Gå til innhold

Skjenkebevilling

Anbefalte innlegg

Gjest happyending
Skrevet

Jeg holder på med eksamenslesing som privatist - og siden jeg ikke går på skole så står jeg helt fast.. Så jeg håper noen her har litt mer peiling enn jeg..

Problemstillingen: Man er med i en arbeidsgruppe ved en restaurant som har fått avslag på skjenkebevillinga.. Denne arbeidsgruppen er satt til å finne på tiltak og løsninger som gjør at bevillingen kan revurderes.. Noen som vet hvem denne arbeidsgruppen kan kontakte for å få hjelp utenfra og hvem de kan trekke inn som eventuelle samarbeidspartnere?

På forhånd tusen takk..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

De som har med bevilginger i komunen.Politi.

Gjest gjestinnen
Skrevet

SKjenkekontoret i kommunen.

Skjenkeutvalget (et politisk utvalg som foretar vedtak).

Bygningsmyndighetene dersom det er bygningen som gjør at de ikke får bevillingen. (Det heter bevilling, bevilgning har med penger å gjøre :) ).

Interesseorganisasjonen til restaurantene (vet ikke hva den heter, men den finnes).

De har også fått et avslag i form av vedtak. De må lese det for å finne begrunnelsen.

Gjest happyending
Skrevet

Tusen takk, hjalp meg litt på vei jaffal =)

Gjest Anonymous
Skrevet

Glemte brannvesenet. En begrunnelse kan være dårlige rømningsveier eller lignende.

Det finnes dessuten flere typer bevilling, for øl og vin eller brennevin. Det kan også være noe å ta tak i.

Gjest Anonymous
Skrevet

er det ikke kommunestyret som tildeler sjenkebevillinger? I så fall burde jo de kontaktes for å høre litt mer om hvorfor de avslo søknaden.

Sjenkekontrollørene.

Gjest Anonymous
Skrevet
er det ikke kommunestyret som tildeler sjenkebevillinger? I så fall burde jo de kontaktes for å høre litt mer om hvorfor de avslo søknaden.

Sjenkekontrollørene.

Kommer vel an på størrelsen på kommunen kanskje. I Bergen har kommunen eget skjenkekontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...