Gå til innhold

5:2 diett eller mindre kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned i vekt. Og trening med normslt kosthold er prøvd men det funker ikke i lengden, når trening ikke gir resultat gir jeg opp. Ting skal ta tid, men jeg gir opp. Det er veldig inspirerende å se resultat, men å gå oppover når man gjør at for å gå ned... da gir man opp.

Men diett. Jeg tror kaloritelling kan hjelpe meg. I teorien, spiser du mindre kalorier enn du får inn bør du gå ned i vekt, uavhengig av trening. 

Men mitt spm. noen som har erfaring og vet hva som er best/enklest å opprettholde? 5:2 diett eller generelt bare leve på mindre kalorier (~1700kcal om dagen)? Jeg er mest bekymret for jobb. Kan fint ha to fastedager nå i sommerferien, men når jobb starter igjen... Har en delvis fysisk krevende jobb, så er bekymret for 5:2 diett i forhold til det.

K27år

Anonymkode: d3655...509

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen fungerer fasting veldig bra. Man bestemmer seg for at man ikke skal spise, og føler seg som regel bra utover dagen etter den verste sulten har gitt seg. 

Noen spiser da ekstra mye etter fasten fordi de tenker at de kan kose seg litt ekstra eller spise lit mer siden de fastet, men de går da ikke ned i vekt

Om du klarer faste og det føles bra. Om du klarer å spsie normalt uten å overspise etterpå, så kan det fungere veldig fint. For meg fungerer det bra. Jeg overspiser ikke etter fasten er over

Personlig faster jeg i 18 timer og spiser innenfor et spisevindu på 6 timer hver dag (2 måltid). Spiser altså ingenting mellom 20 på kvelden til 14 neste dag

Anonymkode: b5bc4...4de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som har funket best for meg er å spise forskjellige antall kalorier hver dag. Type 1900 mandag, 1600 tirsdag, 2100 onsdag osv. 

Og å skrive opp det jeg spiser så jeg har en viss kontroll. Spiser du mindre enn kroppen trenger over tid går du ned i vekt. Du skal ikke trenge å sulte deg så det går utover jobb og annet 😊

Anonymkode: be8d1...224

Skrevet

Flere studier viser at de fleste ikke overspiser etter en fasteperiode. Hvis 5:2 blir vanskelig, prøv 16:8 - da spiser du for eksempel ikke mellom kl 22 og 14, som vil passe bra sosialt sett for de fleste.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, linsejesus said:

Flere studier viser at de fleste ikke overspiser etter en fasteperiode. Hvis 5:2 blir vanskelig, prøv 16:8 - da spiser du for eksempel ikke mellom kl 22 og 14, som vil passe bra sosialt sett for de fleste.

Jeg tok av meg 17 kilo med denne metoden, nesten uten ubehag til og med. Det fungerer veldig fint etter de første 4-5 dagene inntil kroppen blir vant til å ikke få frokost og lunsj. Ofte spiser jeg ikke før etter jobb kl 16-17 og det blir ennå lengre fasting.

Anonymkode: 0b31c...cd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...