Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en mann, og vært med på fest/byen/aktiviteter med hans venner. Vi har gått veldig fint overens, og jeg har nå kontakt med flere av de. Funket ikke med han jeg datet og det var egentlig ikke noe særlig dating, vi møttes på en datingside og har funnet på ting sammen alene og med hans venner uten at noe ble fysisk. Det var han som ikke ville ta det videre.

Nå har jeg et dilemma - vennene hans vil ha kontakt med meg, og ha meg med på ting. Jeg har takket høflig nei siden jeg respekterer han jeg gikk ut med, og vet jeg blir veldig lei meg om jeg må se på at han faller for noen andre. Spesielt 2 av disse vennene er veldig hyggelige og støttende og går så langt at de sier de ikke vil være venn med han mer om det blir sånn at jeg "blir borte". Har sagt at det er uaktuelt siden de er hans venner.

Føler dette blir feil, men samtidig er det synd å ikke kunne ha disse folkene i livet mitt.

Noen som har vært i lignende situasjon og har noen råd til meg? Vi er forresten i slutten av 20-årene hele gjengen.

Anonymkode: cd920...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært borte i noe lignende, men ser ikke problemet med å fortsette kontakten med de vennene du har fått. Du kan jo ta en prat med ham og høre om han reagerer negativt på at du fortsetter å være en del av vennegjengen, men siden det var han som ikke ville ta det videre, er det kanskje tøffest for deg. Som du er klar over selv, kan det tenkes at han introduserer en ny dame, og da kommer det an på hvordan du takler dette.

Jeg synes forresten det høres rart ut at vennene hans er villige til å kutte ut ham til fordel for deg. De må kunne respektere at han ikke har de rette følelsene for deg, det er en ærlig sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Katana said:

Jeg synes forresten det høres rart ut at vennene hans er villige til å kutte ut ham til fordel for deg. De må kunne respektere at han ikke har de rette følelsene for deg, det er en ærlig sak.

Hele situasjonen er ganske spesiell. Han er nok en slik som sliter ut vennene sine, og de hadde håpet at siden han introduserte meg når han aldri tar med dater eller kjærester i vennegjengen så kunne det hende han fokuserte mer på meg.

Jeg tenker jo det er best å droppe de, både for min egen del og hans. Selv om jeg ikke omgås han eller drar ut hvor han er hadde jeg fått høre siste nytt gjennom vennene tenker jeg. Samtidig er disse personene veldig greie og bryr seg om meg, så det blir ganske kjipt uansett.

TS

Anonymkode: cd920...113

Skrevet

Ja, du må kjenne på dette selv. Hvis du har såpass følelser for ham at det vil bli en belastning å se at han dukker opp med en annen, er det kanskje best å droppe det. Tenker også at om han er en så spesiell type som du beskriver, så er det i lengden best for deg å finne en annen. Men, skjønner at du sikkert har det tøft akkurat nå. Kanskje du kan gjenoppta kontakten med vennene når du har fått dette på avstand, synd å miste kontakten med folk man kommer godt overens med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...