledesrus hele dagen, ble ikke en gang sliten. Brudevalsen gikk også bra, vi synes iallefall at vi var flinke selv . Kaken var god, mmmmmmmmmm. Vi tok oss en liten tur på rommet, og fikk av meg kjolen før vi tok oss en tur på nachspiel og. Mannen min glemte å bære meg over terskelen i brudekjolen så det gjorde han etter nachspielet, meg med olabukse og genser . Strømpebåndet glemte jeg og å kaste, og brudebuktetten var så fin at den fikk ingen . Man kan ikke huske alt heller da. På søndagen våknet jeg til diamanter Snill mann jeg har fått. De fleste gjestene sov over på hotellet, koselig å treffe de dagen etter. I går fikk vi og sett over gavene, fikk masse fint. Nå er det helt fullt i leiligheten vår. I dag er jeg selvfølgelig blitt syk igjen, men det går nok over. Men det er ikke så farlig når helgen var perfekt, gleder meg til vi drar på bryllupsreise nå. Frister ikke å gå på jobb i morra. Så til alle dere andre bruder det er bare å fortsette planleggingen og kose seg frem til den store dagen. To tips : Spar minst mulig til den siste uken, og trekk pusten godt før dere går inn i kirken ! LYKKE TIL !
OleBrumm Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 Søren jeg var jo ikke logget inn ! Men dette er min dag, for de som ikke skjønnte det.
Bokalven Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Gratulerer med vel overstått! Ser ut som du hadde en fin dag. Så til alle dere andre bruder det er bare å fortsette planleggingen og kose seg frem til den store dagen. To tips : Spar minst mulig til den siste uken, og trekk pusten godt før dere går inn i kirken ! LYKKE TIL ! Jammen, jeg skal da ikke gå inn i noen kirke!
linky Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 åå hørtes ut som om du hadde en kjempefin dag. gratulerer så mye.. :blomst_opp:
linky Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 har du bilder for dagen? hadde vært kjekt å sett..
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Gratulerer!!!! Gledar meg til det blir min tur!!!!! :-)
OleBrumm Skrevet 7. mars 2005 #8 Skrevet 7. mars 2005 har du bilder for dagen? hadde vært kjekt å sett.. Kommer bilder etterhvert, har jo ikke tatt noen selv så vi får ty til venner .
OleBrumm Skrevet 7. mars 2005 #9 Skrevet 7. mars 2005 Her er de bildene vi har hittil : http://home.online.no/~eir-skav/bryllup/bilder.htm
Sweetpea Skrevet 7. mars 2005 #11 Skrevet 7. mars 2005 Helt nydelig var du!! Gratulerer så masse som nygifte! :blomst_opp:
Xania Skrevet 7. mars 2005 #12 Skrevet 7. mars 2005 Nydelige var dere! Det er så koselig å lese om vellykkede brylluper :-)
Martha Stewart Skrevet 7. mars 2005 #13 Skrevet 7. mars 2005 Flotte bilder! Så vakker du var!!! GRATULERER! Jeg gleder meg bare enda mer når jeg leser slike beretninger... *sukk*
Gjest Principessa Skrevet 7. mars 2005 #14 Skrevet 7. mars 2005 sukk! Gratulerer! Også så fiiiine bilder! Takk for at du delte dagen din med oss! Gleder meg masse til det blir min tur! Nyt hvetebrød-dagene nå da!
anyvold Skrevet 7. mars 2005 #15 Skrevet 7. mars 2005 Kjempekos å lese om dagen deres, og se bilder! Synes absolutt ikke innlegget var for langt, og jeg leste det selv om du var "gjest" Veldig kos! :D
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #16 Skrevet 7. mars 2005 Gratulere så mye som nygift. Du var virkelig en vakker brud
TeddyToria Skrevet 7. mars 2005 #17 Skrevet 7. mars 2005 Næh, guri! For noen nydelige bilder! Et vakkert par dere to! :-) Åhhh...*sukk* Så fiiiiiin kjole også!!! Og flott med den pelsen, og stilig bukett og...og og og... Blir helt varm om hjerterota jeg - TIL LYKKE!!!
Bokalven Skrevet 8. mars 2005 #18 Skrevet 8. mars 2005 Her er de bildene vi har hittil :http://home.online.no/~eir-skav/bryllup/bilder.htm Oi, det så kaldt ut! Godt du hadde noe varmt over skuldrene! Dere var skikkelig søte! Og så staselig mannen din så ut! Chapeau claque er dødsstilig (kunne godt tenke meg en selv, jeg... )
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #19 Skrevet 14. mars 2005 For en utrolig nydelig brudebukett du hadde!!! Det må være en av de fineste jeg noen gang har sett (kanskje bortsett fra min egen da :-) Gratulerer så mye
Gjest Litjmæ Skrevet 14. mars 2005 #20 Skrevet 14. mars 2005 Så fiiiiiin kjole også!!! Og flott med den pelsen, og stilig bukett og...og og og... Du så utrolig nydelig ut, en skikkelig isprinsesse :-D Gratulerer og lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå